Beantwoord

Premium Internet snelheid is veel te traag (bekabeld).

  • 22 October 2020
  • 5 reacties
  • 253 Bekeken

Ik heb “Premium” abonnement internet al paar maanden, maar ik haal niet eens 200mb down/up.

Ik heb met mijn desktop en de laptop via cat5e/cat6 kabels getest, maar had het zelfde resultaat.

Meer dan een jaar geleden heb ik via klanten service een nieuwe router aangevraagd. Omdat ik nog steeds Draytek Vigor 2132fvn heb, maar het was geweigerd.

 

icon

Beste antwoord door agentx 22 October 2020, 21:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Welke snelheid zou je kunnen krijgen? 
Heb je glasvezel 1000?

Wanneer je test met een desktop en laptop lukt het dan om deze direct op het modem/router aan te sluiten?

Ik gebruik dezelfde modem en krijg wel veel hogere snelheden. Bij mijn laptop is de trage harde schijf de oorzaak van lagere snelheden. 

Omdat je snelheid niet beperkt lijkt tot bv 100 zou er inderdaad zomaar kunnen dat iets niet lekker werkt.

Welke snelheid zou je kunnen krijgen? 
Heb je glasvezel 1000?

Wanneer je test met een desktop en laptop lukt het dan om deze direct op het modem/router aan te sluiten?

Ik gebruik dezelfde modem en krijg wel veel hogere snelheden. Bij mijn laptop is de trage harde schijf de oorzaak van lagere snelheden. 

Omdat je snelheid niet beperkt lijkt tot bv 100 zou er inderdaad zomaar kunnen dat iets niet lekker werkt.

Ik heb glasvezel 1000. Het lukt me direct aan te sluiten zonder problemen. 

Om te kijken dat het niet aan de kabel ligt heb ik vandaag cat7 besteld.

Hiervoor had ik een oudere t mobile abonnoment van 200mb down/up. Ik heb zelfde kabel gebruikt toen als nu en mijn snelheid was altijd 230mb +. Nu haal ik net 170 met geluk.

Reputatie 5

Een simpele standaard utp kabel zou voldoende moeten zijn (om meer en stabielere) snelheid te verkrijgen.

Je zou eens de modem helemaal los kunnen halen en weer aansluiten. Dan heb je in ieder geval het even van de stroom gehaald en de aansluitingen opnieuw gebruikt. 
Volgens mij is lanpoort 1 en 2 voor internet. maakt het uit welke je kiest?
Via een resetknop ergens op het modem kun je de boel helemaal terugzetten naar standaard, 10s indrukken, wellicht met een paperclip in een gaatje.

Gebruik je ook tv? Het zou wel eens een goed idee kunnen zijn om een monteur en naar te laten kijken.
Mocht je hier niet morgen een reactie krijgen dan moet je met dit verhaal het ook kunnen regelen bij de chat/telefoon helpdesk.

Helemaal los halen en resetten heb ik als eerst gedaan. Ik heb geen TV.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tamerlan, bedankt voor alle informatie, daar gaan wij zeker wat aan doen! In principe volstaat een cat5e al als bekabeling, maar betere bekabeling kan zeker geen kwaad. Ik heb uitgebreid jouw verbinding doorgemeten, maar eigenlijk lijkt er geen wolkje aan de lucht, ondanks dat jij natuurlijk een lage snelheid ervaart. Daarom heb ik een aantal vragen voor je:

  • Heb je slechts één apparaat aangesloten op het modem wanneer je de verbinding meet? 
  • Zou je een test uit kunnen voeren met de Ookla speedtest app voor Windows 10? De resultaten die de app geeft zijn vaak een stuk accurater.
  • Is jouw apparaat geschikt voor een 1000 Mbit/s verbinding? Momenteel is er namelijk een apparaat aangesloten op poort 1 die niet verder dan 10 Mbit/s lijkt te komen. Dit kan ook aan de (defecte) bekabeling liggen.

Kan je daarnaast tijdens de speedtest op letten dat:

  • Je alle achtergrondprocessen sluit. Deel eventueel het taakbeheer venster met ons als je hier zeker van wil zijn.
  • De Firewall en andere beveiligingsprogramma's veel snelheid kunnen wegnemen. 
  • Zoals je al goed voorheen deed, het apparaat direct aansluiten op het modem en niet via een omweg.

Reageer