Sticky

Port forwarding op de Huawei HG659

Toon eerste reactie

108 reacties

Hallo ik heb me poorten opengezet maar ik wil het forwarden naar me ps4 maar ik kan die er niet tussen zien iemand die me kan helpen aub?
Reputatie 5
Badge +5
Hi ahm63, ik doe het zelf altijd via portforward. Je kan je PS4 een statisch IP-adres geven en dan de poorten in je modem forwarden naar dit IP-adres. Via de link vind je meer informatie over hoe je dit kan doen!
Reputatie 1
Ik wil die Huawei HG659 ook wel met 5GHz intertnet. Hier nog steeds de Draytek vigor 2132f. 😕

Zijn er verder nog verschillen tussen deze twee?
Reputatie 3
Badge +2
Hey @WhySoSerious,

Tegenwoordig leveren we inderdaad de Huawei's bij zowel glas- als ADSL-abonnementen. Een ruil van je modem kan ik niet regelen voor je. Dit wordt alleen in bijzondere gevallen gedaan bij een defect in het modem. Mocht je problemen met de Draytek ervaren, dan kun je er vanuit gaan dat we er alles aan doen om dit voor je op te lossen.
Wachtwoord achterop de router? Bedoel je de Wlan-key? Verder heb ik geen wachtwoorden voor de router gekregen van de installateur. Ook geen handleiding van het apparaat. De online versie zegt dat ik het ervoor naar de fabrieksinstellingen moet terugzetten en dan zou ik het wachtwoord vinden in de quickstart. Maar om nou de hele modem te reconfigureren...
Beste MichealTmT,

Ik heb met de klantenservice van t-mobile thuis gebeld om te vragen waarom ik het poort 1900 op het UDP protocol niet open krijg. Zij gaven aan mij hier niet mee te kunnen helpen en stuurde mij door naar deze post op het forum.

Thuis heb ik een NAS van Synology staan, ik gebruik daar op de applicatie 'video station'. Om hiermee videos af te kunnen spelen op je mobiel moet je poort 1900 open zetten. Ik heb dit gedaan in de instellingen van mijn router. Echter gaat het poort alsnog niet open. Alle andere poorten die ik open heb gezet functioneren na behoren.

Mijn configuratie is als volgt:

Ik heb gekeken of het poort open staat via een port checking tool online:

Ik weet dat die poort checkers niet altijd goed werken, maar mijn applicatie functioneert ook niet naar behoren. Ik kan navigeren naar mijn video en audio bestanden. Maar ik kan ze niet afspelen. Op mijn thuisnetwerk is dit geen probleem.

Heeft iemand hier tips voor mij. Wat gaat hier mis?

Ik zou het poort graag open hebben, ik heb nu geen mogelijkheid mijn audio en video bestanden te streamen buiten mijn netwerk.

Met vriendelijke groeten,

Laurens.
Brian schreef:

Hey Robin, we hebben contact gehad met onze leverancier en zij geven aan dat het niet mogelijk is om NAT loopback te implementeren in de Huawei HG659. Waarschijnlijk hoopte je op een ander antwoord maar NAT loopback gaat er vooralsnog dus niet komen.

In tegenstelling tot wat ik op dit forum lees heb ik vooralsnog weinig problemen met portforwarding om de verschillende services die op mijn interne netwerk draaien (diverse dingen op mijn Synology NAS zoals DS Note, Photostation, FTP-server maar ook dingen zoals Plex, Tautulli op mijn MacMini) te kunnen bereiken van buitenaf.

Wifi bereik op de bovenverdieping is zoveel verbeterd dat ik geen mopperende ega en kind meer heb 😆

Alleen het gemis van NAT Loopback is dermate ruk dat ik vanavond toch maar weer een andere router (Asus RT-AC68U) ga plaatsen ipv de HG659B.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het niet mogelijk zou zijn om NAT Loopback te implementeren (ja de firmware zal aangepast moeten worden door de fabrikant, maar het blijft een software iets). Het zal een kwestie van willen zijn vanuit Huawei, want de eerder genoemde RT-AC68U uit begin 2014 kan het namelijk wel.
Brian schreef:

Hey Robin, we hebben contact gehad met onze leverancier en zij geven aan dat het niet mogelijk is om NAT loopback te implementeren in de Huawei HG659. Waarschijnlijk hoopte je op een ander antwoord maar NAT loopback gaat er vooralsnog dus niet komen.

Kom op jongens! Even aandringen bij de leverancier 😉
Dit zou een basis functionaliteit moeten zijn om naar wens aan/uit te kunnen zetten in de modem.

Reageer