Beantwoord

internet snelheden 1000mbit


Reputatie 2

Hoi hoi,

 

Ik heb een vraag over mijn internet snelheid die ik via de PC bekabeld uitvoer met de Speedtest app. Ik  heb een 1000mbit aansluiting en mijn download is 774 en upload 448. 

 

Nu klaag ik niet over de download snelheid, maar 50% minder upload vind ik wel een dingetje. 

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb een  Netgear switch die 1000mbit aan kan. En dat is  tevens het enige wat ik aangesloten heb tussen mijn Modem en PC.

icon

Beste antwoord door Maikzors 4 May 2020, 12:39

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

Kan je misschien eens een laptop bedraad aansluiten op de modem dus zonder switch met een CAT6 kabel en testen via de Ookla speedtest app?

Misschien kan je ook eens je pc in veilige modus opstarten om andere processen die de snelheid verminderen minimaliseren en ook misschien met een andere CAT6 kabel.

Reputatie 2

Hallo @Maikzors 

Kan je misschien eens een laptop bedraad aansluiten op de modem dus zonder switch met een CAT6 kabel en testen via de Ookla speedtest app?

Misschien kan je ook eens je pc in veilige modus opstarten om andere processen die de snelheid verminderen minimaliseren en ook misschien met een andere CAT6 kabel.

Waarom een laptop? Ik heb een PC die bekabeld is. nieuwe Cat6 kabel in gebruik genomen.

Ik had wel 1000 upload bij mijn vorige woning. Met de zelfde PC alleen andere modem. Draytek.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Je gaf aan dat de aansluiting via een switch gaat, probeer het eens zonder

Een andere laptop ook misschien om uit te sluiten dat het niks met de pc is. Veilige modus is natuurlijk ook een optie.

Reputatie 2

@Maikzors

Je gaf aan dat de aansluiting via een switch gaat, probeer het eens zonder

Een andere laptop ook misschien om uit te sluiten dat het niks met de pc is. Veilige modus is natuurlijk ook een optie.

Zojuist geprobeerd. Nog steeds het zelfde. Ook de modem van stroom gehaald, en de Converter. Ook dit helpt niet.

Reputatie 2

Nu iemand aan de telefoon van klantenservice. Beste mevrouw denkt dat de upload altijd langzamer is. En de download niet. Maar dat is niet zo

Reputatie 7

Hey @Maikzors,

Dat is inderdaad niet zo! Zojuist heb ik je verbinding op afstand onder de loep genomen, daarbij valt me op dat de demping op jouw adres net tegen het randje aan schuurt van wat acceptabel is. Daarom ga ik hier onze techneuten naar laten kijken. Houd er rekening mee dat door de drukte het iets langer kan duren eer we een terugkoppeling ontvangen. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op. :relaxed:

Reputatie 2

Hey @Maikzors,

Dat is inderdaad niet zo! Zojuist heb ik je verbinding op afstand onder de loep genomen, daarbij valt me op dat de demping op jouw adres net tegen het randje aan schuurt van wat acceptabel is. Daarom ga ik hier onze techneuten naar laten kijken. Houd er rekening mee dat door de drukte het iets langer kan duren eer we een terugkoppeling ontvangen. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op. :relaxed:

Goedemiddag!

 

Zojuist een collega van jou aan de telefoon gehad. De beste mevrouw zag idd dat mijn upload meer als 50% lager is als wat ik hoor te hebben. Bedankt dat je het door hebt gezet

Reputatie 2

Hey @Maikzors,

Dat is inderdaad niet zo! Zojuist heb ik je verbinding op afstand onder de loep genomen, daarbij valt me op dat de demping op jouw adres net tegen het randje aan schuurt van wat acceptabel is. Daarom ga ik hier onze techneuten naar laten kijken. Houd er rekening mee dat door de drukte het iets langer kan duren eer we een terugkoppeling ontvangen. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op. :relaxed:

Hey @Piotr 

 

Inmiddels al meer info? Zijn nu 7 dagen verder. Ben benieuwd. Gr

Ondanks een 1000mB abonnement meet ik met de door t-mobile aangeraden speedtest zelden hoger dan 80mB download en 100mB upload. Modem al diverse malen gereset. Ik meet direct op de modem met diverse laptops en diverse kabels. Wat kan er verder nog gedaan worden om toch de betaalde snelheid te halen? Of toch maar overstappen naar een andere provider?

Reputatie 7

Hey @Maikzors,

Tot op heden geen update! Sorry dat het langer duurt dan dat je van ons gewend bent. Zodra er een update volgt, dan ontvang je daar gelijk een e-mail over. 

