Beantwoord

Lan/Wifi zyxel wao6807 valt weg


Hallo allemaal,

Ik ben sinds 1-7 klant bij T-Mobile mobiel en thuis.( zonder tv abbo)

Nu heb ik bij het aangaan van mijn contract 2 keer een wifipunt gekregen, dit had ik bij Z***o ook en dit wou ik bij T-Mobile natuurlijk ook.

 

Nu is het zo dat ik 1 Zyxel wap6807 in mijn woonkamer heb geplaatst naast de tv.
De tv is bedraad aangesloten.

Nu is het echter zo als de Tv een tijd lang heeft uitgestaan, en er dus een tijd lang geen verbinding is geweest met het WAP zowel draadloos als bedraad het wap niet meer werkt.

Hij is ook niet meer te zien/te benaderen via het ip adres.

De WAP van de slaapkamer blijft het wel doen zonder probleem.

Als ik de WAP van de woonkamer van de stroom afhaal en er weer opzet komt de verbinding vrijwel gelijk terug.

Nu is er een monteur ingepland voor dit probleem, maar ik ben ondertussen zelf op zoek naar een oplossing.

Een nieuwe WAP had in mijn ogen een eerste oplossing moeten geven ipv een “dure”monteur te sturen.
Het probleem komt nml alleen voor als de tv een tiidje niet aan is geweest. dus het probleem kan niet gezien worden als de monteur aanwezig is hier.

Hebben jullie dit probleem vaer voorbij zien komen hier, en is er een quik fix voor?

Of is er een mod die toevallig wel kan regelen of een WAP swap niet voldoende is?

 

Hoor het graag

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 5 July 2020, 17:18

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo DeBouwer,

Wellicht heeft het probleem te maken met de firmware updates die momenteel lopen voor de Zyxel WAP. Wellicht heeft de WAP nog niet de juiste versie firmware.

Zie ook de uitleg / tips in onderstaande link:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/problemen-met-het-instellen-van-zyxel-wap-6807-na-reset-niet-meer-te-verbinden-324545

Met vriendelijke groet,

Marcel

Ik heb firmwareversie V1.00 (ABTB.1)b11 op beide wap punten staan.

Alleen de gene in de woonkamer valst steeds uit na verloop van tijd.
Die op de slaapkamer blijft wel zonder problemen werken, Ook al de poorten gewisseld.

Verder niemand die mij hierbij kan helpen? of een medewerken van T-Mobile die eerst eens een WAP kan laten opsturen voordat er een dure monteur langskomt?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @DeBouwer, klasse dat je het aankaart op de Community, welkom! 

De monteur die langskomt, zal jouw Wifi analyseren en waar mogelijk verbeteren. Het heeft nu geen toegevoegde waarde om een vervangende WAP op te sturen, zeker niet als het probleem blijft aanhouden. Daarom wachten we het bezoek van de expert op 10 juli aanstaande af. Als wordt geconstateerd dat er een andere WAP moet worden verstuurd, dan zullen we dat direct doen. Geen zorgen, ik weet zeker dat het spoedig opgelost wordt! 💪😎

Goedemorgen @DeBouwer, klasse dat je het aankaart op de Community, welkom! 

De monteur die langskomt, zal jouw Wifi analyseren en waar mogelijk verbeteren. Het heeft nu geen toegevoegde waarde om een vervangende WAP op te sturen, zeker niet als het probleem blijft aanhouden. Daarom wachten we het bezoek van de expert op 10 juli aanstaande af. Als wordt geconstateerd dat er een andere WAP moet worden verstuurd, dan zullen we dat direct doen. Geen zorgen, ik weet zeker dat het spoedig opgelost wordt! 💪😎

Nieuwe extra access point gekregen, maar het probleem blijft.
Deze valt ook uit na verloop van tijd, Soms een dag. en soms een aantal dagen??? erg raar

ideeën? 

 

Reputatie 6
Badge +3

Blijft de WAP die nu goed werkt in de slaapkamer ook werken als je deze in de woonkamer zet met de Tv aangelosten? 

 

Welke lampjes branden er op de WAP als het niet werkt?

Blijft de WAP die nu goed werkt in de slaapkamer ook werken als je deze in de woonkamer zet met de Tv aangelosten? 

 

Welke lampjes branden er op de WAP als het niet werkt?

Toevallig net mn wap checheked. en hij werkt niet meer.

 

Power: oranje
Lan: Groen
Wifi: uit

Wisselen van de WAP heeft geen zin: probleem blijft.

Zie foto, alleen meterkast en slaapkamer zijn online.
Zodra ik de wap in de woonkamer een reset geef is hij wel weer benaderbaar.

 

Reputatie 6
Badge +3

De WAP is bedraad aangeloten op het modem zo te zien? 

Modem zit op LAN1 van de WAP en de Tv op LAN2? 

