Beantwoord

Traag internet T-Mobile Thuis

  • 6 November 2019
  • 9 reacties
  • 2250 Bekeken

Reputatie 1

Beste forummers,

 

Sinds vandaag heb ik erg veel last van traag internet vanuit T-Mobile thuis, vannochtend was het 20 mb/s, hierna haalde die weer die 48 mb/s, maar sinds ik mijn pakket heb verhoogd naar 100 mb/s is het internet via kabel als via de wifi nog steeds 25 mb/s. Router is echter al een aantal keren herstart, en na bellen met de klantenservice word ik ook niet erg wijzer op, aangezien er nog een oude ticket openstaat. Wat te deon?

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 November 2019, 14:01

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
  • Er zijn momenteel problemen met overbelasting van het netwerk in de avonduren, zie daarvoor het onderwerp "Latency issues". Gezien je in de ochtend gemeten hebt, is de kans klein dat dat je probleem is, maar toch even het vermelden waard.
  • Wat en hoe meet je precies?
  • Ik neem aan dat het gezien de waarden die je haalt om DSL gaat. Wat is de capaciteit van je telefoonlijn? (dit kun je in je modem zien)
Reputatie 1
  • Er zijn momenteel problemen met overbelasting van het netwerk in de avonduren, zie daarvoor het onderwerp "Latency issues". Gezien je in de ochtend gemeten hebt, is de kans klein dat dat je probleem is, maar toch even het vermelden waard.
  • Wat en hoe meet je precies?
  • Ik neem aan dat het gezien de waarden die je haalt om DSL gaat. Wat is de capaciteit van je telefoonlijn? (dit kun je in je modem zien)


Latency issues is niet van toepassing inderdaad, was een tijdje geleden wel het geval maar nadat het WiFi kanaal veranderd was had ik daar geen last meer van. 

De speedtest meet ik via de kabel,  via : https://thuis.t-mobile.nl/orientatie/speedtest/ . De snelheid via kabel is 34,3 down/ 30,3 up - 13 ping. Terwijl ik de 100 mb/s zou moeten halen. Via de Wi-Fi is de snelheid 25,6 down/ 22,8 up - 10 ping.

De capaciteit van mijn telefoonlijn kan ik niet vinden via de modem, waar vind ik dat? 

Reputatie 3

Dat is per modem natuurlijk anders, in mijn Fritzbox klik ik op "DSL-informatie". Ik heb hiervoor een Huawei-modem gehad en daar zat het een beetje verstopt in de instellingen, ik weet niet 1-2-3 uit mijn hoofd waar ook weer, maar het is te vinden. Wellicht dat je even kunt melden welk modem je hebt en iemand met datzelfde modem even kan reageren waar het ook weer wat.

Omdat je de snelheidstest van T-Mobile zelf gebruikt zou ik zeggen dat de beperking ofwel je telefoonlijn is, of je apparatuur binnenshuis. Daarom moeten we te weten kunnen komen wat je telefoonlijn precies kan, om te weten waar we verder moeten zoeken.

Ik heb bijvoorbeeld zelf een 50 megabps-abonnement, maar mij telefoonlijn kan niet meer dan 29 megabps dus dat is dan ook wat er onder de streep uitkomt. Omdat ze je een 100 megabps-abonnement verkopen (op mijn adres niet beschikbaar), ligt wel de verwachting dat je een eind boven de 50 megabps uit zou moeten komen, maar wat er echt haalbaar is moet even in detail bekeken worden.

Reputatie 1

Dat is per modem natuurlijk anders, in mijn Fritzbox klik ik op "DSL-informatie". Ik heb hiervoor een Huawei-modem gehad en daar zat het een beetje verstopt in de instellingen, ik weet niet 1-2-3 uit mijn hoofd waar ook weer, maar het is te vinden. Wellicht dat je even kunt melden welk modem je hebt en iemand met datzelfde modem even kan reageren waar het ook weer wat.

Omdat je de snelheidstest van T-Mobile zelf gebruikt zou ik zeggen dat de beperking ofwel je telefoonlijn is, of je apparatuur binnenshuis. Daarom moeten we te weten kunnen komen wat je telefoonlijn precies kan, om te weten waar we verder moeten zoeken.

Ik heb bijvoorbeeld zelf een 50 megabps-abonnement, maar mij telefoonlijn kan niet meer dan 29 megabps dus dat is dan ook wat er onder de streep uitkomt. Omdat ze je een 100 megabps-abonnement verkopen (op mijn adres niet beschikbaar), ligt wel de verwachting dat je een eind boven de 50 megabps uit zou moeten komen, maar wat er echt haalbaar is moet even in detail bekeken worden.


Ik heb sinds 2 maanden een Zyxel modem, hiervoor ook een huawei gehad. Nog even hasndig om te vermelden: hiervoor had ik een 50 mb/s abbonement, hier werd ook echt de 49,1 mb/s gehaald.

Reputatie 3

Als ik de handleding van dat modem erbij pak:

https://www.gebruikershandleiding.com/ZyXEL-VMG8623-T50A/preview-handleiding-862803.html

 

… staat op bladzijde 333 hoe je de gegevens van je telefoonlijn kunt bekijken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@Amaliah 

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Hier zie je hoeveel er werkelijk beschikbaar is op je adres, de link werkt even niet je kan het misschien later proberen.

Kun je even je modem een fabrieksreset geven en dan een andere UTP kabel kunnen gebruiken op het LAN 1 poortje en de andere LAN poortjes even leeg laten, gebruik de Ookla speedtest desktop versie ipv via de website.

Sluit je apparatuur één voor één aan zo kun je zien of een apparaat voor problemen zorgt.

 

Reputatie 1

Als ik de handleding van dat modem erbij pak:

https://www.gebruikershandleiding.com/ZyXEL-VMG8623-T50A/preview-handleiding-862803.html

 

… staat op bladzijde 333 hoe je de gegevens van je telefoonlijn kunt bekijken.


 Copy&Paste: 


=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.7.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.
       Annex Mode:      ANNEX_A
=============================================================================

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 33031 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 641
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 1
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 2:11, 40 secs
DSL activetime :0 min, 47 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 10.1 dB
output power upstream: -2.5 dbm
attenuation downstream: 6.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 6.8 dB
output power downstream: 10.8 dbm
attenuation upstream: 0.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 08 9a bb bc bc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone  32- 63: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc ba 90 00 
tone  64- 95: 0b bb bb bb bb bb bb cb bb cb cb cc cc bc cc cc 
tone  96-127: cb cb cc cb cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb 
tone 128-159: bc bb bb bb bb bb cb bb ba bb bb bb bb ba bb ab 
tone 160-191: bb ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 192-223: a9 aa aa 9a aa 99 9a a9 9a 99 99 99 99 99 9a 99 
tone 224-255: 99 99 99 99 89 99 98 99 88 88 88 88 78 88 89 88 

 

Reputatie 7
Badge +15

Je telefoonlijn is het probleem niet denk ik, het ziet er goed uit.

Kan je even de stappen doornemen in mijn vorige reactie en het resultaat hier delen?

Reputatie 3

Inderdaad een perfecte telefoonlijn, daar moet je de 100 megabps mee kunnen vullen.

Reageer