Beantwoord

Cloud opnemen

  • 24 January 2021
  • 47 reacties
  • 1145 Bekeken

hallo,

een paar maanden geleden bericht gehad dat het opnemen zou overgaan van de HD in tv box naar cloud opnemen. toen bleef het verder stil. wanneer gaat het gebeuren?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 January 2021, 10:38

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ja zeker weten! @Greijn Je ontvangt enkele dagen vóór de overzetting een SMS en e-mail met uitleg en vlak ervoor (één of twee dagen) nog eens om je ervan op de hoogte te stellen.

Een geweldig en vooral zonnig weekend toegewenst!

Hoi @Greijn, bedankt voor je update! Ik heb de versnelde migratieaanvraag ingediend: binnen maximaal twee weken word je omgezet naar T-Mobile TV. Als de dag straks aangebroken is, hoef je vaak alleen nog opnieuw je TV-klantnummer en TV-pincode in te vullen zodra de box opnieuw opgestart is. Die gegevens kun je altijd vinden op de dashboardpagina van My T-Mobile Thuis

Veel plezier straks met het nieuwe platform! 😄

Super. Krijg ik daar dan een bericht van als dat omgezet is? Bedankt voor je hulp.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Greijn, bedankt voor je update! Ik heb de versnelde migratieaanvraag ingediend: binnen maximaal twee weken word je omgezet naar T-Mobile TV. Als de dag straks aangebroken is, hoef je vaak alleen nog opnieuw je TV-klantnummer en TV-pincode in te vullen zodra de box opnieuw opgestart is. Die gegevens kun je altijd vinden op de dashboardpagina van My T-Mobile Thuis

Veel plezier straks met het nieuwe platform! 😄

Hoi @Greijn, sorry dat je hier zoveel tijd in hebt moeten steken en dat er zoveel misgegaan is! 

Ik heb nu een verzoek ingediend bij onze specialist en hij zal binnen enkele uren de Draytek omruilen voor een Zyxel + Media Converter. Je zult binnen vijf dagen het vervangende modem en de converter ontvangen. Zodra het pakket onze distributie verlaat, ontvang je een track&trace-code waarmee je de bezorgstatus kunt checken. Wanneer je weet wat de exacte bezorgdatum is, kun je Guidion bellen op 088-2000151 om de installatieafspraak met hen af te stemmen. Ook ontvang je hiervoor een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je het op die manier kunt inplannen.

Geef me alsjeblieft een seintje in dit topic zodra alles aangesloten is, dan kan ik de versnelde aanvraag naar T-Mobile TV indienen zodat je daarna binnen maximaal twee weken omgezet wordt. Zodra je dan eindelijk omgezet bent, kun je via My T-Mobile Thuis de functie Cloud Opnemen toevoegen! 

Hi Jason,

Zojuist zijn de convertor en het modem geplaatst en werkend opgeleverd.

Dank vast,

 

Reputatie 4

@soepkip67 heb afgelopen week de zyxel - gelijk met de omzetting naar ODF - ontvangen (had nog een DrayTek).

 

@Ginny dan wacht ik wel tot er minder op te nemen is, dat zal wel ergens in december worden waarschijnlijk, mocht het eerder zijn dan laat ik het wel weten. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Greijn, sorry dat je hier zoveel tijd in hebt moeten steken en dat er zoveel misgegaan is! 

Ik heb nu een verzoek ingediend bij onze specialist en hij zal binnen enkele uren de Draytek omruilen voor een Zyxel + Media Converter. Je zult binnen vijf dagen het vervangende modem en de converter ontvangen. Zodra het pakket onze distributie verlaat, ontvang je een track&trace-code waarmee je de bezorgstatus kunt checken. Wanneer je weet wat de exacte bezorgdatum is, kun je Guidion bellen op 088-2000151 om de installatieafspraak met hen af te stemmen. Ook ontvang je hiervoor een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je het op die manier kunt inplannen.

Geef me alsjeblieft een seintje in dit topic zodra alles aangesloten is, dan kan ik de versnelde aanvraag naar T-Mobile TV indienen zodat je daarna binnen maximaal twee weken omgezet wordt. Zodra je dan eindelijk omgezet bent, kun je via My T-Mobile Thuis de functie Cloud Opnemen toevoegen! 

Het is wel fijn als de klantenservicemedewerkers aan de telefoon dit allemaal ook weten. 

Ik ben nu al bijna 2 weken aan het steggelen om cloud opnames te krijgen, maar na 2 nieuwe boxen én een collega van jullie die weigert te geloven dat ik een Zyxel of Huawei nodig heb (heb nu Draytek) kan ik nog steeds niet opnemen. Te bizar voor woorden… Kan iemand mij helpen? 

