Beantwoord

verzoek om een nieuwe modem


Ik ben al ettelijke jaren klant bij T-mobile en heb mij al vaak verbaast over het feit dat het modem 2 uitgangen voor internet en 2 uitgangen voor de televisie heeft… bij (volgens mij de meeste) concurrenten komt uit elke ingang zowel een tv als een internet signaal…

Nu zijn onze kids bij de leeftijd aangekomen dat ze zelf ook tv en internet op de kamer willen en kom ik dus poorten tekort… tevens wordt ik verplicht om 2 kabels per kamer te gaan trekken…

T-mobile lijkt toch ook te ontwikkelen, want hun nieuwste modem doet dat wat ik wil en dat wat de concurrenten ook aanbieden. Dus netjes opgebeld naar de klantenservice en daar krijg je doodleuk te horen dat ik geen nieuwe modem krijg omdat mijn huidige modem nog werkt…dus mijn buurman die vandaag klant wordt bij t-mobile met een zelfde contract betaald hetzelfde maar krijgt meer service… tot zover de waardering van T-mobile voor hun jarenlange vaste klanten (met mobiele abonnementen en een vast abonnement)…

de enige optie die ik nu lijk te hebben is tijdelijk met mijn vaste internet over te stappen naar een andere provider die een maandelijks opzegbaar contract aanbiedt om vervolgens weer klant van T-mobile te worden… (redelijk omslachtig, maar goed)

nu is mijn vraag : wat zijn jullie ervaringen met andere providers om tijdelijk naar over te stappen? Ik lees dat KPN een maandelijks opzegbaar contract aanbiedt, is dat een goede keuze??

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 April 2020, 15:48

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Aemstelledam 

Het is jouw, keuze als je dat wilt kan je dat doen, via KPN terugkomen.

Welke modem heb je nu? De Draytek krijgt nu niks meer qua updates, de huawei staat wel op het programma voor een APAS update net als de Zyxel zodat elke poort voor tv en internet is. Dit kan nog wel even duren maar de update zal wel komen.

Je zou voorlopig kunnen werken met (managed) switches of wellicht een eigen modem met VLAN ondersteuning gebruiken ipv het T-mobile modem, vast bellen van T-mobile is niet mogelijk op een eigen modem.

Ik heb nu de Draytek modem. Verder ben ik een leek op netwerk gebied, dus zie ik het knutselen aan de instellingen niet echt zitten…

ik vind het vooral jammer dat T-mobile het allemaal zo moeilijk maakt...

Reputatie 7
Badge +3

@Aemstelledam 

De Draytek zit rechtstreeks aan de glasvezel gekoppeld en dus kun je geen eigen modem toepassen. Je bent beperkt tot 2 TV aansluitingen en 2 internet aansluitingen hoewel je die laatste eenvoudig kunt uitbreiden via een unmanaged switch b.v. https://www.coolblue.nl/product/363144/tp-link-tl-sg105.html en die kan iedereen zelf makkelijk aansluiten.

KPN levert op dit moment voor nieuwe klanten de Experiabox V10A en die heeft 3 netwerkpoorten welke je kunt mixen, tv en internet. Je hoeft dan maar 1 kabel naar boven te trekken. Maar je kunt ook draadloos kijken via de KPN tv app welke je naar een tv kunt casten via een ChromeCast en dat werkt uitstekend. In de app kun je alle zenders kijken inclusief programma gemist en ook eventuele extra zender pakketten zitten in de app. 

Ik ben zelf tevreden KPN thuis en tv klant maar er hangt wel een prijskaartje aan dat aanzienlijk hoger is dan bij T-Mobile. Ook komt T-Mobile dit jaar met een nieuw tv platform.

Groet, Folkert

@Folkert , wat houdt dat nieuwe platform in dan?? En werkt dat ook niet via een Draytek??

Reputatie 7
Badge +3

@Folkert , wat houdt dat nieuwe platform in dan?? En werkt dat ook niet via een Draytek??

Dat heeft niets met de Draytek te maken maar ik wilde het even in de vergelijking met KPN erbij zetten. 

T-Mobile loopt qua tv platform en zenderaanbod op de tv app achter op KPN maar daar komt dit jaar dus wel verandering in.

