Beantwoord

snelheidsverhoging klantvoordeel

  • 22 November 2019
  • 3 reacties
  • 295 Bekeken

Hallo,

aangezien ik op geen andere manier in contact kan komen met t-mobil, door ze bv gewoon een mail te kunnen sturen. Doe ik het zo maar.

ik zou meer internet snelheid krijgen, van 50 naar 100 voor de zelfde prijs, maar na verschillende speed tests te hebben gedaan kom ik nog niet boven de 50! 
hoe kan dat ?

 

gr. Ben

icon

Beste antwoord door Brian 22 November 2019, 15:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Ben dus 

Staat de snelheid wel al goed in je T-Mobile account?

Ook al heb je 100 mb je zal alsnog de maximaal haalbare snelheid halen indien deze lager is dan 100 mb Kijk even hier wat voor jou haalbaar is.

Je kan proberen de modem even van het stroom halen, 10 seconden ongeveer.

Je krijgt wel bericht dat je internet snelheid wijziging maximaal een week duren maar meestal is dit de zelfde dag al gewijzigd. Het kan gebeuren dat je misschien even moet wachten.

Reputatie 7

Hi @Ben dus, dat is een goede vraag, daar gaan we naar kijken! Hebben we het in dit geval over je snelheid over Wifi of bekabeld? Je Wifi snelheid is bijna altijd lager omdat je altijd te maken hebt met signaalverlies. Bekabeld zou je echter zeker de 100 Mbit/s moeten kunnen halen. Er kan altijd iets afwijking inzitten afhankelijk van de hardware die gebruikt maar met Glasvezel zou dit niet meer dan een paar Mbit/s moeten zijn. Zou je eens een bekabelde speedtest uit willen voeren met één apparaat terwijl er verder niets aangesloten is? Dit kan je het beste doen via de desktop app (en dus niet via de browser). Mocht je bekabeld de snelheid dan niet halen,  plaats dan het resultaat van de speedtest even hier, dan kijk ik graag met je mee!

Reputatie 7
Badge +1

Als men nog de oude Draytek heeft komt men via wifi nooit veel hoger dan 50mb met een speedtest, veel klanten hangen een eigen router achter de modem van de provider, goede merken zijn m.i. Asus, TPlink of Netgear.

Zelf heb ik het heel simpel gedaan door een Sitecom AC 1750 rechtstreeks aan te sluiten op de Draytek, en dan in de WAN van de Sitecom

Reageer