Beantwoord

Ping op passieve distributiepunt (MDF)

  • 5 May 2020
  • 2 reacties
  • 174 Bekeken

Wellicht ongebruikelijk en een gekke vraag, maar momenteel overweeg ik DSL om een zo laag en stabiel mogelijke ping te behalen op mijn adres.

Het meest dichtbij zijnde distributiepunt lijkt een passieve kast (MDF) te zijn zonder upgrade in de planning. De verwachte internetsnelheid volgens de site valt dan ook niet hoog uit: 38Mbps/10Mbps. Wat voor ping-tijden kan ik hiermee verwachten?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 May 2020, 10:18

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kewixo8409, welkom op de Community! Dit is zeker geen ongebruikelijke vraag hoor, maar wel lastiger om op voorhand te beantwoorden. Doordat je ping afhangt van externe factoren en niet per definitie met snelheid te maken heeft, kunnen we hier geen sluitend antwoord op geven. Bovendien is dit niet te testen zolang er geen verbinding is tussen jouw aansluiting en de (wijk)kast.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord. Mocht je andere vragen hebben, dan sta ik voor je klaar! :wink:

Bedankt voor je antwoord, Jason.

Tijdens mijn zoektocht begreep ik dat specifieke configuraties VDSL de ping-tijden flink doen verhogen en zelfs verdubbelen om hogere snelheden te kunnen leveren. Worden dergelijke technieken hier toegepast?

Voorheen heb ik op ADSL een super goede verbinding gehad met zeer lage ping-tijden. De wijkcentrale stond echter in de straat. Helaas heb ik nu een beperkt aanbod op mijn adres en zal ik misschien minder gelukkig zijn op DSL dan op de kabel wat leidt tot mijn vraag.

 

Reageer