Beantwoord

Wereldbol lampje is rood, Internet werkt niet

  • 7 December 2020
  • 12 reacties
  • 971 Bekeken

hallo tot gisteren, ik heb geen internet, er is geen signaal van de router, ik heb alle instructies gevolgd en niets anders

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 December 2020, 18:00

Bekijk origineel

12 reacties

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Justyna1 

Heb je sinds dat je geen internet hebt iets veranderd of viel het spontaan weg?

Heb je verder DSL of glasvezel? Bij glasvezel zou je ook de zwarte mediaconverter eens even van het stroom halen. Branden ook alle 6 de lampjes op de mediaconverter?

Indien je DSL hebt is de modem ook aangesloten op het ISRA punt en welke type ISRA heb je dus hoe zit hij eruit?

het internet is via dsl, alle kabels zijn aangesloten en het is de hele tijd rood dat een specialist het zou moeten zien

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Justyna1 

Je gebruikt hier wel veel draden. Loze draden verstoren het signaal (bridge tap).

Het signaal staat op 2 draden dus wat je beter kunt doen is het aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw en sluit daarop de 2 draden met het signaal aan, aan de andere kant plug je dan de DSL kabel.

Waar gaat die andere kabel rechts eigenlijk naartoe? Zeker naar een aansluitpunt waar eigenlijk je modem direct op aangesloten moet zijn.

Ik heb nog steeds geen internet, een specialist moet het aansluiten

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Justyna1 Heb je daar dan al een afspraak voor gemaakt?

Is er niemand in je omgeving die je kan helpen?

Heb je het aansluit filmpje ook bekeken?

 

Reputatie 2

 

Dat is best een creatieve oplossing…..

 

Kijk waar kabel 1 naartoe loopt.
Zie of kabel 2 daar heen kan. Ik ga er voor het gemak van uit dat kabel 2 aan de andere kant in je modem zit?

De afstand tussen modem en IS/RA wil je eigenlijk zo kort mogelijk houden en niet onderbroken.

Reputatie 7
Badge +8

@Justyna1 Ik heb zojuist het modem onder de loep genomen. Ik zie inderdaad dat er op 8-12 wat problemen waren in het modem, maar dat je sinds gisteren wél weer een Internetverbinding hebt. Ook zie ik gelukkig geen bridgetaps in het modem. Klopt het dat je nu weer een verbinding hebt?

ja ik heb het internet van gisteren

Reputatie 7

Dat doet mij deugd, @Justyna1! Mochten er onverwachts toch nog problemen de kop opsteken, dan zit de Community voor je klaar! 🙌

Reageer