Reset uitvoeren op modem van T-Mobile Thuis

• 6 februari 2017
  • 1 reactie
  • 9241 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2728 reacties

Bij het oplossen van een verbindingsprobleem wordt er regelmatig voorgesteld om een 'reset' van het modem uit te voeren. Hier is een kort stappenplan voor. Succes!

1. Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
  2. Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.
  3. Wacht minstens 10 seconden.
  4. Steek de stroomstekker weer in het stopcontact.
  5. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  6. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het ook helpen om deze Media Converter te resetten.

1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.

========================================================================================================================================

When solving connection issues we regularly ask to 'reset' the modem. We have a short step-by-step explanation of how to do this:

1. Remove the plug from the wall socket.
  2. Remove the cables from ports 1 to 4.
  3. Wait at least 10 seconds.
  4. Replug the plug in to the wall socket.
  5. Wait until the modem has fully restarted (about three minutes).
  6. Replug any cables back into the modem (ports 1 and 2 for internet, 3 and 4 for TV).

Are you using a Huawei or Zyxel, in combination with a black media converter? Then we recommend also resetting the media converter, using the below steps:

1. Remove the internet cable from the media converter.
  2. Remove the power supply from the media converter.
  3. Wait at least 10 seconds.
  4. Power the media converter back up.
  5. Replug the internet cable into the media converter.

04b09576-41b4-4f0c-9baf-05948da8cf22.png

Media Converter

1 reactie

Ik kan niet meer inloggen in mijn router. Destijds na de installatie een nieuw wachtwoord ingevoerd. Ik kon daar altijd mee inloggen. Vandaag wilde ik dat weer maar hij gaf een foute combinatie aan. Een paar keer herhaald, maar het bleef fout. Volgens de aanwijzing de router gereset, door 10 sec de resetknop in te drukken. Je zou dan moeten kunnen inloggen met user en user maar ook nu kwam dezelfde foutmelding. Vervolgens de router stroomloos gemaakt en na een minuut weer aangesloten en de hele procedure zoals boven vermeld wederom herhaald. Ik heb dat ook op een andere PC geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Vreemd genoeg kon de helpdesk mij niet helpen en laat mij vervolgens maar aan ploeteren. Ik denk zelf dat er iets met de router zelf is. Graag een oplossing.

Reageer