Beantwoord

Ontbrekende aansluiting voor modem

  • 9 November 2020
  • 5 reacties
  • 227 Bekeken

Hoi allemaal,

 

Binnenkort ga ik verhuizen, ik heb een t-mobile thuis pakket aangevraagd en iemand wees mij erop te controleren of alles in orde was. Goed dat ik dit nu doe want ik loop tegen het volgende aan. 

 

In de eerste instantie kon ik nergens het aansluit doosje vinden voor het modem. Na lang zoeken ben ik in de kelder van de woning het volgende tegen gekomen (zie foto's)

Deze kabel zit vast aan het ISRA punt, maar lag los in de kelder. Hoe weet ik of deze kabel nog werkt, en wat is er nodig om het modem hier straks op aan te kunnen sluiten? Het abonnement gaat eind van de maand in dus had het voor die tijd uiteraard graag geregeld. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 November 2020, 20:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rob-gerrits-25 

De dunne kabel is inderdaad de kabel waar je een aansluiting op kan maken. Hoe lang is de kabel? De lengte kan een rol spelen bij de kwaliteit van je verbinding.

Wanneer je het installatiepakket ontvangt dan zit daar een witte aansluitdoosje bij, sluit hierin rood en blauw aan en plug aan de andere kant de DSL kabel in.

Mocht je verbinding minder goed presteren dan kun je die dunne kabel inkorten naar ongeveer 30 cm.

Je kan nu niks testen omdat er geen signaal op staat.

Hoi @Waqqas 

 

Bedankt voor je snelle reactie. De kabel is nu ongeveer 2,5 meter lang. Ik zat eraan te denken de kabel naar de meterkast te boren, ik schat dat de lengte dan ongeveer 1,5 meter zal zijn. 

 

Dus als ik het goed begrijp zou er signaal moeten komen op het moment dat mijn abonnement in gaat? 

 

Reputatie 7
Badge +15

@rob-gerrits-25

Klopt, er staat signaal op wanneer je abonnement in gaat.

In onze woning hebben wij dezelfde ISRA als jouw maar ik heb dus die dunne kabel vanaf het ISRA rechtstreeks naar de modem lopen (lengte 2/3 meter) met een connector aan de kabel gemonteerd. Dunne kabel is op ~30 cm afgeknipt en gelast aan een andere kabel.

Verbinding is heel stabiel en ik behaal hoge snelheden.

Als je het aansluitdoosje met DSL kabel gebruikt hou er dan rekening mee dat de DSL kabel ook 1 meter is.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @rob-gerrits-25,

Hier kan ik verder niets aan toevoegen, heldere uitleg van @Waqqas! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt, wij helpen je heel graag. Succes nog met knutselen, en ik verwacht dat het helemaal goed moet komen! :smile:

Dank jullie wel, 

Het duurde even maar ik heb inmiddels de kabel naar de meterkast geboord., hier kan ik dan het kastje ophangen. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Gr. Rob 

Reageer