Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200

  • 26 juni 2019
  • 36 reacties
  • 790 Bekeken


Toon eerste reactie

36 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @error33, nee hoor het aanpassen van de snelheid verandert niets aan de duur van je contract. Als het aanpassen van de snelheid alleen een administratieve wijziging is dan is het een kwestie van een paar minuten. Als je ook echt omgezet moet worden in de centrale dan kan het 1 of 2 werkdagen duren. Mocht de verhoging niet het gewenste resultaat opleveren dan kan ik de snelheid ook altijd direct weer voor je terug zetten (met eventuele verwerkingstijd).
@Brian ik ga het omzetten en kijken waar ik dan op uitkom. Zit ik dan op de 500 up dat is er wel weer werk aan de winkel voor T-Mobile 🙂 Want 200-200 is voor mij voldoende. Maar een up van 150 vind ik wel een erge grote marge

edit: Aangepast we gaan het zien. Kreeg wel de melding kan tot een week duren 😞
@Brian Het abonnement omgezet naar 500-500 ging snel en is al geactiveerd.

Nu wordt duidelijk dat het probleem niet bij mij zit. Ik haal nu makkelijk 300-300 wat bij lange na geen 500-500 is maar laat wel zien dat de 150 upload d


ie ik behaal (bij 200-200 abo) makkelijk gehaald zou moeten worden. Ik heb diverse tests gedaan met T-Mobile modem en mijn eigen USG3 hier zit geen verschil in.





Ergens wordt er dus wat geknepen, ook al lijkt de verbinding goed te zijn.

Nu kreeg ik nog een mail over mijn klacht:

Beste,

Laatst heb je een storing bij ons gemeld. Hiervoor hebben wij onze technische dienst ingeschakeld. Zij hebben werkzaamheden uitgevoerd om de storing op te lossen. De snelheid zou nu weer behaald kunnen worden.
Klopt het dat je storing verholpen is? Als het weer goed werkt, hoef je niets te doen.
Mocht het nog niet verholpen zijn, neem dan gratis contact met ons op via 0800-0092.
Je kan ons ook een bekabelde speedtest mailen.

Ik wens je nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,

Amal

Er wordt verwezen dat ik een bekabelde speedtest kan mailen. Maar waar heen ?? Het bericht is verstuurd met een no-replay mailadres. Wie heeft dit ticket eigenlijk gesloten ?? zoals mail laat zien??

En om te laten zien dat de wifi hier goed is een test via wifi waar een mooie upload uit voortkomt. Dus vreemd dat deze bij het 200-200 abo blijft steken op 150

Sorry voor de dubbele afbeeldingen... Krijg ze niet verwijderd 😞
Reputatie 6
Badge +7
Hi @error33, geen probleem, het forum heeft soms wat nukken 😉 Maar dan blijft er inderdaad maar 1 conclusie over, dat er wat mis is met de capaciteit en/of de binnenkomende verbinding. De e-mail die je hebt ontvangen was nog vanwege de eerdere melding die nog open stond. Ik heb opnieuw een melding uitgezet naar onze technische dienst met je bevindingen. We gaan contact opnemen met de netbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen!
@Brian We gaan het zien wat de volgende stappen gaan worden.

Wel jammer dat ik op deze wijze moet bewijzen dat er iets niet klopt, en inmiddels al 2 maanden verder zijn.
Reputatie 1
@Brian Uit interesse, maar wat voor afwijking mag een t-mobile thuis verbinding eigenlijk hebben? Dit omdat ik meestal ook iets van 250mbit ernaast zit (upload is dan iets van 480mbit/s). Mijn download is ook maar meestal zo'n max 700mbit. Dit dus bij afname van een 750mbit abo van jullie.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @error33, het is soms lastig om er precies de vinger achter te leggen wat een mogelijk oorzaak van de verbindingsproblemen is. Als de binnenkomende verbinding goed is dan wordt het een kwestie van zaken uitsluiten en nalopen, hier kan dan inderdaad wat tijd overheen gaan.

Hi @knakko voor Glasvezel houden we een maximale afwijking van 10% aan (bekabelde verbinding) maar de voornaamste vraag is altijd waarom je de snelheid niet haalt. In de praktijk zien we dat de oorzaak vaak zit in de modem of de apparatuur en bekabeling die er op aangesloten is, niet in de verbinding an sich.
@Brian Gisteren abonnement terug gezet op 200-200 en kijk wat het verschil is 😞 Zelf de download (3 verschillende servers) valt nu behoorlijk tegen voor een 200-200. mooi om te zien wat de snelheden op 10-9-2019 en nu op 11-9-2019 zijn. en dat het niet aan mijn apparatuur ligt. Ben wel een beetje huiverig dat de externe leverancier het hier wel op af gaat schuiven

Gisteren een mail gehad dat het probleem is doorgezet naar een externe leverancien.... En ik annoniem gebeld kan worden.....

Reputatie 6
Badge +7
Hi @error33, even een tussentijdse update, we zijn nog in gesprek met de netbeheerder maar er lijkt hier sprake te zijn van een kruising (dus jouw verbinding is verwisseld met die van één van je buren), we wachten nog op definitieve bevestiging en een oplossing hiervan.
Hoi @Brian dank voor deze update.

Maar is het dan niet vreemd dat als ik mijn abonnement verhoog of verlaag dit wel gebeurt op mijn aansluiting ??? Ik zou dan verwachten dat dan een van mijn buren een snellere of langzamere verbinding krijgt en niet ik ????

Reageer