ODF gebied uitbreiding?

  • 1 October 2020
  • 7 reacties
  • 1506 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Op dit moment zitten wij nog op 500 mbit/s wifi bij TMT en wilden we dit ook graag behouden vanwege groot gebruik thuis. Aangezien het huidige aanbod maar tot 100mbit/s aanbiedt, kan ik hierdoor niet profiteren van het Uit&Thuis voordeel. Ik was benieuwd of er al informatie naar buiten mag komen omtrent de uitbreiding van het ODF gebied. Komt dat nog voor de stad Lochem of omgeving bijvoorbeeld? Is er ook al een geüpdatete kaart/lijst beschikbaar waar te zien is waar ODF zich nu allemaal bevindt? Komt er een einde aan dat KPN T-Mobile weerhoudt van de maximale snelheid op het WBA-Netwerk?

 

Nou ik hoor het graag van jullie allen.

 

Cheers!

Sander 3 jaar geleden

Hi @molvto,

 

Mijn complimenten, ik heb hier te maken met een trouwe klant! Daar zijn we natuurlijk erg blij mee. We zijn bij de introductie van Uit&Thuis gestopt met het aanbieden van 200 en 500 Mbps aan nieuwe klanten. Dat was vanwege de nieuwe huurprijzen voor die snelheden bij de netwerkbeheerder niet meer te verkopen aan onze klanten. Onze klanten die hiervan gebruikmaken laten we natuurlijk niet de kou en mogen hier nog wel gebruik van blijven maken. De korting op je internetsnelheid van het Klantvoordeel mis je dan inderdaad, maar die ontvang je wel op je mobiel natuurlijk. Je kunt er voor kiezen om wel gebruik te maken van het Uit&Thuis voordeel als je dat wilt natuurlijk (dan in combinatie met 100 Mbps), maar die keuze is aan jou. 

 

We zijn druk bezig om zoveel mogelijk klanten op ons eigen netwerk aan te sluiten. Zo heeft iedereen de beschikking over 1000 Mbps voor ongekend lage prijzen. Zodra je bijvoorbeeld kunt verlengen, raad ik aan een postcodecheck te doen, zodat je weet of het netwerk al gereed is op jouw adres. 

Bekijk origineel

7 reacties

Ook al komt er ODF in Lochem en omstreken, T-Mobile zet geen verbinding over van WBA naar ODF, wil je toch naar ODF zul je een poosje een andere provider moeten nemen en dan terug naar T-Mobile, je bent nu gegijzeld op die 500Mb lijn, als je iets verkeerd doet zit je vast aan 100Mb tot TM het opgeeft en toch duurdere WBA abonnementen gaat aanbieden, wat ze wel zullen gaan moeten doen om niet teveel klanten te gaan verliezen die sneller, snelst willen.

En KPN houd niemand tegen om sneller, snelst te leveren over hun glasvezel of koper, dit doet T-Mobile zelf door te goedkoop te willen zijn en de snellere  lijnen te duur worden om er aan te verdienen.

 

Wat ik begreep is dat het wel mogelijk was, maar dat je dan als nieuwe klant wordt aangemeld en het dan niet als verlenging wordt gezien! Een nog niet vriendelijke overstapservice maar wel mogelijk uiteindelijk.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @molvto 

Hier is een lijst met ODF gebieden.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/t-mobile-glasvezel-beschikbaar-in-de-volgende-plaatsen-wba-of-odf-297183

Ook rolt T-Mobile glasvezel uit in wijken in Den Haag en Eindhoven, hierna zullen zeker andere grote steden volgen die nog bekend zullen worden gemaakt.

Van een WBA aansluiting naar een ODF aansluiting is een kwestie van opnieuw bestellen. In nieuwe ODF gebieden is het dus wel mogelijk om van WBA naar ODF te gaan volgens @Hidden.nld 👍

Het is een bewuste keuze van T-Mobile om over WBA maximaal 100 Mbit te leveren, dit zal gewoon zo blijven denk ik.

Reputatie 7

Hi @molvto,

 

Mijn complimenten, ik heb hier te maken met een trouwe klant! Daar zijn we natuurlijk erg blij mee. We zijn bij de introductie van Uit&Thuis gestopt met het aanbieden van 200 en 500 Mbps aan nieuwe klanten. Dat was vanwege de nieuwe huurprijzen voor die snelheden bij de netwerkbeheerder niet meer te verkopen aan onze klanten. Onze klanten die hiervan gebruikmaken laten we natuurlijk niet de kou en mogen hier nog wel gebruik van blijven maken. De korting op je internetsnelheid van het Klantvoordeel mis je dan inderdaad, maar die ontvang je wel op je mobiel natuurlijk. Je kunt er voor kiezen om wel gebruik te maken van het Uit&Thuis voordeel als je dat wilt natuurlijk (dan in combinatie met 100 Mbps), maar die keuze is aan jou. 

 

We zijn druk bezig om zoveel mogelijk klanten op ons eigen netwerk aan te sluiten. Zo heeft iedereen de beschikking over 1000 Mbps voor ongekend lage prijzen. Zodra je bijvoorbeeld kunt verlengen, raad ik aan een postcodecheck te doen, zodat je weet of het netwerk al gereed is op jouw adres. 

Reputatie 7
Badge +1

Momenteel is ook KPN bezig om het netwerk op te hogen naar 1GB/s (dat ter zijde) en als ik een testje doe zie ik dat het ook daar lang duurt voor heel het land is overgezet.

Wat ik me wel eens afvraag hoeveel procent neemt ook daadwerkelijk een 1GB/s abonnement en dan kijk ik niet naar een specifieke provider maar in het algemeen.

Reputatie 7
Badge +4

@BeMu 

best wel veel eigenlijk 

sommige mensen doen het omdat het goedkoper is als 50Mbps met de uit en thuis korting.

Anderen omdat ze denken het nodig te hebben (maar wel alleen wifi gebruiken)

en anderen zoals ik gewoon omdat het kan 😂

Reputatie 7
Badge +1

Ik zag net dit artikel op totaaltv men moet het puur lezen als informatie en zijn eigen conclusie er aan verbinden.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/wordt-tv-en-internet-via-glasvezel-duurder-door-keuze-kpn/

Reageer