 

Mijn Customer Journey so far: 

 

13 april: klantenservice gesproken.
TV Box met harddisk (Entone 515) doet het niet meer, geeft geen enkel teken van leven.
Uitgelezen op afstand: Harddisk is kapot. Ik zou een nieuwe box toegestuurd krijgen. 
Heb specifiek nagevraagd dat ik opname functie wil hebben. Was geen probleem, kan gewoon Cloud opnemen aanzetten.
In plaats van een swap is er door de medewerker een derde box op mijn account gezet. 
Als de box dan binnen was en deze zou wel werken kon ik zelf wel de oude box uit mijn abonnement halen via My Tmobile thuis. 
Ook zou ik dan moeten bellen voor een credit. 

15 april: 
Ik heb geen bevestiging gehad van levering en ik zie in My Tmobile thuis een TV Box zonder opnamefunctie staan, dus heb ik wederom gebeld. Ik krijg nu een verhaal dat de box al bij VCT ligt en er dus niet aangegeven kan worden wanneer ik hem kan verwachten.
Ook hier werd wederom aangegeven dat Cloud opnemen mogelijk was en dat ik moet bellen voor een credit als de box ontvangen is. 

17 april: 
Box (Entone 510) ontvangen, aangesloten en werkend gekregen. Echter nergens cloud opname te vinden.
Wederom gebeld, andere collega gesproken en na lang zoeken kwamen we er achter dat ik toch het verkeerde boxje gekregen heb.
Het moest een Aria 610x zijn. Tijdens het wachten zag ik op de community (dit bericht) dat er ook een combinatie met Zyxel of Huawei nodig is. 
Ik heb nu een Draytekk. Ik heb dat aangegeven bij de medewerker aan de telefoon, maar die gaf te kennen dat dat niet nodig was. “Als dat zo was meneer had mijn collega van de technische dienst die net heeft meegekeken dat echt wel gezegd”. Ook nadat ik aangaf dat ik dit hier gelezen heb werd stevig ontkent.  Wel heeft hij een swap in het systeem gezet om mijn entone 510 (die ik deze ochtend ontving) weer terug te sturen en ik krijg nu een Aria 610x toegestuurd. 

 

22 april: 

Bijna een week verder. Pas op dinsdag (20 april) een mail gehad dat ik een nieuwe TV Box krijg. Daarna weer radiostilte. Nu (donderdagavond) nog steeds geen box gehad. Mijn retouren zijn ondertussen wel verwerkt…… 

 

Dus, nu al bijna 2 weken zonder opname functie of TV beneden, maar nog altijd radiostilte vanuit T-Mobile. Ik wil gewoon TV beneden met opname functie - dat heb ik meermaals duidelijk aangegeven. Alle competitie kan dit zonder issue, waarom is het bij T-mobile dan zo lastig?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rutger_ellen, het versnelde overzettingstraject heb ik meteen ingeschakeld voor je! Je zult binnen maximaal twee weken gemigreerd worden naar T-Mobile TV. Zodra dit proces afgerond is, kun je via My T-Mobile Thuis de Cloud Opnemen functie toevoegen voor € 5,00 per maand - ongeacht de hoeveelheid TV Boxen die je hebt. 

Je ontvangt vlak vóór de overzetting een SMS en e-mails met verdere uitleg. Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust! Ik zit voor je klaar en kan altijd instappen als er onduidelijkheden zijn. 

Ik zou ook het cloud opnemen willen aanzetten maar blijkbaar zit ik ook nog op het oude platform. Hoe kan ik dat aanpassen?

Reputatie 6

Hoi @Comp User,

Om naar het nieuwe TV platform overgezet te worden, moeten beide 515 boxen omgeruild zijn en ook retour gemeld zijn in ons systeem. Het TV platform kan niet updaten wanneer er boxen actief zijn die dit platform niet ondersteunen. Je zult daardoor een korte tijd zonder opnamefunctie zitten, maar je kunt wel gewoon TV blijven kijken. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Comp User ,

Als je over wil naar cloud opnemen zul je zoals eerder gezegd de oude 515 recorders moeten omruilen, en de nieuwe aansluiten. Je kan dan tijdens deze periode niet opnemen. Nu weet ik niet helemaal zeker of het werkt om eerst 1 oude recorder om te wisselen en daarna de tweede. Je zou dan moeten wachten totdat een moderator reageert of misschien dat de klantenservice je een antwoord kan geven. Je hebt toch wel een  Huawei of Zyxel modem? Anders is het nog niet mogelijk. 

Reputatie 4

Kan ik in die tussentijd ook opnemen?

Ik heb momenteel 2 - 515 - recorders in gebruik, die wil ik - uiteraard - eerst wegkijken voordat ik ze retourneer, maar tussentijds gaan de - nieuwe - opnames gewoon door. 

 

Hier is nog geen cloud opname mogelijkheid, maar ik sta niet graag voor verrassingen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Comp User ,

Dat is niet helemaal juist wat jij denkt. Bij de aanvraag krijg je eerst een andere tv box toegezonden, deze installeer je dan. Je hebt dan gewoon tv. De oude tv box(indien je huidige tv box niet voldoet) zendt je retour(wel goed je verzendbewijs bewaren) , zodra deze retour is gemeld, duurt het ongeveer twee weken voordat je overgezet wordt op het "nieuwe" tv kijken. 

