Beantwoord

WPA3 op glasvezel modems?

  • 23 April 2019
  • 6 reacties
  • 543 Bekeken

Wanneer komt WPA3 beschikbaar op de glasvezel modems
icon

Beste antwoord door Brian 29 April 2019, 15:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hi @curious1234, dat is een goede vraag (je doet je naam eer aan). Ik heb hier op het moment eerlijk geen zicht op, is er specifiek een aanleiding voor je vraag? Dan zal ik eens rondvragen of hier wat over bekend is 😉
Reputatie 7
Badge +3
WPA3 is door de Wifi Alliantie kort geleden pas vrijgegeven en de eerste router fabrikanten zijn er schoorvoetend mee begonnen om mee te nemen in hun FW development.

Het heeft vooral betrekking op het Wifi gedeelte van een router/AP, maar het kan nog wel even duren voor dat dit de nieuwe standaard is in Wifi-land.

Ref: WPA3

“I suspect WPA3 will help. For a while – until the bad boys find another hole.”

Hallo,

Mijn huidige glasvezelmodem DrayTek Vigor 2132F support WPA3, het meest recente security protocol, niet.

Is T-mobile bereid dit oude type modem te vervangen door een nieuw modem, die WPA3 wel support?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @J.A.M. 

Het nieuwste modem van T-Mobile de Zyxel VMG8825-T50 heeft ook nog geen WPA3, op de Zyxel heb je WPA2-PSK.

Reputatie 7
Badge +4

Na mijn weten heeft T-Mobile op dit moment geen modem met wpa3.

Reputatie 7
Badge +14

Meestal zijn dat soort toevoegingen niet alleen een firmware update. Als je dit echt belangrijk vindt kun je altijd een wifi access punt in je huis plaatsen wat dit wel ondersteund. Denk dan ook eens aan een mesh netwerkje, zo breng je naast de beveiliging ook nog eens je wifidekking en snelheid naar een hoger niveau.

Reageer