Beantwoord

Zyxel T50 geen draadloos internet wel bekabeld

  • 14 August 2020
  • 11 reacties
  • 4578 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo,

 

Sinds Woensdag 12-8-2020 ben ik klant. Ik heb die middag het installatie pakket en het modem Zyxel VMG8825-T50 ontvangen.

Die eerste woensdag middag werkte alles prima maar sinds die ochtend daarna werkt het wifi niet meer. De 2.5G en 5G lampjes blijven uit.

De verbinding wordt gemaakt via een DSL kabel uit de muur.

Ik heb meerdere malen met de klantenservice gebeld. Na een paar “power flips” is het bekabeld internet wel wat sneller (45 mbps ipv 30) maar het wifi blijft niet werkend. Ik heb gevraagd om een nieuw modem maar ik werd geïnformeerd dat het probleem eerst 10 dagen moet bestaan voordat ik daar recht op heb.

 

Het probleem:

Bekabeld internet werkt wel maar wifi niet. Wifi lampjes branden niet op het modem. Modem en voeding voelen snel heel heet aan.

Stappen die ik al geprobeerd heb:

  • Fabrieksinstellingen
  • Gast netwerk uit
  • 2.4g uit en alleen 5g proberen (en andersom)
  • Power cycle
  • Wifi netwerk andere naam en ww gegeven (beide via tmobile thuis en via het modem direct)

 

In mijn ogen lijkt dit op een hardware fout, wellicht door de extreme hitte van gister.

Iemand ervaring hiermee? Alle tips worden gewaardeerd.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door dm111 15 August 2020, 13:22

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dm111 

Naast het DSL poortje zit een zwarte WiFi on/off knop, gebeurd er ook niks als je die indrukt?

Hallo @dm111 

Naast het DSL poortje zit een zwarte WiFi on/off knop, gebeurd er ook niks als je die indrukt?


Hi Waqqas,

 

Sorry dat was ik vergeten te melden in stappen die ik al heb gedaan. Ik heb het wifi knopje inderdaad ingedrukt maar zonder resultaat. Ook had ik ergens gelezen dat als je hem 2 sec ingedrukt houd dat er dan iets moet gebeuren maar dat werkt ook niet.

Op mijn T-Mobile thuis instellingen pagina is overigens geen indicatie dat er iets mis is met het wifi.

 

Reputatie 7
Badge +15

@dm111 

Dat is wel vreemd ja, en ik begrijp niet waarom dit probleem 10 dagen  moet blijven bestaan 🤷‍♂️

Duidt gewoon op een probleem met de modem en die moet vervangen worden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @dm111, goed dat je dit aangeeft en welkom op de Community! Gelukkig heeft onze topper @Waqqas al één en ander met je doorgenomen en heb je zelf al de meeste stappen doorlopen. 

Ik heb direct een lijnmeting gedaan om te zien of het probleem te duiden is. Wat me opvalt, is dat er geen afwijkende zaken naar voren komen. Je verbinding ziet er supergoed uit, dus het euvel komt ergens anders vandaan. Is de netwerknaam überhaupt wel zichtbaar wanneer je naar Wifi-verbindingen zoekt? Wat gebeurt er precies wanneer je probeert te verbinden? Weet je zeker dat je de juiste inloggegevens gebruikt? Een hoop vragen, maar hiermee komen we steeds sneller tot de oorzaak. Zo kunnen we je zo goed mogelijk helpen. 

Overigens, wanneer duidelijk is dat het wel aan het modem ligt, zullen we nooit of te nimmer moeilijk doen over tien dagen. Ik heb om dat heel eerlijk te stellen nog niet eerder van die termijn gehoord en zal daar ook zeker niet mee op de proppen komen. Sorry voor deze misinformatie! 

Het issue is inmiddels ook doorgegeven aan onze techneuten. Zo kunnen we met zoveel mogelijk troepen tegelijkertijd naar dé oplossing zoeken. Er komt spoedig een antwoord! 😊 

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 🌞

@Waqqas Bedankt voor je vlotte reactie, geniet van je weekend en de Champions League vanavond! ⚽

Goedemiddag @dm111, goed dat je dit aangeeft en welkom op de Community! Gelukkig heeft onze topper @Waqqas al één en ander met je doorgenomen en heb je zelf al de meeste stappen doorlopen. 

