Beantwoord

Internet valt steeds weg!

  • 23 June 2018
  • 3 reacties
  • 1480 Bekeken

Beste T-Mobile,

Internet op mijn computer valt steeds weg, hierdoor kan ik niet fatsoenlijk een game spelen of internetten.
WIFI en TV's hebben geen probleem. De verbinding op mijn PC gaat via de utp kabel rechtstreeks aangesloten op de modem (poort 2).

Ik heb alles al geprobeerd,
  • Modem resetten
  • Factory resset
  • 4 dagen lang pingen naar google
Hieruit blijkt dat internet regelmatig op random tijden weg valt. Ooit 10 keer in een uur. ooit 2 uur lang niet.
De kabel heb ik helaas zelf moeten leggen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. ik heb zelf als data monteur gewerkt.

Ook wil ik benadrukken dat de service die tot nu toe geleverd is om te huilen is. Toen we T-Mobile thuis hadden besteld waren mijn vriendin en ik al jaren lang blij met onze telefoon abonnementen, nooit geen problemen. Bij het aansluiten van de glaskabel ging het al verkeerd. de meterkast ligt hier buiten het appartement. Toen hebben de afgesproken met T-mobile om de modem in het appartement te plaatsen. wanneer het externe bedrijf de glaskabel kwam aansluiten hebben ze de oude glaskabel die van de meterkast naar het appartement lag verwijderd, verteld dat ze de glas kabel niet naar het appartement konden trekken, dus de glaskabel in de meterkast geplaatst. en een UTP kabel van de meterkast naar het appartement, de UTP kabel die hun gelegd hadden was helemaal gaar en veel te kort.Toen T-mobile de modem kwam plaatsen hadden we weinig keuze dan de modem in de meterkast te laten plaatsen. terwijl de afspraak toch echt was dat de modem naar binnen moest. hierdoor heb ik zelf de laveloze UTP kabel van het externe bedrijf moeten verwijden en zelf maar een kabel getrokken.

De eerste paar dagen werkte het allemaal prima, maar daarna begon het uitvallen van het internet. Ben nu 3 maanden verder en het geduld begint erg op te raken.

Graag een permanente oplossing gevraagd want dit is geen 40 euro per maand waardig...
icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2018, 14:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Dvoosterhout,

T-Mobile gebruikt standaard een Draytek glasvezel modem. deze word altijd geplaatst bij de glasvezel aansluiting. Jammer genoeg heeft T-Mobile geen invloed op waar de glasvezel aansluiting geplaatst word.

Je geeft aan dat je problemen heb met de vaste aansluiting, WiFi en TV blijven werken.
Mijn vermoeden is dat je een Asus of MSI moederboard heb, deze kunnen wel eens problemen geven met de router. je kan hiervoor het beste de firmware en drivers updaten. Mocht dit niet helpen moet je dat even aangeven zodat T-Mobile even verder kan kijken naar een gepaste oplossing.
Hallo Dvoosterhout,

T-Mobile gebruikt standaard een Draytek glasvezel modem. deze word altijd geplaatst bij de glasvezel aansluiting. Jammer genoeg heeft T-Mobile geen invloed op waar de glasvezel aansluiting geplaatst word.

Je geeft aan dat je problemen heb met de vaste aansluiting, WiFi en TV blijven werken.
Mijn vermoeden is dat je een Asus of MSI moederboard heb, deze kunnen wel eens problemen geven met de router. je kan hiervoor het beste de firmware en drivers updaten. Mocht dit niet helpen moet je dat even aangeven zodat T-Mobile even verder kan kijken naar een gepaste oplossing.

Inderdaad heeft T-mobile geen invloed op waar de glasaansluiting geplaatst word. Dan moet je dat ook niet beloven. of een extern bedrijf een defecte UTP kabel laten trekken zonder door te meten of het wel werkt.

Ik heb een G1.Sniper B5 van Gigabyte, driver update is het eerste wat ik heb gedaan omdat Windows 10.
Ook heb ik de instellingen van de Ethernet aangepast, helaas heeft dit niet geholpen. Huidige kabel is doorgemeten, geen defect gevonden.
Reputatie 7
Hi Dvoosterhout, wij sluiten de modem altijd direct aan op het aansluitpunt en kunnen deze inderdaad niet verlengen met een glasvezelkabel. In dat geval zou je wel de netbeheerder voor Glas kunnen vragen om het aansluitpunt te verplaatsen. Het wegvallen van de verbinding kunnen we wél wat aan doen. Als dit echt alleen je bekabelde verbinding is en niet de Wifi en TV dan ontvang ik graag via een privébericht, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Reageer