Beantwoord

Netwerkprobleem


Hello, ik heb probleem met Mainland China sites sinds vorige keer storing.Wanneer ik de thuisnetwerk(WIFi) gebruik, kan ik de Mainland China sites niet bezoeken. Maar als ik het mobiele netwerk(4G) gebruik, alles gaat goed. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 April 2020, 21:40

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @willem1212 

Lijkt op een DNS probleem, probeer die van Google eens.

Ik weet niet welke modem je hebt maar op een Zyxel is het inloggen in de modem via 192.168.1.1 en dan in het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerst tabblad (lan configuratie( en kies bij DNS waarden voor statische ip en voer 8.8.8.8 en 8.8.4.4 bij DNS server 1 & 2 in, klik op toepassen en herstart je modem.

Mocht het niet werken dan ligt het in ieder geval niet hieraan.

Huawei

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 

 

hallo, Ik heb gedaan wat je zei, maar het werd niet beter.

 

Reputatie 7
Badge +15

@willem1212 

Je hebt de Zyxel ook opnieuw opgestart? Kan je de site eens hier posten, ik heb ook een zyxel dan kan ik het eens controleren.

Ja, ik heb al gedaan.

 

pan.baidu.com

Reputatie 7
Badge +15

@willem1212

Ik kom wel gewoon op de site hier. Ook geprobeerd via een (andere) laptop bekabeld?

Misschien kan je hier ook eens een kijkje nemen

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Nadat je op Check klikt verschijnen er onder een aantal databases, je ziet dan of je ip blacklisted staat als er rode ! Staan bij een site.

Wat betekent dit?

(Anderen zijn groen)

Reputatie 7
Badge +15

@willem1212

Bij mij staat er ook maar één rode dus dan staat het ip toch ergens maar wat wil je precies doen? Eventueel kun je gebruik maken van een VPN of proxy website.

Bij mij staat precies de zelfde site als die van jou op rood en ik kom er wel..... ik gebruik Cloudflare DNS, verder geen VPN of iets dergelijks. Verbonden met de wifi van de Zyxel.

Is er een andere oplossing? Ik gebruik vaak Mainland China sites. Ik wil niet de hele tijd VPN gebruiken.

Reputatie 7
Badge +15

@willem1212 

Probeer eens de DNS die ik gebruik en er mee op kan.

1.1.1.1 en 1.0.0.1 DNS server 1 en 2.

Niet beter. Het thuisnetwerk was altijd al goeds,het is veranderd sinds de laatste storing. Ik weet niet waarom, heel plotseling gevoel.

Reputatie 7
Badge +15

@willem1212 

Raar... Ik had geen storing ik weet niet of het misschien een aanpassing is geweest voor mensen die een storing hadden...

@willem1212

Bij mij staat er ook maar één rode dus dan staat het ip toch ergens maar wat wil je precies doen? Eventueel kun je gebruik maken van een VPN of proxy website.

Bij mij staat precies de zelfde site als die van jou op rood en ik kom er wel..... ik gebruik Cloudflare DNS, verder geen VPN of iets dergelijks. Verbonden met de wifi van de Zyxel.

Hallo. Vreemd genoeg kan ik geen VPN gebruiken. Kan ik een nieuwe modem krijgen? Ik weet niet of dat helpt.

Reputatie 7
Badge +15

@willem1212 

Ik denk dat dat niet de oplossing is.

Wat dacht je van een nieuwe ip? Hiervoor dien je wel de modem van het stroom te halen en alle kabels verwijderen voor minimaal 24 uur.

Wacht voor de zekerheid wat langer en in de tussentijd kun je misschien een hotspot gebruiken.

@willem1212

Ik denk dat dat niet de oplossing is.

Wat dacht je van een nieuwe ip? Hiervoor dien je wel de modem van het stroom te halen en alle kabels verwijderen voor minimaal 24 uur.

Wacht voor de zekerheid wat langer en in de tussentijd kun je misschien een hotspot gebruiken.

Dit is goed, maar ik heb niet genoeg data om het een dag te gebruiken. Ik zal het proberen.

Reageer