Beantwoord

Lanpoort 3 & 4 voor TV

  • 15 July 2019
  • 6 reacties
  • 383 Bekeken

Wij hebben een internet only abonnement via glasvezel met een Draytek router. Nu kan ik alleen poort 1 en 2 gebruiken om apparaten bekabeld aan te sluiten, maar ik zou ook graag poort 3 en 4 hiervoor gebruiken. Ik heb al oudere posts gevonden met dezelfde vraag en zag dat daar als antwoord werd gegeven dat dit alleen gaat door gebruik te maken van managed switches. Is dit nog steeds het geval of is er inmiddels een makkelijkere oplossing om poort 3 en 4 ook voor internet te gebruiken?
icon

Beste antwoord door TAVL 15 July 2019, 11:47

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @steven90,

Voor de Draytek lijkt dit nog steeds de meest relevante oplossing te zijn. Of dit gaat veranderen weet ik niet. Met de nieuwe Zyxel router is dit anders en is het any port any service. Volgens mij de Huawei inmiddels ook.
Reputatie 7
Hi @steven90,

Wat TAVL aangeeft klopt: op de Draytek zijn poorten 3 en 4 gereserveerd voor TV, ook al heb je een Internet-only abonnement. Door middel van een splitter of switch kun je echter zoveel apparaten aansluiten op LAN 1 en 2 als je wilt. Kun je aangeven wat je wilt aansluiten? Misschien kunnen we meedenken en je hier tips over geven!
Hallo @Sander,

Een switch lijkt me dan de beste oplossing. Ik wil de tv, playstation, een mediacenter en de philips hue hub aansluiten. Mocht je nog goede tips hebben dan zijn deze altijd welkom.
Reputatie 7
Hoi @steven90,

Om zo min mogelijk kabels te hoeven trekken, lijkt het voor de hand te liggen om de TV, PS en mediacenter (aangenomen dat deze bij elkaar in de buurt staan) op een switch aan te sluiten en de hue hub op de andere LAN poort. Vaak is één switch per verdieping dé oplossing.
Goedemorgen @steven90,

Voor de Draytek lijkt dit nog steeds de meest relevante oplossing te zijn. Of dit gaat veranderen weet ik niet. Met de nieuwe Zyxel router is dit anders en is het any port any service. Volgens mij de Huawei inmiddels ook.


Kan iemand dit laatste bevestigen?
Reputatie 7
Badge +4
Deels is het antwoord. Een deel van de klanten heeft APAS al op de Huawei. Rest volgt.

Reageer