Beantwoord

vpn verbinding met pulse secure werkt niet (de proxy instellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd)

  • 27 November 2019
  • 5 reacties
  • 1967 Bekeken

Ik ben ten einde raad. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik ben al meer dan een maand met de t mobile klantenservice en de ICT afdeling van mijn werk aan het bellen om thuis te kunnen werken. Maar niemand kan mij helpen.

Ik moet voor mijn werk thuis kunnen werken en dat doe ik door verbinding te maken met VPN via Pulse secure. Toen ik nog bij een andere internetprovider klant was werkte alles prima maar sinds ik bij t mobile ben werkt het niet meer.

Als ik verbinding maak met Pulse secure dan geeft de tool aan dat die connected is. Echter staat rechts onderin een driehoekje met een uitroepteken en staat er ook dat er geen internettoegang is als ik mijn muis er op hou. Als ik probleemoplossen doe dan geeft die aan dat de proxy instellingen van het netwerk niet automatisch kunnen worden gedetecteerd. Ik krijg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen.

Ik heb een modem zyxel, model: vmg8825-t50. Met firmware 5.50. 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 December 2019, 17:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hey @plugvincent,

Ik ben je gaan mee speuren en toen kwam ik uit op dit topic. Zoals je ziet moet het wel kunnen werken en is het een kwestie van de juiste instellingen aanpassen. :relaxed:  Wellicht kun je @yipton een berichtje sturen om meer informatie te achterhalen. 

@piotr ik kan niet opmaken uit de topic wat de oplossing is voor het Pulse secure probleem. Ik heb yipton een berichtje gestuurd maar ik krijg geen reactie. Ik ben dus nog niet verder.

@plugvincent  en @Piotr 

Ik heb hetzelfde probleem (pulsesecure VPN werkt niet met zyxel modem) kan inderdaad ook niet verder met de info uit de andere topics.…

Goed te weten dat ik hier niet alleen in ben…

Hopelijk is er snel een oplossing voor.

 

Ik heb het probleem ook (pulse werkt niet naar behoren, ook een zyxel modem). Ik kan wel een VPN verbinding maken via Pulse en heb dan toegang tot het intranet van mijn werk. Ik kan dan echter niet internetten.

In de system tray verschijnt een icon in de vorm van een  wereldbol. Als ik mijn cursor hierover verplaats zie ik dat ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk maar dat ik geen internet heb. Het netwerk domein van het werk heeft wel internet. Als ik de VPN-verbinding tijdelijk onderbreek werkt internet weer normaal en verandert de icon in een “wifi-waaier”.

Een verbinding via een ethernet kabel maakt geen verschil. Ik heb de firewall van de router tijdelijk uitgezet, dit hielp ook niet. Hiervoor had ik KPN, toen werkte alles prima/

 

Reputatie 7
Badge +3

Hier een kleine keuze voor eventuele oplossingen van je probleem, ik ben namelijk bang dat er zaken van je oude provider zijn blijven ‘hangen’ op je PC .. Windows you know :rage:

How to Fix the "Windows Cannot Automatically Detect This Network's Proxy Settings" Error

Reageer