Beantwoord

IP Adres niet meer bereikbaar via Wifi


Beste,

 

Ik kan sinds een aantal dagen de websites van mijn hosting niet meer benaderen via mijn Wifi. Alle websites gekoppeld aan 185.182.56.164 worden geblokkeerd. Het gaat om een T-Mobile Thuis router type HG659. (ik hoor meer van dit soort problemen met deze box)

 

Wat ik al heb geprobeerd:

  • Verschillende apparaten / verbindingen de websites proberen te benaderen. Alleen op mijn T-mobile Thuis Wifi zijn deze websites onder 185.182.56.164 niet te bereiken.
  • De router via hard reset te resetten. Dit lost het probleem niet op.
  • De router vanuit de configuratie software resetten. Ook dit werkt niet.
  • Contact gehad met webcare via Twitter. Tot nu toe zonder succes.

 

Is er iemand die dit probleem erkent of weet hoe ik dit op kan lossen? Ik vind het een heel apart verhaal dat dit zomaar kan gebeuren. Alle websites achter mijn webhosting ip kan ik niet benaderen, waardoor ik hier nu niet aan kan werken. Een vrij groot probleem voor mij dus.

 

Iemand die een oplossing weet? Alvast vriendelijk bedankt!!

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 April 2020, 14:24

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeej-D 

Kan je de websites wel bereiken via bijvoorbeeld een 4G data verbinding of ander wifi netwerk? Je zou ook met een app als turbo VPN uit de play store en zo via een VPN verbinding de sites proberen te benaderen.

Weet je zeker dat je ip niet geblokkeerd word?

 

Hoi Waqqas, bedankt voor je snelle reply. Ja, de websites zijn via het gewone mobiele internet gewoon bereikbaar. op meerdere apparaten getest.

Reputatie 7
Badge +15

@Jeej-D 

Weet je de DNS waarden in je modem interface te vinden? Kies een statische DNS en vul bijvoorbeeld in 1.1.1.1 en 1.0.0.1, na het toepassen herstart je modem. Lukt het dan?

Het enige wat ik kan vinden is de Dynamic DNS.

Daar heb ik verschillende opties:

 

  1. status
  2. provider
  3. hostname
  4. domain name
  5. username
  6. password

 

Is dit wat ik zoek?

Reputatie 7
Badge +15

@Jeej-D

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".
Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

DNS server 1 is 1.1.1.1 en 2 is 1.0.0.1
 

Zojuist dit geprobeerd en de router gereset. Helaas zonder resultaat. wel bedankt voor je snelle reacties!

Reputatie 7
Badge +15

@Jeej-D 

Hmm je zou beter even contact kunnen opnemen met de hostingpartij en navragen waarom je ip geblokkeerd wordt, het is dus ook geen DNS ïsseu.

ok, thnx!

Beste Waqqas,

 

Ik wil even laten weten dat ik je advies heb opgevolgd en contact heb gehad met mijn hosting provider. Kennelijk stond mijn ip adres daar in de firewall.

 

Het probleem is dus opgelost! Heel erg bedankt voor je hulp!!

 

Ik heb nog wel even de vraag gesteld hoe dit dan veroorzaakt is in eerste instantie.

 

Mvg,

Reputatie 7
Badge +15

Top om te horen dat het is opgelost 👍

Reputatie 7
Badge +16

Beste Waqqas,

 

Ik wil even laten weten dat ik je advies heb opgevolgd en contact heb gehad met mijn hosting provider. Kennelijk stond mijn ip adres daar in de firewall.

 

Het probleem is dus opgelost! Heel erg bedankt voor je hulp!!

 

Ik heb nog wel even de vraag gesteld hoe dit dan veroorzaakt is in eerste instantie.

 

Mvg,

Goedemorgen @Jeej-D, wat fijn dat het opgelost is! :smile: Blij te horen dat @Waqqas je heeft kunnen begeleiden naar de juiste oplossing. Heeft de hostingpartij nog iets gezegd ten aanzien van waarom jouw IP ineens in de firewall stond?

Reageer