Bij het oplossen van een verbindingsprobleem wordt er regelmatig voorgesteld om een 'reset' van het modem uit te voeren. Hier is een kort stappenplan voor. Succes!
- Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
- Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.
- Wacht minstens 10 seconden.
- Steek de stroomstekker weer in het stopcontact.
- Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
- Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.
Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het ook helpen om deze Media Converter te resetten.
- Haal de internetkabel uit de Media Converter.
- Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.
- Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.
Heb jij Zyxel modem in combinatie met een witte Optical Network Terminal? Dan kan het ook helpen om deze Optical Network Terminal te resetten.
- Haal de internetkabel uit de Optical Network Terminal.
- Haal de Optical Network Terminal voor 10 seconden van de stroom.
- Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal door de internetkabel aan te sluiten.
When solving connection issues we regularly ask to 'reset' the modem. We have a short step-by-step explanation of how to do this:
- Remove the plug from the wall socket.
- Remove the cables from ports 1 to 4.
- Wait at least 10 seconds.
- Replug the plug in to the wall socket.
- Wait until the modem has fully restarted (about three minutes).
- Replug any cables back into the modem (ports 1 and 2 for internet, 3 and 4 for TV).
Are you using a Huawei or Zyxel, in combination with a black Media Converter? Then we recommend also resetting the Media Converter, using the below steps:
- Remove the internet cable from the Media Converter.
- Remove the power supply from the Media Converter.
- Wait at least 10 seconds.
- Power the media converter back up.
- Replug the internet cable into the Media Converter.
Are you using a Zyxel, in combination with a white Optical Network Terminal? Then we recommend also resetting the Optical Network Terminal, using the below steps:
- Remove the internet cable from the Optical Network Terminal.
- Remove the power supply from the Optical Network Terminal.
- Wait at least 10 seconds.
- Power the media converter back up.
- Replug the internet cable into the Optical Network Terminal.

