Beantwoord

Trager internet(glas) sinds begin december

  • 10 December 2020
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hey,

Ik merk dat sinds eind november, begin december, mijn internet relatief langzaam is. Bijna 2 weken geleden scheen er een landelijke storing te zijn geweest, dus ik heb er verder weinig aandacht aan geschonken.

Ik heb een glasvezel abonnement voor 1000/1000. Momenteel haal ik op een goed moment 360 Mb Down en Up. Als het tegenzit haal ik 160Mb. Heb wel eens eerder gehad dat de download wat langzaam was, maar nooit beide tegelijk.

Ik maak gebruik van een TP-Link media converter met een TP-Link Archer C9. Ik heb ook een C7 geprobeerd die ik eerder gebruikt heb, daarmee haal ik dezelfde snelheden.

Er is verder niks veranderd in mijn netwerk, waardoor alles langzaam geworden zou kunnen zijn.

Is het dan gewoon drukte op het landelijk netwerk waardoor het langzaam is, of toch nog ergens een storing of zie ik gewoon iets simpels over het hoofd?

icon

Beste antwoord door yalerta 10 December 2020, 13:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Weinig bekend over een algemene kink in de kabel, soms wel individuele hikjes voorbije weken.

Doorvoersnelheidsmeting.

  1. Gebruik bij Windows bekabeld de Speedtest.net app (niet de webbrowser versie of via wifi)
  2. Meet op meerdere momenten van de dag. b.v. 8:00 - 13:00 - 19:00 - 23:00 uur
  3. Start windows, bij aanhoudend lage resultaten, in veilige modus en test dan om eventueel dwarsliggende achtergrond programma's uit te sluiten.

Nog geen zicht op te verwachten doorvoersnelheid ? Post hier je resultaten en wat je allemaal geprobeerd hebt en wacht af of 1 van de vele hier aanwezige experts en andere hobbyisten (eigen verklaarde experts :grin: ) je wat tips kunnen geven.

Zojuist mijn verbinding getest 945 omlaag / 633 omhoog. Niks aan de hand zo te zien

Ik heb zojuist nog een test gedaan in safemode. Dat gaf dezelfde resultaten als de rest van de week eigenlijk. Zoals ik al eerder omschreef heb ik getest met een TP-Link Archer C7 (v2) en C9(v1). Dit geeft nagenoeg hetzelfde resultaat. Ik heb 1x om half 8 's ochtends kunnen testen en dat zat ook rond de 300Mb. 5GHz Wifi (Iphone XS) geeft 389/317 Mb momenteel.

Uiteraard gebruik ik de windows speedtest app en ben ik bekabeld aangesloten.

 

Reputatie 7

Hoi @Rsnubje ,

Goed dat je de situatie bij ons aankaart! Samen kunnen we kijken hoe we die snelheid recht kunnen trekken. Om te controleren of je bekabeld wel de juiste snelheid haalt, wil ik je vragen de stappen die @yalerta heeft uitgeschreven, te doorlopen. Het modem wat door T-Mobile in bruikleen is gegeven, raad ik hierbij aan. Een snelheid van 350 Mbit/s voor een Wifi-verbinding, lijkt mij namelijk zo gek nog niet! 

Reageer