Beantwoord

Zowel wandcontactdoos als lasdop

  • 5 October 2020
  • 6 reacties
  • 498 Bekeken

Ik ben recent verhuisd naar een jaren 50 woning. Helaas snap ik niks van de aansluiting hier.

Uit de grond komt een kabel die naar een isra punt loopt (lasdop?), vanuit het isra punt loopt een kabel naar de wandcontactdoos. In de wandcontactdoos zit een stekker waar je geen kabel in kan steken, maar een snoer dat weer terug naar onder de grond gaat.

Ook komt er uit de wandcontactdoos nog een zeer korte afgeknipte kabel

Waar moet ik nu de modem op aansluiten? (ook heb ik geen aansluitbox meer, maar die valt misschien nog bij te halen) 

Bedankt alvast! 

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 October 2020, 20:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Sidneyhofland 

De lasdop is het ISRA punt, welke vervolgens is aangesloten op een stekkerdoos.

Deze stekkerdoos moet je eerst eens openmaken, om dat loze gedeelte draad te verwijderen. Dit is namelijk een recept voor een ‘Bridge Tap’, waarbij dus internet problemen kunnen ontstaan.

Als het goed is heb je een stekker bij het installatie pakket gekregen, die je direct in deze stekkerdoos kan steken. Om vervolgens met de bijgeleverde kabel het modem te kunnen aansluiten.

In de stekkerdoos zit nu nog een andere stekker, waar gaat die naartoe? Gaat die nu naar een oude analoge telefoon o.i.d.?

 

@Pieter_B

 Dankjewel voor je reactie! De kabel uit de stekker gaat onder de grond in de buurt van de lasdop, de rest is een mysterie voor mij :)

Bijgevoegd een foto van de binnenkant van de stekker

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sidneyhofland 

Als je zelf al niet weet waar die uiteindelijk op is aangesloten, zou ik die ook niet terug plaatsen. Maak hieruit dan ook op, dat je geen analoge telefoon meer gebruikt. Waarschijnlijk hebben de vorige bewoners, ergens via de kruipruimte (als die er is) een aansluiting gemaakt voor hun analoge telefoon o.i.d.

Het enige wat je dan nog moet doen om een ‘Bridge Tap’ te voorkomen, is het loze stuk draad wat uitsteekt verwijderen.

Als alles goed gaat, zou je dan met de bijgeleverde stekker en kabeltje, je modem zo aan kunnen sluiten.

@Pieter_B

 

Mag ik dan ook nog vragen voor de zekerheid welke je precies bedoelt met het loze stuk draad? 

Heel erg bedankt voor je tijd! 

Reputatie 7
Badge +15

@Sidneyhofland

Het losse stukje kabel bij de wandcontactdoos helemaal weghalen.

@Sidneyhofland, Ik zou gewoon alles weghalen, alleen het stukje kabel vanaf de lasdop laten zitten, de doos met varkenssnuit vervangen door het mooie vierkante doosje dat in het instalatie pakket is meegeleverd en daarvan  rood en blauw aansluiten van het stukje kabel dat uit de lasdop komt, voor het mooie een stuk inkorten (Ongeveer 20/25 cm overhouden vanaf de lasdop, dus zo kort mogelijk bij de lasdop doorknippen) en opnieuw strippen zodat je een mooie schone instalatie hebt.

Die oude doos is vragen om storingen of slechte verbinding.

De stekker met kabel kun je ook verwijderen, die zal wel naar een punt elders in huis gaan waar een oude T65 telefoon aan heeft gezeten, niet geschikt in ieder geval voor een goede internet verbinding.

Reageer