Beantwoord

Port forwarding Zyxel VMG8825-T50 met firmware V5.50(ABPY.1)b11

  • 23 september 2020
  • 7 reacties
  • 238 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 3 reacties

Beste community leden,

Op mijn netwerk thuis probeer ik enkele poorten te forwarden zodat deze extern bereikbaar zijn. Echter krijg ik het op geen enkele manier werkend. Mijn instellingen zijn als volgt:
 


Dit lijkt allemaal correct te staan. Echter zijn beide poorten vanaf het internet niet te bereiken. Dit heb ik gecontroleerd via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Binnen mijn netwerk lijken de poorten ook niet bereikbaar te zijn. Als ik via mijn mobiel naar 192.168.1.42 ga. Dan krijg ik een time out te zien. En zie ik ook geen verbinding gelogd worden op de web server. Echter staat de firewall op dat systeem in zijn geheel uit. En dus zou dit gewoon moeten werken. Ga ik op 192.168.1.42 naar localhost:80 werkt het probleemloos, uiteraard.

Het is dus al vreemd dat deze systemen elkaar niet kunnen bereiken. Sterker nog, ik kan andere systemen in mijn netwerk niet eens pingen. In geen van de gevallen krijg ik een respons terug. Dit zou ik ook graag oplossen.


Om het nog vreemder te maken heb ik binnen mijn eigen netwerk. Op de computer waarop de webserver draait ook een NMAP uitgevoerd. Daar kwam het volgende uit:
Host is up (0.0049s latency).
Not shown: 991 filtered ports
PORT      STATE SERVICE
53/tcp    open  domain
80/tcp    open  http
139/tcp   open  netbios-ssn
443/tcp   open  https
445/tcp   open  microsoft-ds
2601/tcp  open  zebra
3517/tcp  open  802-11-iapp
49152/tcp open  unknown
49153/tcp open  unknown

Een telnet naar 53 word direct afgekapt, maar op 139 kan ik dan wel weer een telnet opzetten.
Die zebra poort herken ik niet. Er zijn op dit moment geen printers aangesloten op mijn netwerk. Dus wat ik terug krijg vind ik vreemd.

Doe ik dit vanaf een externe locatie dan krijg ik het volgende:

Host is up.
All 1000 scanned ports on 211-57-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.57.211) are filtered

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 201.33 seconds

Alles staat dus dicht.

Helaas geeft de telefonische klantenservice geen antwoord op deze vragen omdat het buiten de normale support valt. Kan iemand mij vertellen wat ik mogelijk verkeerd doe, of naar welke instellingen binnen het modem ik nog eens moet kijken?

Na een reset van het modem kan ik nogsteeds apparaten in mijn eigen netwerk niet pingen. Ook mezelf kan ik niet pingen op mijn interne IP adres.
Daarnaast geeft na de reset de interne NMAP exact de zelfde resultaten terug.

icon

Beste antwoord door Brian 29 september 2020, 14:44

Hi @arnieo, mijn collega heeft het hier voor de zekerheid even getest en het lijkt in ieder geval niet aan de modem settings te liggen. Ik had het vermoeden dat het mogelijk wat met de loopback te maken had (onze Huawei modems hadden hier soms problemen mee) maar met de Zyxel lukt het hier aan onze kant wel. Het zouden in dit geval dus de settings van de eigen hardware kunnen zijn. Ik weet zelf de exacte settings niet maar ik kwam hier, hier en hier een aantal topics tegen, mogelijk kunnen die je op weg helpen!

Bekijk origineel

7 reacties

Ter test heb ik nu wel een printer in mijn netwerk gehangen. Deze printer kwam op zowel de desktop als 2 verschillende laptops niet voor in de lijst met netwerk apparaten. En was dus niet op de normale manier toe te voegen.

Echter, op basis van IP kan ik hem wel gewoon toevoegen, en dan werkt deze wel zonder problemen.
Ook deze printer kan ik niet pingen. Er lijkt dus iets in het modem te zitten wat dit tegen houd. Behalve de modem en een domme 6 poort switch hangt er geen verdere netwerk apparatuur in het netwerk.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @arnieo, ik zie deze vraag eens in de zoveel tijd voorbij komen maar er lijtk niet echt één aanwijsbare oorzaak. Ik heb de vraag uitgezet bij de collega's die gaan over ons modem en ik kom er bij je op terug! 

Hi @arnieo, ik zie deze vraag eens in de zoveel tijd voorbij komen maar er lijtk niet echt één aanwijsbare oorzaak. Ik heb de vraag uitgezet bij de collega's die gaan over ons modem en ik kom er bij je op terug! 


Thanks @Brian. Ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @arnieo, mijn collega heeft het hier voor de zekerheid even getest en het lijkt in ieder geval niet aan de modem settings te liggen. Ik had het vermoeden dat het mogelijk wat met de loopback te maken had (onze Huawei modems hadden hier soms problemen mee) maar met de Zyxel lukt het hier aan onze kant wel. Het zouden in dit geval dus de settings van de eigen hardware kunnen zijn. Ik weet zelf de exacte settings niet maar ik kwam hier, hier en hier een aantal topics tegen, mogelijk kunnen die je op weg helpen!

Reputatie 7
Badge +2

@arnieo 

Binnen mijn netwerk lijken de poorten ook niet bereikbaar te zijn. Als ik via mijn mobiel naar 192.168.1.42 ga. Dan krijg ik een time out te zien.

Mijn testen begint altijd eerst het 100% werkend krijgen, omdat je dan geen last hebt van de firewall of portfowarding settings.

Dus zoek eerst eens uit waarom het op je eigen LAN niet wil werken, bijv. is de server 100% UP & RUNNING.

Draait de server op een Windows machine, gezien de poort  139 & 445 ?

Controleer eens de firewall settings op die Windows machine, lijkt erop dat die in de weg zit.

Host is up.
All 1000 scanned ports on 211-57-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.57.211) are filtered

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 201.33 seconds

Filtered wil zeggen dat NMAP een firewall detecteerd ergens in zijn route.

Ter test heb ik nogmaals een reset gedaan van het modem.
Hierna was ik wel in staat andere systemen op mijn LAN naar elkaar te laten pingen.
Direct daarna een port forwarding regel ingesteld, en uiteraard werkte het nu perfect.

Mogelijk toch iets wat niet helemaal lekker stond in mijn modem.

Iedereen bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +7

Superfijn dat de tips van @Brian Brian en @Pieter_B geholpen hebben en dat de reset het modem qua configuratie rechtgetrokken heeft!

Mocht je in de toekomst nog eens hulp kunnen gebruiken, weet dan dat de Community altijd voor je klaar zit. 

Reageer