​​​​Hoi @PimWk,

Overstappen is geen goed idee! :wink:  Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale bekabelde snelheid niet haalt. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten? 


1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset). 

 

2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 
 

3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.  

 

4. Een software matige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.  
 

5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 
 

6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen. 
 

7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration 

Laat je ons weten of dit heeft geholpen?

 

Dank voor de snelle reactie.

  1. Alle gebruikte netwerkkaarten zijn Gigabit kaarten
  2. Ik gebruik verder geen optimizers oid
  3. Ik meet vanuit speedtest.net
  4. Er wordt geen firewall gebruikt
  5. CPU is afgezien van de test "buiten gebruik”
  6. De laptop zit rechtstreeks op de modem, alle andere aansluitkabels er uit
  7. Deze functie vind ik niet in de Draytek

Meting vandaag: laptop aan modem 160 - 145

pc via switches 155-155, dus iets meer dan gisteren, maar nog maar 15% van nominaal

 

Reputatie 2

@Piotr

 

Kan je de klacht van mij door sturen naar Reggefiber? Zie werkbon van Guidion. Word ik op de hoogte gehouden door hun? Of door jullie?

 

Reputatie 7

Hoi @PimWk,

Bedankt voor je terugkoppeling! Heel vreemd, op afstand zie ik dat je snelheid netjes bij je binnenkomt. Aangezien je dit probleem met meerdere laptops & kabels ervaart, moet het probleem toch ergens anders door veroorzaakt worden. Heb je ook al geprobeerd om een ander lan poortje te testen? Lan 1 & 2 zijn de poorten die gereserveerd zijn voor het internetsignaal. Mocht dit het probleem niet hebben verholpen dan wil ik dit graag laten onderzoeken door een monteur. Ik hoor graag van je!

Hey @Maikzors,

Jammer dat onze monteur het niet ter plekke heeft weten op te lossen, dan is de netwerkbeheerder de volgende redder in nood. De werkbon is gelukkig een half uur geleden doorgezet naar onze techneuten, zij gaan vervolgens de netwerkbeheerder aansturen om dit probleem voor je op te lossen! Indien er een afspraak gemaakt dient te worden dan wordt je binnenkort gebeld voor het maken van een afspraak. Als het probleem op afstand wordt opgelost dan krijg je van ons een e-mail wanneer de afmelding binnen is gekomen. Bedankt voor je geduld!

Beste Piotr,

Vanmorgen weer tests uitgevoerd. Laptop direct op de modem, alle andere “gebruikers” er uit. Zowel op poort 1 als op poort 2 een maximum gehaald van 168 download/ 150 upload. Ondanks een ping van zo’n 9ms duurt het "lang” voordat ik verbinding heb met een site. Zie ik op andere netwerken direct verbinding met bijvoorbeeld m’n eigen camera's, op mijn eigen netwerk duurt dit ettelijke seconden. Ja, ik weet het, de post is veel langzamer, maar toch… Zou het kunnen liggen aan de in mijn ogen wat gammele verbinding tussen de binnenkomende glasvezel en de verbindingskabel? Het lijkt net of de kabel niet echt past. Aan modemzijde zit hij veel steviger. Ook de los naast het kastje liggende onderdelen boezemen geen vertrouwen in.

Reputatie 7

Hey @PimWk,

Wederom bedankt voor je medewerking! Ik heb zojuist een verzoek voor een monteur ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Onze monteur gaat dit op locatie voor je onderzoeken en oplossen. Hij of zij kan dan gelijk de binnenkomende glasvezel bekabeling controleren. :relaxed: Laat ons weten hoe de verbinding ervoor staat na het bezoek. 

Reputatie 2

@Piotr 

Inmiddels alweer 21 dagen verder, maar nog steeds niet gebeld door de netwerkbeheerder. 

Ik betaal wel gewoon mijn maand kosten voor Tmobile maar jullie leveren maar voor 50% vd snelheid die ik hoor te krijgen. Hoe gaan we dit oplossen?

Reputatie 2

 

Reputatie 2

probleem opgelost zie ik @Piotr   ?

Reputatie 7

Hey @Maikzors,

Dat zijn de snelheden die we graag willen zien! :smile:  Blijft je snelheid nu wel stabiel? Verder zie ik nog geen terugkoppeling van onze techneuten. Grote kans dat de netwerkbeheerder dit op afstand voor je heeft opgelost en dat de terugkoppeling nog moet volgen. Laat je ons weten of je nog problemen ervaart? Bedankt voor je geduld!

Reputatie 2

Hoi hoi,

 

Ja meerdere metingen gedaan. Blijft stabiel! Hopen dat het ook zo blijft!:)

Reageer