Beantwoord

Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer

  • 20 oktober 2019
  • 13 reacties
  • 467 Bekeken

Sinds 9 oktober 2019 ben ik ook klant bij T-mobile Thuis. De internet verbinding werkt perfect, maar het TV signaal geeft sinds dag één problemen. Ik kan enkele seconden TV kijken waarna de melding “Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer” verschijnt. Bij het wisselen van zender is er weer enkele seconde signaal waarna de melding wederom verschijnt.

Het resetten van de modem biedt voor enkele uren een oplossing, echter komt de foutmelding daarna weer terug. Daarnaast heb ik natuurlijk helemaal geen zin om het modem dagelijks te resetten.

Helaas kom ik op het forum diverse meldingen van dit probleem tegen, maar nergens een definitieve oplossing en veelal lapmiddelen om e.e.a. tijdelijk werkend te krijgen. Ik heb alle stappen in deze topics doorlopen (powerflip, reset, opstarten zonder UTP, etc) maar zonder resultaat.

Hoe kunnen we dit definitief oplossen?

icon

Beste antwoord door Brian 29 oktober 2019, 13:46

Hi @Kremx, zoals beloofd een tussentijdse update maar jammer genoeg heb ik niet meer dan dat. De collega's zijn nog steeds met een onderzoek bezig. Zodra ik meer weet laat ik dit uiteraard weten!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Kremx, goed dat je contact opneemt! We hebben inderdaad een aantal meldingen ontvangen met dit specifieke issue. Het lijkt in de combinatie Zyxel modem + TV Box te zitten en we zijn op dit moment de mogelijke oorzaak aan het onderzoeken. Ik heb jou zojuist ook aangemeld en ik houd je op de hoogte over de oplossing. Je hoort in ieder geval begin volgende week weer van mij!

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Kremx, zoals beloofd een tussentijdse update maar jammer genoeg heb ik niet meer dan dat. De collega's zijn nog steeds met een onderzoek bezig. Zodra ik meer weet laat ik dit uiteraard weten!

Bij deze dan ook maar een update van mijn kant: Aanstaande woensdag komt er een monteur om hopelijk het probleem op te lossen.

Wordt vervolgd!

Ben erg benieuwd,. Bij mij al sind juni dit probleem en er komt maar geen oplossing, zie mijn eigen topic erover. Ik blijf deze even volgen om te kijken wat de monteur bij jou kan doen. Ik vermoed helaas dat dat niks wordt...

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Kremx,

 

We zijn uiteraard erg benieuwd, hoe is het vorige week gegaan? Heeft de monteur alles voor je kunnen oplossen? Als wij nog iets voor je kunnen doen dan horen we dat natuurlijk graag! 

De monteur is geweest, maar helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad.

De monteur was sterk van mening dat het probleem te wijten was aan de lange kabel tussen het modem en het ISRA-punt (circa 5 meter). Aan de opmerking dat een KPN-setup jarenlang perfect heeft gewerkt met deze zelfde kabel en dat het internet gewoon stabiel is en voldoende snel (heeft de monteur zelf bevestigd) had hij helaas geen boodschap.

Het advies was dus om het modem te verplaatsen en hier zouden we het mee moeten doen. Op het nadrukkelijke verzoek van mijn vriendin of de monteur dit dan niet meteen even kon proberen, kwam de boodschap dat we dit zelf moesten doen.

De monteur heeft nog wel het modem gereset (dit hadden we zelf ook al gedaan), waarna de tv weer functioneerde maar deed gelijktijdig ook de mededeling dat dit waarschijnlijk maar van korte duur zou zijn. 

Al met al krijg ik hiermee dus wel het gevoel dat we van het kastje naar de muur worden gestuurd, maar ga ik dit weekend het verplaatsen van het modem toch maar even proberen. Ik verwacht persoonlijk dat dit geen verschil zal maken. Hierna ga ik dan maar weer contact zoeken met de helpdesk, maar inmiddels zitten we dus al meer dan 5 weken zonder werkend TV signaal.

Ik heb sinds 2 maanden ook tmobile tv en ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem. Super vervelend! Ik heb het nog niet bij tmobile gemeld omdat ik dit forum online tegenkwam toen ik online ging zoeken naar de error. Is er al een oplossing? Ik betaal nu voor tv maar heb geen tv.. Lekker is dat

Reputatie 3
Badge +3

@Kremx Gebruik je toevallig een platte RJ11 kabel? Platte kabels worden namelijk over het algemeen afgeraden in verband met potentieel signaalverlies en interferentie. 

Is het gelukt met het verplaatsen van jouw modem trouwens?

Hoi Jason, het betreft inderdaad een platte RJ11 kabel. Ik begrijp dat deze worden afgeraden, maar daarentegen heeft deze kabel de afgelopen 3 jaar prima zijn werk gedaan op het netwerk van de concollega's (KPN) en ook daarvoor bij Vodafone Thuis. Ik vind het dus vreemd dat dit nu de reden zou zijn van mijn probleem. Overigens is ook het internetsignaal met de huidige kabel stabiel op de maximale 100mbit.

Daarnaast staat de modem natuurlijk met een reden op de plek waar hij staat, daar komen namelijk alle verbindingen samen. Ik heb het verplaatsen dan ook nog niet kunnen testen aangezien ik om dit te kunnen doen zeker 3 nieuwe ethernetkabels moet trekken om alle devices van internet te kunnen blijven voorzien. Dit kan ik niet even tijdelijk oplossen, aangezien het probleem zich pas na enkele uren/dagen voordoet nadat het modem opnieuw opgestart is.

Zou dit ook te testen zijn door een ronde RJ11 kabel toe te passen van de benodigde lengte? Of moet het persee een kortere kabel zijn?

Badge +2

Hoi @Kremx!

Klopt inderdaad dat we deze afraden, net als langere kabels. Het nadeel zit erin dat deze kabels meer signaal verlies hebben naar mate de kabel langer wordt, wat op zijn beurt weer zorgt voor een langzamere en een mogelijk instabiele verbinding. 

Het testen van een ronde kabel met RJ11 aansluiting kan zeker verschil maken, maar ik kan niet garanderen dat dit voldoende gaat zijn. Hoe dikker de kabel, hoe meer shielding eromheen zit om interferentie (storing door externe signalen) tegen te gaan. Ik vind het zonde als je dan geld uitgeeft aan een kabel die je uiteindelijk niet blijft gebruiken. Het kan dus wel, maar ik kan niet garanderen dat het genoeg winst geeft om de moeite waard te zijn.

Een kleine update, afgelopen weekend stond ik op het punt om het modem te gaan verplaatsen. Tot mijn verbazing functioneerde de TV ineens, zonder enige wijziging aan de installatie binnenshuis. Tot op heden blijft hij het ook doen.

Is er misschien een update geweest voor de modem of TV-ontvanger wat dit probleem opgelost zou kunnen hebben?

Ik heb hetzelfde probleem! moet ik een update uitvoeren of iets?

Reputatie 3
Badge +3

@Kremx Wat fijn dat het verholpen is! Er zijn updates geweest voor het modem, maar voor de TV Box is volgens mij pas gepland voor over een aantal weken. Ik zal hier gelijk achteraan gaan. Thanks dat je het meldt. :smile:

 

@mugen4u Ik zie dat je al geschakeld hebt met onze telefonische collega’s: heb je hierdoor een oplossing gevonden? Anders help ik je met alle liefde verder natuurlijk!

Reageer