Beantwoord

Modem instabiel

  • 16 November 2019
  • 5 reacties
  • 500 Bekeken

Afgelopen donderdag is een nieuw modem geplaats door monteur als gevolg van een storing in het vorige modem.

Helaas presteert dit modem niet correct en is WiFi instabiel; dat geldt voor alle aangesloten devices. Na gisteren resets te hebben gedaan en geduldig wachten, vandaag gebeld met de klantenservice. Na toelichting op alle gedane acties, heeft de medewerker zelf alle noodzakelijke tests gedaan. Aan onze zijde werd geen verbetering gezien, WIFI blijft instabiel, TV kon zelf niet verbonden worden. Kortom, het nieuwe apparaat functioniert niet naar behoren. Kan gebeuren … oplossing ligt voor de hand. Apparaat naar T-Mobile sturen en zij sturen vervanging. 

Dat ging echter niet gebeuren… de oplossing is nu technische dienst met wachttijd van 12 dagen. 

Tot mijn spijt kon de medewerker geen reden geven, waarom hij niet voor een andere oplossing koos. Hij gaf aan de procedure te volgen en daar niet van af te mogen wijken. Op mijn vraag of hij dan overleg zou willen voeren met een senior medewerker, dan wel leidinggevende, gaf hij aan dat die niet aanwezig waren. 

Klant gevoel: van de regen in de drup. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 November 2019, 11:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@M. Cloosterman 

Betreft dit een Zyxel modem?

Bedoel je dan dat zowel de wifi als bedraad, de verbinding wegvalt.

In geval van glasvezel zet de converter ook eens uit en aan.

Blijft je modem wel stabiel als er niks is aangesloten? Daarna enkel één iets op LAN 1 aansluiten zoals een laptop bedraad en verder niks.Is de snelheid dan laag of goed? Doe dit via de Ookla speedtest app en niet via de site.

Als het stabiel is kan je één voor één apparatuur aansluiten en zien wat je daaruit kan concluderen.

Hallo Waggas, 

Het betreft inderdaad een Zyxel en inderdaad de WiFi. Dank voor je tips. We gaan er mee aan de slag . De meeste tests hebben we uitgevoerd. We vinden inderaad vast een oplossing ...mijn punt is echter vooral dat ik de service vanuit T-Mobile verwacht, een oplossing die passend is ...en dat hebben ze me niet geboden, me ook niet kunnen uitleggen. 

Dank voor je tips en meedenken. 

Reputatie 7
Badge +15

@M. Cloosterman  Het is weekend maar om wifi te verbeteren is het aan te raden om easy mesh uit te schakelen. In je modem interface ga naar netwerkverbindingen, draadloos en in de tab Easy mesh schakel het uit en klik op toepassen Ga terug naar algemeen en haal het vinkje bovenaan weg bij houd 2,4 GHZ en 5ghz hetzelfde.

Onder zie je het 2,4 netwerk selecteer hiervoor kanaal 1 of 6 en klik op toepassen. Selecteer nu het 5 GHZ netwerk kies kanaal 36 en zet 5G achter de SSID zodat deze apart verschijnt op de lijst met netwerken en klik op toepassen.

Check nu per apparaat op welk netwerk hij beter is. Meestal de wat oudere op 2,4 GHZ en de nieuwere op 5 GHZ

Dit is meestal iets waardoor je wifi beter en stabieler is. 

Same here, vooral dat klantgevoel, maarja, daarom ligt de opzegging voor alle producten al klaar, neemt niet weg dat ik nog tot 12 juni aan deze energiezuigende bende vastzit. 
-modem klappert, verbinding hapert, inmiddels nog een extra kabel door mijn muur getrokken om voor sonos een bedraad netwerk aan te leggen, alle accespoints vervangen voor nieuwe, op elk punt zelf lees ik 90mbit, maar dan na het aansluiten van de AP, omvormer voor zonnepanelen en sonos mesh  is er minstens een kansloos verloren, aansluiten direct op de modem werkt niet, dat crasht, dus nieuwe switch gekocht. Resultaat hetzelfde. Dat ook  geprobeerd door te delen, helft switch, helft op de modem, in mijn geval een zylex wat al een vervanger is voor kapot Huawei modem. Zelfde resultaat, lijkt wel of ip verdeling hapert. Bij t-mobile klantenservice elke keer dezelfde muur, ligt aan mijn setup. Dat laten controleren, niemand kan iets vinden dat conflicteert, dus ligt het aan…. goed, lang verhaal kort. Ik ben ZO blij als ik bij deze club weg ben… ik betaal liever 80 eu per maand aan goede service dan 30 voor deze verkapte vorm van mishandeling. 

Reputatie 7

Hi @Wiwe, ik kan mij voorstellen dat je daar van baalt. Ik kijk graag met je mee of we de oorzaak kunnen achterhalen!

Ik heb een aantal vragen om de situatie duidelijk te krijgen:

  1. Heb je misschien een schematische weergave van wat er precies aangesloten zit en op welke manier?
  2. Je geeft aan dat er na het aansluiten van de AP, omvormer en Sonos Mesh één verloren is, wat bedoel je daar exact mee? Krijgt één van de devices helemaal geen IP-adres, kunnen ze geen verbinding maken, zie je een foutmelding etc? En als je deze niet aangesloten hebt speelt hetzelfde probleem dan nog>
  3. Heb je al geprobeerd om de apparaten 1 voor 1 aan te sluiten en testen om de mogelijk boosdoener te achterhalen? Als dezelfde problemen spelen met 2 verschillende typen modems dan is de kans groot dat het niet aan de modem ligt maar aan de randapparatuur. Dit hoeft natuurlijk niet per se maar ik ga hierin wel mee met de gedachtegang van mijn collega's. Het wordt in dit soort situaties dan een kwestie van testen en uitsluiten.
  4. Als je tóch het vermoeden hebt dan het aan de modem ligt dan zou je eventueel zelf een eigen modem aan kunnen sluiten om het hier eens mee te testen?
  5. We zijn bij sommige klanten dat omvormers voor zonnepanelen netwerkproblemen geven (al moet ik bekennen dat ik niet weet wat hier de oorzaak van is), zou het het eens willen testen zonder deze aan te sluiten?
  6. Welk type switch gebruik je en maak je ook gebruik van onze TV dienst? Sommige managed switches kunnen problemen geven in combinatie met de TV dienst omdat deze dan in conflict komen met ons modem. Al speelt dit dan vaak wel alleen met de TV dienst zelf en niet zozeer met de overige devices.

Reageer