Ik heb direct een lijnmeting gedaan om te zien of het probleem te duiden is. Wat me opvalt, is dat er geen afwijkende zaken naar voren komen. Je verbinding ziet er supergoed uit, dus het euvel komt ergens anders vandaan. Is de netwerknaam überhaupt wel zichtbaar wanneer je naar Wifi-verbindingen zoekt? Wat gebeurt er precies wanneer je probeert te verbinden? Weet je zeker dat je de juiste inloggegevens gebruikt? Een hoop vragen, maar hiermee komen we steeds sneller tot de oorzaak. Zo kunnen we je zo goed mogelijk helpen. 

Overigens, wanneer duidelijk is dat het wel aan het modem ligt, zullen we nooit of te nimmer moeilijk doen over tien dagen. Ik heb om dat heel eerlijk te stellen nog niet eerder van die termijn gehoord en zal daar ook zeker niet mee op de proppen komen. Sorry voor deze misinformatie! 

Het issue is inmiddels ook doorgegeven aan onze techneuten. Zo kunnen we met zoveel mogelijk troepen tegelijkertijd naar dé oplossing zoeken. Er komt spoedig een antwoord! 😊 

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 🌞

@Waqqas Bedankt voor je vlotte reactie, geniet van je weekend en de Champions League vanavond! ⚽

@Jason Bedankt voor de reactie.

Ik heb met 3 verschillende klantenservice medewerkers gesproken telefonisch en die geven allemaal een 10 dagen wacht periode aan, dus dat is wel vreemd.

Verder heb ik geprobeerd, op 2 laptops en 2 smartphones, om het wifi netwerk te vinden over de duur van gister en vandaag. Er is geen netwerk te vinden en de wifi lampjes blijven uit. Ik kan dus geen inloggegevens invoeren.

Zojuist heb ik het modem weer een paar uur uit gehad en nu weer aangezet. Maar nog steeds het zelfde probleem, wel kabel maar geen draadloos internet.

Ik wacht het antwoord af, bedankt alvast.

Fijn weekend.

 

Die 10 dagen zal de tijd zijn die de techneuten nodig hebben om naar je probleem te kijken, die tijd hoor ik wel vaker, meestal is het 7 tot 10 werkdagen.

Sinds vanochtend weer wifi. Het internet valt wel af en toe weg.

Ik hou het nog even in de gaten.

Reputatie 7
Badge +15

@dm111 

Ben wel benieuwd waardoor de WiFi het weer deed.

WiFi valt weg of ook bedraad dus de gehele verbinding? En na hoeveel tijd is af en toe?

Vannacht het modem weer hele nacht uitgehad. Vanochtend aangesloten en de wifi lampjes branden wel maar het internet lampje niet. Kon wel het wifi netwerk vinden met me telefoon maar geen internet verbinding.

 

Daarna modem gereset. Toen wel internet, kabel in m'n laptop gedaan, speedtest gedraaid en het internet was weg. Toen het modem weer 5 minuten uitgezet. Daarna had ik weer wifi maar geen internet. Modem 10 minuten ofzo met rust gelaten. Toen brandde het internet lampje opeens. En nu heb ik al een paar uur internet. 

Speedtest zegt momenteel rond de 20 mbps via wifi en 41 mbps bekabeld (ik betaal voor 50mbps). Het verlies komt wellicht door de leeftijd van de kabels in dit gebouw.

Geen idee waarom het wel opeens werkt, want ik heb vandaag niets anders gedaan dan gister. Misschien omdat het koeler is vandaag? Het modem voelt nog steeds best warm aan, maar de voeding is een heel stuk koeler.

Reputatie 7
Badge +15

Ik las daar laatst een artikel over van in England; extreme hitte kan mogelijk zorgen voor een mindere snelheid 🤷‍♂️

Volgens mij kan je ook wel eens de installatie vanaf de KPN kabel tot de modem nalopen. Een directe aansluiting op het ISRA van KPN heeft het beste resultaat. 

Zal best kunnen. 30+ graden doet een mens ook niet veel goed :grin:

Ik zit in een appartementen gebouw dus ik kan niet zo heel veel doen qua de kabels. Maar ik ben al lang blij dat ik nu weer internet heb.

Reageer