Beantwoord

Traag internet Valkenswaard

  • 27 juli 2020
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Sinds een paar dagen kom ik niet aan de 100mbit terwijl ik een 500mbit abbo heb. De metingen zijn gedaan met een computer rechtstreeks verbonden met het modem. Voorheen klopte het aardig.

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 juli 2020, 12:44

@p500serie

Van welke modem maak je gebruik?

Indien je een mediaconverter hebt kan je die eens even stroomloos halen of anders de modem even van het stroom halen.

Omdat je ook aangeeft dat de WiFi trager is geworden lijkt het misschien iets met de modem.

Wat je kan proberen is een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Een andere laptop of je huidige laptop opstarten in veilige modus was er voor bedoeld om te kijken of misschien een recent geinstalleerde programma de oorzaak is. Misschien kan het ook een driver probleem zijn.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @p500serie 

Wil je eens een andere internetkabel minimaal CAT5E gebruiken en misschien een andere lapfop of je huidige computer opstarten in veilige modus om processen die de snelheid verminderen te minimaliseren en vervolgens testen via de ookla speedtest app dus niet via het internet.

App geinstalleerd en die geeft een paar tiende meer maar nog steeds onder de 100mbit (94,7 download, 94,4 upload). Ik gebruik een Cat6 kabel. Modem heeft een reset gehad en de app was het enige dat draaide. Ook de wifi is trager geworden afgelopen weekend...

Reputatie 7
Badge +17

@p500serie

Van welke modem maak je gebruik?

Indien je een mediaconverter hebt kan je die eens even stroomloos halen of anders de modem even van het stroom halen.

Omdat je ook aangeeft dat de WiFi trager is geworden lijkt het misschien iets met de modem.

Wat je kan proberen is een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Een andere laptop of je huidige laptop opstarten in veilige modus was er voor bedoeld om te kijken of misschien een recent geinstalleerde programma de oorzaak is. Misschien kan het ook een driver probleem zijn.

Het is een i7 desktop en er is niets nieuws op gezet. Zowel het modem als de mediabox hebben meer dan 5 minuten zonder stroom gestaan, pc opnieuw gestart in veilige modus. Tot afgelopen weekend geen problemen gehad en nu ineens de gehele verbinding traag. Zelfs het oproepen van het menu op tv duurt langer. Ik zit op glasvezel en dan merk je een teruggang van 80% behoorlijk. Mijn gevoel zegt dat het de gehele verbinding is en niet de apparatuur omdat alles trager is geworden.

 

Reputatie 3
Badge +2

Gezien de snelheden die je haalt lijkt alsof die ergens door gecapped wordt. 

Wat voor modem heb je? In het geval van een Huawei of Zyxzel zou je eens kunnen proberen de MediaConverter te herstarten. Misschien dat die is terug geschakeld naar 100mbit ipv 1000mbit.

Ik heb een Draytec….

Reputatie 7
Badge +17

@p500serie

Kan je ergens in de Draytek modem interface via 192.168.1.1 zien welke snelheid er binnenkomt? Bij een Zyxel zie je dat gewoon in het overzicht.

En in je T-mobilethuis account staat ook gewoon de juiste snelheid onder abonnementen?

Dit kan ik vinden over snelheden…..

Dat is mij net ff té bittenwipperig.. :-)

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @p500serie,

Vreemd dat je snelheid uit het niets lager is geworden. Vanaf wanneer merk je de verandering? Als ik je snelheid op afstand bekijk dan komt de 500 Mbps nog steeds netjes binnen. Wel valt me op dat de snelheid in LAN 1 niet overeenkomt met je maximale snelheid. Zit er toevallig een switch tussen je modem en PC aangesloten? Heb je ook al geprobeerd om je netwerkkabel in LAN 2 om te zetten? En heb je ook een andere netwerkkabel in het bezit? Dan kunnen we die twee dingen in ieder geval uitsluiten. Ik ben benieuwd!

Reageer