Reputatie 7
Badge +3

@Aemstelledam Ik heb net van welingelichte bron @Hidden.nld vernomen dat als je een ander modem wilt de snelste en enige manier is om voor 1 maand over te stappen naar KPN en dan weer terug naar T-Mobile. Je zult wel 2 keer een monteur over de vloer krijgen want je mag absoluut niet zelf sleutelen aan de glasvezel die de Draytek in loopt.

@Folkert , het is toch bijzonder dat je op die wijze moet werken als je geholpen wilt worden?? Lijkt mij dat T-Mobile zelf ook meer kosten kwijt is aan deze werkwijze… leest T-mobile ook mee met die soort posts?? Misschien dat ze dan zelf kunnen reageren hierop.

Ook T-Mobile leest dit en als ze reageren krijg je het welbekende antwoord: Ik kan het modem niet wisselen voor een nieuw modem zolang deze gewoon goed werkt ook al.zou ik dit graag willen doen.

Iets in die strekking, zelfde met glas klanten die in het verleden zijn aangesloten op WBA en waar daarna ODF is uitgerold, om patchen vind men te duur dus moet je ook opzeggen en opnieuw klant worden.

Kost minder dan alle klanten omzetten redeneerd men denk ik.

Reputatie 7
Badge +4

nieuwe verbinding aanvragen op naam van een medebewoner. 😇 zodra je een afspraak heb gemaakt zeg je de oude weer op.

Wel jammer dat T-mobile hier niet op in wil gaan… met als dat ze mij ook niet terugbellen...

Reputatie 7
Badge +15

@Aemstelledam 

T-mobile zorgt er voor dat jij werkende diensten hebt en er mankeert niks aan je huidige modem.

Poorttekorten kun je uitbreiden met switches. Andere oplossingen (workarounds) zijn je aangeboden. T-mobile heeft er weinig aan toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Aemstelledam, welkom op de Community! Hier helpen we elkaar graag aan oplossingen. Sorry dat je nog geen reactie van een moderator hebt gehad, dat is niet onze intentie geweest. We werken momenteel met man en macht om de drukte in te perken, maar daardoor hebben we niet altijd de paraatheid om binnen 24 tot 48 uur te reageren. 

Het is inderdaad niet mogelijk om een werkend modem om te ruilen, ondanks het feit dat de Draytek geen APAS technologie heeft (alle poorten bruikbaar voor TV en Internet). 

Weet je al of je een unmanaged switch gaat gebruiken (zoals @Folkert voorschreef)? Heel veel succes in ieder geval met de keuze en het spijt me dat ik in deze niet meer voor je kan betekenen.

Stay safe! 💪

@Jason, dus jullie hebben liever dat een klant vertrekt en vervolgens een maand later of wat later weer terugkomt? 
Aan zo een unmanaged switch heb ik toch niets?? Dan moet ik nog steeds 2 kabels trekken toch??

@Jason doet de modem het correct als wij ongeveer elke ochtend een snelheid van Max 5mb halen op jde mobiele devies terwijl wij een abonnement hebben van 200 mb?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Aemstelledam 

Zou je eens voor even de Draytek van het stroom halen en vervolgens met een laptop die bedraad is aangesloten op de Draytek modem een speedtest uitvoeren met de Ookla speedtest app?

Als het niks verbeterd zou je het dan eens willen doen na een fabrieksreset? Ongeveer 10 seconden het reset knopje achterop de modem ingedrukt houden.

Reputatie 7

Hey @Aemstelledam,

Die Wifi snelheid mag inderdaad beter! Zou je ons ook een screenshot kunnen sturen van een bekabelde meting zoals @Waqqas hierboven aangeeft? Daarmee kunnen we al een zaken uitsluiten en achterhalen of dit een Wifi gerelateerd probleem is. Hoe dan ook helpen we je maar al te graag aan een betere verbinding! Om je Wifi signaal op te krikken, kun je altijd dit topic raadplegen. Daar vind je een tal van handige tips. We zien je resultaten graag verschijnen! Met die informatie kunnen we vervolgstappen ondernemen. 

Reageer