Beantwoord

vaste telefoon werkt nog steeds niet

  • 9 October 2020
  • 42 reacties
  • 1689 Bekeken

Overgestapt van Ziggo naar T-Mobile thuis per 17-09
Tot op heden (09-10) geen vaste telefoon, nummer is overgenomen via Ziggo maar T-Mobile blijft in gebreke om de lijn nu eindelijk eens op te leveren. Al diverse telefoontjes naar de klantenservice maar alleen maar loze beloftes. De backoffice gaat het oppakken, dit kan een week dagen duren... 2 weken later nog steeds geen vaste telefoon !

Nog even ter info

  • Reeds het modem gereset 
  • Reeds telefoon basis station gereset
  • telefoon basis ook even direct op het modem aangesloten.

Kan iemand mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Brian 12 October 2020, 16:18

Bekijk origineel

42 reacties

Mijn vaste telefoon werkt, Ontzettend bedankt .

Als hiermee het probleem wel opgelost kan worden. Zou ik graag willen dat u een reprovision uitvoert.

Hi @ezinken, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zag dat je al met onze klantensevice gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten zullen hier een blik op werpen. Hopelijk hebben we dit snel voor je opgelost!

Bedankt voor je bericht, dan hoop ik dat ze het snel oplossen, het is mijn zakelijke nummer en ben al sinds vrijdag niet meer bereikbaar.

3 monteurs en 4 maanden verder. Vaste telefonie werkt nog steeds niet. Elke maand moet ik dezelfde stappen ondernemen zonder succes.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @M.Samsey, ik baal dat er nog geen ontwikkelingen zijn! Wel wachten wij nog op minimaal twee testvoorbeelden. Wil je mij voorzien van minstens twee testgesprekken met datum, tijdstippen en telefoonnummers? Geef aan of het een uitgaand of inkomend gesprek is. Je kunt mij of Sander een privébericht sturen met deze informatie, dan spelen we het direct terug aan onze technische dienst. Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hi @M.Samsey Ik geef je graag meer duidelijkheid! Het probleem met in jouw geval Bellen blijkt onderdeel van een wat groter probleem op het netwerk. We zijn in contact met meerdere netwerk partners om het probleem te verhelpen. We lijken vorige week de oorzaak te hebben gevonden en we zijn nu de mogelijke oplossing aan het testen. Ik heb nog geen exacte datum waarop het opgelost is maar we zijn er achter de schermen druk mee bezig en ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren!

Hoi Cheyenns, dit bedoel ik. Ik moet weer het zelfde doen ik heb 18 dagen geleden al de telefoon nummers doorgegeven aan Sander.

Goedemiddag dat was helaas ook niet de oplossing. Er wordt nog steeds aangegeven het telefoonnummer wat u probeer te bereiken is niet in gebruik.

 

Dit was het antwoord van Sander.

Hoi,

Bedankt voor de voorbeelden! Ik zie dat we een monteur sturen (morgen!). Deze gaat testen met een ander toestel en zo nodig het modem vervangen. Ik duim mee dat de monteur het op kan lossen!

Sander

 

DUS ELKE KEER EEN MONTEUR LANGSSTUREN EN NAAR TELEGOONNUMMERS VRAGEN WERKT NIET  AL VANAF 17 september niet. Ik had al voorgesteld kan ik niet tijdelijk een andere vaste telefoon nummer krijgen maar NEE jullie blijven maar broeden op dezelfde ei. Die niet uitkomt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M.Samsey, het is niet de bedoeling om dat maandelijks door te geven, dat klopt. Het is echter wel benodigd om na te gaan waar de verstoring vandaan komt. Onze technici bekijken de achterliggende data en kunnen op basis van die oproepen nagaan waarom er geen inkomende oproepen van vaste nummers mogelijk zijn. 

Wat ik nu doe is jouw eerder opgegeven oproepdata in het ticket plaatsen, dan zijn die gegevens aangevuld.

Indien je het contract wilt opzeggen, kun je mij een privébericht toesturen met daarin de datum van opzegging. Dan dien ik vervolgens een verzoek in om dit per die datum op te laten zeggen. Het is erg spijtig dat we tot die stap moeten overgaan, maar ik begrijp je keuze natuurlijk wel. Kan ik voorstellen dat we deze laatste poging nog afwachten in de hoop dat het nu wel hersteld wordt? Alvast bedankt voor je antwoord!

@Jason 

1 er zit geen splitter de kabel is rechtstreeks verbonden met de modem

2 Mijn vaste toestel is geen Panasonic maar een Philips D20X

3 optie verwisselen al geprobeerd ook door de  twee monteurs die langs zijn geweest geen succes

4 indien ik het nummer bel hoor ik inderdaad FIVE

5 waarom moet ik bijna 3 maanden wachten voordat het naar de vaste lijn specialisten wordt overgedragen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @M.Samsey, de reprovision is zojuist uitgevoerd. Laat me alsjeblieft weten of dit het gewenste effect heeft. Zo niet, dan is het afwachten op de oplossing van onze technische collega's. Het kan tot maximaal 24 uur duren voordat dit overigens effect heeft op de verbinding, probeer straks eens een herstart van het modem. Dat zou de spreekwoordelijke duw in de rug kunnen zijn. Bedankt voor je medewerking en alvast een mooi weekend toegewenst!

Bestaat er een mogelijkheid dat ik een tijdelijke vaste lijn telefoonnummer kan krijgen? Om te testen of er wel gebeld kan worden vanaf een vaste lijn? Want 3 maanden niet gebeld kunnen worden is erg irritant en vooral als elke keer hetzelfde word gevraagd maar toch geen oplossing is.

