Beantwoord

ip adres binnen lan

  • 21 March 2020
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

Hallo,

graag zou ik inloggen in de  arcadyon versterker welke bedraad in ons netwerk is aangesloten.

heb al div tips gevonden, eerst inloggen in het modem van tm. En daar zou dan het IP adres van de versterker moeten staan. Ik zie echter wel het Mac adres staan, maar zie nergens het IP adres staan.

 

en voor de slimmeriken onder ons die zeggen van: bedraad aansluiten dan werkt ie toch? Ja klopt, maar wil graag wifi uit zetten van de versterker. Heb deze uitsluitend nodig als bedrade hub. En wil het goed beveiligd hebben dus heb vanuit de versterker geen onnodig WiFi signaal nodig.

mvg Rick Vd Graaf.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 22 March 2020, 08:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @GraafRick 

Is het een arcadyan versterker van Telfort?

Volgens een gebruiker is het dit adres : 192.128.1.67

Hi @GraafRick 

Is het een arcadyan versterker van Telfort?

Volgens een gebruiker is het dit adres : 192.128.1.67

Versterker is van KPN, maar ik ga het straks thuis gelijk proberen.

heb al div op adressen geprobeerd, maar is het niet een adres wat de router zelf toewijst?

zodra ik weet of het werkt post ik het hier.

Reputatie 7
Badge +15

Ik zocht arcadyan versterker op Google en kwam op het Telfort forum daar vond ik het. Laat maar weten of het werkt!

Normaal is het gewoon een vaste ip die ook op de handleiding wordt vermeldt bijvoorbeeld.

Probeer deze ook eens 192.168.2.254

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Graafrick,

Er bestaan tooltjes / apps voor uit uitlezen van ip adressen in je netwerk. "Fing" is zo'n app. Installeer deze app op je smartphone of tablet en verbind met het wifi netwerk. De app leest dan alle ip adressen in die ip range uit. Bedraad via de laptop kan ook, daar zijn ook gratis tooltjes voor.

Mvg. Marcel

Hallo Graafrick,

Er bestaan tooltjes / apps voor uit uitlezen van ip adressen in je netwerk. "Fing" is zo'n app. Installeer deze app op je smartphone of tablet en verbind met het wifi netwerk. De app leest dan alle ip adressen in die ip range uit. Bedraad via de laptop kan ook, daar zijn ook gratis tooltjes voor.

Mvg. Marcel

@Marcel MCi ik had de app Fing na zoeken op deze en andere fora gedownload, dat bracht me in 1e instantie niet het gewenste resultaat. Toen ik deze app op mijn tablet zette echter, vond ik uit eindelijk wel wat ik zocht.

 

ik zocht het wisselende ip adres wat bij mij 192.168.1.100 is.

Ik zocht arcadyan versterker op Google en kwam op het Telfort forum daar vond ik het. Laat maar weten of het werkt!

Normaal is het gewoon een vaste ip die ook op de handleiding wordt vermeldt bijvoorbeeld.

Probeer deze ook eens 192.168.2.254

Dank voor het mee denken, het adres wat je geeft is echter van een modem, sowieso van KPN en wellicht ook van Telfort.

uiteindelijk was het gezochte antwoord: 192.168.1.100

Reageer