Reputatie 4

Begrijp ik nu goed dat je bij een omruil / omzetting 2 weken zonder tv zit?

 

Waarom moet dat zo lang duren? 

Reputatie 7
Badge +16

@Wim Oonk P.s. mocht je het toch liever door een moderator laten activeren, laat het me weten in dit topic zodra T-Mobile TV overgezet is, dan zorg ik er direct voor dat je Cloud Opnemen kunt gaan gebruiken. Voor nu: een geweldig weekend toegewenst!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Wim Oonk, bedankt voor de bevestiging en het retourneren van de apparatuur! 

Ik heb de aanvraag voor de versnelde procedure in gang gezet: je wordt binnen twee weken overgezet op T-Mobile TV. Enkele dagen voor de overgang ontvang je een SMS en e-mails met uitleg. Zodra T-Mobile TV geactiveerd is, kun je via My T-Mobile Thuis zelf Cloud Opnemen activeren voor € 5,00 per maand: Cloud Opnemen activeren.

@Jason de apparatuur is omgewisseld en ik heb een bevestiging dat de terug gestuurde apparatuur door T-Mobile is ontvangen.
Zou je Cloud opnemen kunnen activeren?
Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wim Oonk, ik zie dat het modem dat je nu thuis hebt staan, ons nieuwe TV-platform niet kan ondersteunen. Daarom ruil ik deze ook graag om voor het Zyxel modem + Media Converter. Deze worden dan binnen vijf dagen opgestuurd, ook zal je een afspraaktool toegestuurd krijgen zodat de monteur alles netjes aansluit thuis. Hiermee wordt alles in gang gezet om het nieuwe platform, inclusief Cloud Opnemen eindelijk geactiveerd te krijgen. 

Eerdere berichtgeving gaf aan dat je een Huawei of Zyxel thuis had, dus dat is mijn verkeerde interpretatie geweest, excuses! 

Zodra het nieuwe modem aangesloten is, zorg ik ervoor dat het migratieproces meteen in gang gezet wordt. Dan word je binnen maximaal twee weken overgezet. Kun je straks het huidige modem naar ons terugsturen, alsjeblieft? Daar stuur ik je uiteraard nog een e-mail over met uitleg.

@Jason Hallo, de boxen zijn omgewisseld. Alles zou dus nu goed moeten staan. Zou je Cloud opnemen kunnen activeren voor ons?
Ik zie de optie zelf nog niet in de portal staan nl.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jos brand, uit privacyoverwegingen pakken we hem via privéberichten op! We spreken elkaar aldaar, dit gaat ook lukken, geen zorgen en sorry voor het ongemak qua inloggen! 

@jason bedankt voor jouw hulp.

Heb om dit antwoord te geven wederom mijn password moeten aanpassen, zou inderdaad fijn zijn als dit probleem opgelost word.

Vriendelijke groet jos

Reputatie 7
Badge +16

@Jos brand UPDATE: we hebben het meteen voor je in orde gemaakt: je kunt over een uur T-Mobile TV gebruiken. Vergeet niet om Cloud Opnemen hier aan te vinken: Cloud Opnemen! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jos brand, excuses voor de vertraagde reactie en update! 

De migratieaanvraag bleef hangen, hierdoor werd deze niet voltooid. Mits alles goed gaat nu, zal de aanvraag morgen voltooid worden en kun jij vanaf morgen ook eindelijk gebruikmaken van het nieuwe platform. Zodra dit morgen verwezenlijkt is, kun je wel via My T-Mobile Thuis de optie Cloud Opnemen selecteren (à € 5,00 per maand). 

Wat betreft de inlogproblemen: ik ga hiermee aan de slag, dit klinkt me bekend in de oren en heeft vermoedelijk te maken met onze geüpdatete inlogmethode. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug!

P.s. uiteraard zal ik een oogje in het zeil houden met betrekking tot de T-Mobile TV aanvraag. Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat we dit in goede banen zullen geleiden. Sorry dat het de eerste keer misgegaan is!

Ik krijg een mail van @hajar,kan voor de zoveelste keer niet inloggen op mijn community, voor de zoveelste keer mijn wachtwoord aangepast ( vanmorgen al gedaan om vorige post neer te zetten en nu voor de tweede keer om de post van @hajar te lezen ) echter ik zie niks.

geen idee trouwens wat ik eventueel verkeerd doe om hier in te loggen, steeds krijg ik de melding dat gegevens niet kloppen. 

Man man man, wat een waardeloos systeem

@Jason nog steeds geen opname functie, Word er een beetje simpel van.

blijf het ook raar vinden dat je via mijn t mobile niet aan kan geven dat je dit deze opname functie wil.

mijns inziens hoog tijd dat er eens naar gekeken wordt . Je kan veel zelf regelen maar dit niet.

 

Reageer