Beantwoord

Internet valt regelmatig weg.

  • 8 mei 2019
  • 3 reacties
  • 377 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo T-Mobile,


We hebben sinds kort glasvezel van jullie en sinds dien valt het internet regelmatig weg. Wanneer dit gebeurt is het voor max. 30 seconden.

Ik heb de modem opnieuw opgestart maar het probleem blijft.
Beide via WiFi (5Ghz) en bekabeld is het internet niet te gebruiken wanneer dit gebeurt.


Ik zou graag willen dat dit probleem opgelost wordt.
icon

Beste antwoord door Brian 24 mei 2019, 11:24

Hi @Sam.N, bedankt voor de toelichting! Dit is wel een verrassende conclusie. Je stroomnet zou normaal gesproken namelijk geen invloed moeten hebben op je internetverbinding. Maak je toevallig gebruik van powerline adapters? Deze maken wél verbinding via het stroomnet en zijn gevoelig voor storingen hierin. Daarnaast ben ik benieuwd wat er met de modem gebeurt op het moment dat je het licht uit doet. Gaat deze opnieuw opstarten? En welke lampjes zie je nog branden op de modem?

Ik ga haast denken dat er iets mis is met het stroomnet (bijvoorbeeld een spanningspiek bij het bedienen van de schakelaar) waardoor de modem uitvalt. Het lijkt in ieder geval geen issue met je verbinding of modem maar met het elektriciteitsnetwerk in je woning. Dit kunnen wij niet oplossen maar hier kan je dan het beste een electricien voor inschakelen. Ik vermoed dat mijn collega de andere groep heeft geadviseerd om te testen of het stroomnet inderdaad de oorzaak is zodat je niet iemand voor niets laat komen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @Sam.N, ik graag met je mee! Op het moment dat de verbinding wegvalt welke lampjes branden er dan nog op de modem? En gebeurt het op specifieke tijdstippen of lijkt het willekeurig? Heb je toevallig al een fabrieksreset geprobeerd? Dit kan soms de problemen direct verhelpen. Ik hoor het graag!
Hoi @Brian, ondertussen is er een monteur langsgekomen en heeft hij een nieuw modem geïnstalleerd. Op het begin leek het probleem opgelost te zijn maar na een paar dagen begon het weer.

We zijn er achter gekomen dat dit iedere keer gebeurd wanneer we boven het licht uit doen, heel vreemd... Voorheen hadden we Ziggo en toen hebben we dit probleem nooit gehad.

Ik heb vandaag contact gehad met jullie op Facebook. Er werd me verteld dat mijn modem overal in huis geplaatst kan worden zolang deze maar verbonden is met de mediaconverter. Er werd me daarom ook gevraagd om mijn modem aan te sluiten op een andere groep en te kijken of het probleem er dan nog steeds is.
Ik vond dit nogal raar aangezien ik daarvoor nog tegen diegene had gezegd dat het modem op een andere groep aangesloten is, maar oké... Ook begreep ik niet hoe diegene voor zich zag hoe ik dit moest gaan doen. De enige manier om het modem aan te sluiten op een andere groep is door deze met een hele lange ethernet-kabel aan te sluiten. De mediaconverter moet immers ook aangesloten zijn met de glasvezelverbinding.


Graag hoor ik van jullie hoe we dit kunnen oplossen. Het is heel vervelend wanneer je overstapt van provider en het opeens niet meer goed werkt.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Sam.N, bedankt voor de toelichting! Dit is wel een verrassende conclusie. Je stroomnet zou normaal gesproken namelijk geen invloed moeten hebben op je internetverbinding. Maak je toevallig gebruik van powerline adapters? Deze maken wél verbinding via het stroomnet en zijn gevoelig voor storingen hierin. Daarnaast ben ik benieuwd wat er met de modem gebeurt op het moment dat je het licht uit doet. Gaat deze opnieuw opstarten? En welke lampjes zie je nog branden op de modem?

Ik ga haast denken dat er iets mis is met het stroomnet (bijvoorbeeld een spanningspiek bij het bedienen van de schakelaar) waardoor de modem uitvalt. Het lijkt in ieder geval geen issue met je verbinding of modem maar met het elektriciteitsnetwerk in je woning. Dit kunnen wij niet oplossen maar hier kan je dan het beste een electricien voor inschakelen. Ik vermoed dat mijn collega de andere groep heeft geadviseerd om te testen of het stroomnet inderdaad de oorzaak is zodat je niet iemand voor niets laat komen.

Reageer