Reputatie 7

Hi @M.Samsey In enkele hele uitzonderlijke gevallen lukt het ons niet om een probleem te lossen. In dit geval lijkt dit er één te worden. Ik zie dat mijn collega inmiddels al een verzoek voor kosteloze opzegging in heeft gediend. Ik heb aan de hand van het type toestel nog even zitten neuzen en ik kom de volgende instellingen tegen voor de telefoon, dat zouden we nog kunnen proberen:

 

Je kan het type netwerk selecteren, als je deze instelling probeert welke opties worden er dan aangegeven?

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer [Services] > [Netwerktype] en druk vervolgens op MENU/OK.
  3. Selecteer een netwerktype en druk op MENU/OK.
  4. De instelling wordt opgeslagen.

 

De andere optie die ik heb gevonden gaat over de kiesmodus. Kies hier voor de optie ‘DTMF’.

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer [Services] > [Kiesmodus] en druk op MENU/OK om te bevestigen.
  3. Selecteer de kiesmodus DTMF en druk vervolgens op MENU/OK om te bevestigen.
  4. De instelling wordt opgeslagen.

@Jason helaas is dat ook niet de oplossing overigens heeft een collega dit een paar maanden geleden ook gedaan. Maar dit is blijkbaar ook niet de oplossing

Hi t-mobile,

Afgelopen maandag heb ik vaste telefonie aangevraagd en een bevestiging gehad dat het abonnement is aangepast en een nieuw nummer. Echter heb ik de vaste telefoon aangesloten en het modem gereset maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Als ik naar het nummer bel geeft die aan dat het nummer niet in gebruik is en met de vaste telefoon kan ik ook niet bellen. Hij blijft knipperen op base.

 

Ik hoor graag wat de oplossing zou kunnen zijn!

 

Met vriendelijke groet,

Kastelijn

Is het de bedoeling dat ik maandelijks de telefoonnummers en tijden door geven? Dit heb ik al een paar keer telefonisch gedaan maar het probleem wordt niet opgelost. Tevens weet ik niet wie mij nog meer belt omdat er word aangegeven het door u gekozen nummer is niet ingebruik.

Ik zou graag informatie willen hoe ik vroegtijdig het contract met jullie kan beeindigen want na bijna 3 maanden leveren jullie niet wat er in het contract staat.

Reputatie 7

Hi @M.Samsey Ik kom nu dit topic tegen en ik zie dat deze vraag nog niet eerder gesteld is, welk merk en type telefoontoestel gebruik je? En ik zie in de aantekeningen van de monteur wel terug dat hij getest heeft met een ander modem maar heeft hij ook getest met een eigen toestel? Er zijn namelijk bepaalde type toestellen die niet om kunnen gaan met ons het belsysteem dat wij gebruiken. Een ander toestel gebruiken is in die gevallen vaak de oplossing.

@Brian  helaas is deze vraag ook al gesteld door jason

Hoi @M.Samsey, bedankt voor je medewerking. We gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 
     
    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

  1. Welk merk vaste telefoon gebruik je? Is het toevallig een Panasonic? 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze vaste lijn specialisten.

@Brian 

1 er zit geen splitter de kabel is rechtstreeks verbonden met de modem

2 Mijn vaste toestel is geen Panasonic maar een Philips D20X

3 optie verwisselen al geprobeerd ook door de  twee monteurs die langs zijn geweest geen succes

4 indien ik het nummer bel hoor ik inderdaad FIVE

5 waarom moet ik bijna 3 maanden wachten voordat het naar de vaste lijn specialisten wordt overgedragen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M.Samsey, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb het aan onze kant nog eens uitvoerig gecheckt, maar daar lijkt niets verkeerd te staan qua instellingen. Om iets te forceren, voer ik een reprovisie op het modem uit. Hiermee wordt de vaste lijn opnieuw naar het modem gestuurd waarmee alle oneffenheden eruit zouden moeten worden gehaald. Indien ook dit niet werkt, gaan we over op de expertise van onze specialisten. Kun je zo eens checken of vaste nummers nu wel naar jouw telefoonnummer kunnen bellen? Alvast bedankt voor je medewerking!

@adschoonen Heel graag gedaan! 😄

Goedemiddag dat was helaas ook niet de oplossing.

Goedemorgen @adschoonen, welkom op de Community en bij Thuis!

Jouw aanvraag was kennelijk nog niet volledig aangemeld door de monteur, het vast Bellen deeltje bleef daardoor hangen op “planned”. Ik heb dit nu doorgezet, binnen maximaal één à twee uur zal alles werken. Veel plezier met je abonnement. Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het me dan alsjeblieft weten. Stay safe! 

Beste Jason,

ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als Ad, ik ben vrijdag overgestapt van KPN naar Odido, de telefoonverbinding werkt niet en ik weet dat de monteur de telefoon niet heeft getest, hij had het blijkbaar ook niet in zijn opdracht staan volgens de helpdesk die ik gebeld had. De helpdesk kon me niet verder helpen wellicht jij wel.

Groet,

Erik Zinken

 

sinds maandag ben ik aangesloten bij t-mobile . Echter , mijn vaste telefoonnummer XXXX werkt niet . Ik heb in huis alles al gereset , maar het werkt nog steeds niet. 

 

Als ik mezelf bel krijg ik een tekst, dat het nummer niet bestaat. Maar mijn abonnement is met vaste telefonie , en nummerbehoud . 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Goededag, ik kreeg vandaag een mail dat het probleem was opgelost. Ik heb de modem gereset. De stekker uit de telefoon gedaan vervolgens gewacht. Stekker er weer in maar ik ontvang nog steeds geen  telefoontjes via mijn vaste nummer. Dus het probleem is nog niet opgelost.

Reageer