Dat het Wifi lampje uit is betekend sowieso niet veel goeds. Heb je het toevallig al eens getest met de WAP draadloos koppelen en dan alleen de Tv bedraad aansluiten? 

Modem lan 1
Tv lan2 
Andersom ook geprobeerd werkt ook niet.

Wap draadloos koppelen heb ik nog niet geprobeerd, geen idee hoe? zat geen beschrijving bij de doos die ik binnen heb gekregen.

Gelukkig ben ik zelf iet wat handig, maar uit deze issue kom ik echt niet uit.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Je kan hem draadloos koppelen door alle LAN kabels eruit te halen, achter op het modem de WPS knop in te drukken tot lampje orange gaat knipperen. Dan de WPS knop (grote aan de voorkant) op de WAP in drukken. 

Het is ook een raar probleem, dus zo gek is het niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je kan hem draadloos koppelen door alle LAN kabels eruit te halen, achter op het modem de WPS knop in te drukken tot lampje orange gaat knipperen. Dan de WPS knop (grote aan de voorkant) op de WAP in drukken. 

Ga ik dat vandaag eens proberen.

Je kan hem draadloos koppelen door alle LAN kabels eruit te halen, achter op het modem de WPS knop in te drukken tot lampje orange gaat knipperen. Dan de WPS knop (grote aan de voorkant) op de WAP in drukken. 

Het is ook een raar probleem, dus zo gek is het niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Helaas werktedit ook maar voor 1 dag. Zojuist klapt de WAP als repeater er ook weer uit..

Wat een raar verhaal. het antwoord van de klantenservice vind ik trouwens ook wel vaag.

Die zegt letterlijk via de chat: Ik kan je geen oplossing bieden en koop zelf een versterker???

 

Iemand van T-Mobile zelf die hier eens naar kan kijken???

 

Hoe zit de TV en de WAP nu precies aangesloten, loopt de wap via de TV of andersom.

Wat gebeurt er als je de TV even helemaal weg laat en alleen de wap aansluit op die kabel, want het is raar dat degene die je boven hebt het daar blijft doen en beneden ook uitvalt, zit dus iets mis in de aansluiting/bekabeling en niet in de wap zelf.

 

Als repeater valt die ook uit lees ik net, rare gedachtenkronkel, zit er iets van een stekkerblok met overspannings beveiliging tussen? Ipv rechtstreeks op een stopcontact.

Hoe zit de TV en de WAP nu precies aangesloten, loopt de wap via de TV of andersom.

Wat gebeurt er als je de TV even helemaal weg laat en alleen de wap aansluit op die kabel, want het is raar dat degene die je boven hebt het daar blijft doen en beneden ook uitvalt, zit dus iets mis in de aansluiting/bekabeling en niet in de wap zelf.

 

Als repeater valt die ook uit lees ik net, rare gedachtenkronkel, zit er iets van een stekkerblok met overspannings beveiliging tussen? Ipv rechtstreeks op een stopcontact.

in mijn meterkast staat het Modem. de Zyxel T-50

Vanuit mijn meterkast heb ik door mijn hele huis cat kabel liggen zodat ik in elke kamer een vaste aansluiting kan creeren.

Zodoende dus ook in mijn woonkamer.

In Lan poort 2 zit de cat kabel naar de woonkamer ( ook al Lan poort 1 3 en 4 geprobeerd)
Deze cat kabel zit in vervolgens in Lan poort 1 van wap 6807. 

Deze fungeert op het moment als ik hem bedraad aansluit als Accespoint.
Als ik hem draadloos connect staat hij als repeater te boek.

Hij heeft firmware versie V1.00(ABTB.1)b11

In beide gevallen staat hij als deze rol Current EasyMesh Role: Agent
De wap in de slaapkamer heeft dezelfde instellingen.

De Cat naar de tv zit in lan poort 2 van de wap.

Het wap is aangesloten via een stekkerblok die je normaal in een 19 inc rack plaatst

 

Maar dus na verloop van tijd valt het wap uit. geen wifi meer, en ook geen Lan verbinding meer.

Ik snap er niks meer van.

Als bijlage het logboek van afgelopen dag.

vanavond viel hij dus weer uit terwijl hij draadloos met het modem verbonden was.

https://drive.google.com/file/d/1k9gAC10tv9nXerj38-t6njIu2lV9qKcx/view?usp=sharing

 

Reputatie 6
Badge +3

Gezien alleen het Wifi lampje uitgaat en de rest aanblijft (ondanks dat het bedraad en draadloos) niet meer werkt via de WAP. 

Zou ik inderdaad zoals @Doornekamp33 aanraad de Tv loskoppelen van de WAP om te kijken of het dan ook gebeurd. Indien die dan blijft werken eens testen met iets anders aangesloten.

Reageer