Sticky

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV

Toon eerste reactie

108 reacties

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven - Status: Oorzaak gevonden, in afwachting van een fix, exacte datum nog niet bekend, zijn een aantal technische aanpassingen nodig.
  • Favorieten functionaliteit - Status: Gebruiksgemak wordt verbeterd. Zie een toelichting hier. Planning onder voorbehoud: november.
  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Status: In behandeling, wordt aan gewerkt met hoge prioriteit
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Status: Aangemeld en zal in behandeling worden genomen.

 

[Update 19-20-20] Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!

Ik ben tester, kan ik toegang krijgen tot het topic voor de testers.

Los van de user interface die niet de schoonheidsprijs verdient (goede UX- designers zijn blijkbaar schaars, ze werken iig niet bij T-mobile) krijg ik het gevoel dat de oude kastjes gewoon niet voldoende power onder de motorkap hebben. 

Ik zou dus denken dat het goedkoper is om goede nieuwe up-to-date tv ontvangers te leveren... Dan ben je mogelijk van een hoop gezanik af. 

Reputatie 1

Ik ben tester maar heb geen toegang tot het topic voor de testers

@Brian @Jason 

Ik baal er ontzettend van dat er niet transparant word gecommuniceerd. Jullie doen hard je best en vinden dit denk ik ook verschrikkelijk om in deze situatie te zitten want het liefst helpen jullie de klanten écht. Ik vraag me oprecht af waar het mis gaat in de keten. We zijn echt ruim twee maanden verder, zoals ik ook eerder aangaf in een topic (wordt dan vervolgens gesloten zonder enig inhoudelijk antwoord). Mag er vanuit hogerhand niet geïnvesteerd worden in de TV problematiek? 


Er zijn diverse ‘grote’ problemen aanwezig die continue worden aangegeven, het verbaast me dan ook dat deze issues niet allemaal in de lijst in de openingspost staan.

Zojuist Studio Sport proberen terug te kijken: de bal die ghost, continue haperingen. Sorry dat ik het moet zeggen, maar met al deze problemen lijkt het net of ik een Chinees IPTV lijntje zit te kijken. Dit correspondeert helaas ook daadwerkelijk met de vertraging die in live televisie zit (+/ 30 seconden).

Wanneer worden wij meegenomen in wat er echt aan de hand is. Je kan mij niet vertellen dat het ruim twee maanden duurt om relatief simpele issues te verhelpen.

 

Sinds een week gebruiker van het nieuwe T-mobile TV. Helaas werkt de groene knop op de afstandsbediening niet meer als switch tussen TV en radio. Het is nu een heel gezoek in het menu steeds. Ook gaat hij bij de radio niet direct terug naar je favoriete (of laatst) beluisterde radiozender.

 

Verder is de ondertiteling ook niet meer te vinden.

 

Wij gebruiken een Entone kastje...

Reputatie 6
Badge +2

Gelukkig zit ik nog op het “oude” platform en hoop van ganser harte dat het maar zo lang mogelijk zo mag blijven, zeker gezien alle ellende de mensen verkeren die reeds zijn overgezet, schijnbaar is het voor providers wel heel moeilijk om een goed werkend platform op de markt te zetten.

Als ik zie dat het zelfs een grote provider als KPN niet lukt om een goed werkend platform te leveren geeft dat wel te denken, ook bij KPN schijnen er problemen te zijn met het nieuwe platform wel rolt KPN regelmatig updates uit maar toch geeft het te denken.

Voor T-Mobile is het heel eenvoudig om de klant te laten kiezen welk platform zij willen, het oude of nieuwe men plaats gewoon 2 bestanden op de server waarbij men nadrukkelijk vermeld dat het oude platform alleen de basis mogelijkheden heeft zoals zappen terugkijken of programma gemist opnemen kan dan niet meer, kiest men voor optie 2 dan krijgt men het nieuwe platform met alle bekende problemen.

Wat ook heel belangrijk is dat niet de provider beslist wanneer men overgaat maar de klant kiest het moment 

Het lijkt wel of T-Mobile lak heeft aan alle negatieve ervaringen met de vernieuwde TV thuis. Ze vinden het blijkbaar prima dat het slecht werkt, mensen steeds de TV Box moeten resetten. Ik merk niet dat er klachten worden opgelost. Nog steeds haperend geluid, zenders die vanzelf vergrendeld worden, een TV gids die meestal niet werkt en als ik er in kom, valt het geluid weg. Knoppen op de afstandsbediening die niet meer werken, een TV box die bijzonder traag reageert.

En maar blijven weigeren om mensen terug te zetten naar de oude instellingen omdat dat zogenaamd niet kan. Natuurlijk kan dat wel. T-mobile thuis vindt het zo te zien ook niet erg dat mensen die zich voor de test hebben aangemeld en waarbij het niet goed werkt dan maar uit pure ellende overstappen naar een andere provider. Ik was dat niet gewend bij T-mobile thuis. Meestal stond de klant voorop, maar nu niet meer. Jammer ook dat er zelden een moderator van T-mobile reageert op berichten. Dat is ook een teken dat het ze eigenlijk geen bal interesseert dat ze een niet werkend product hebben opgeleverd dat bijzonder slecht is getest.

Ik test nu al geruime tijd het “nieuwe” TV Thuis. In 1 woord: Waardeloos! Deze test mag niet een béta test zijn, dit is nog in de ontwikkelfase en zeker niet in de testfase (in het OTAP model). Echt waardeloos!

  • Programma gemist: werkt niet, zwart beeld
  • Programma pauzeren: werkt niet, zwart beeld.
  • Zappen tussen programma's ZEER langzaam (10 seconden, niet meer van deze tijd).
  • Vooruit en verder spoelen NPO1, NPO2 en NPO3 werken niet.
  • Uitzending gemist zeer lastig te vinden.
  • Favorieten interface zeer slecht.
  • TV Box gebruikt in “standby” nog steeds 30 watt! dat is meer dan een gemiddelde TV box in NL.

Graag deze punten zsm oplossen, anders stap ik over naar een andere provider.

Hierbij mijn beoordeling op de nieuwe TV-update:​​​​​​

Overall toch wel ene beetje teleurgesteld, de ambities zijn er, met een betere UI, maar het systeem maakt dit helaas nog niet waar.

  • De zappen, invoeren van een kanaal en scrollen door menu’s is dramatisch langzaam. Als je de ambitie hebt om meer in menu’s en nieuwe functies te gaan werken, moet het systeem dit wel aankunnen. De snelheid lijkt hierbij verloren te gaan.
  • Als je op de tv-gids klikt (knopje guide) wordt het geluid van de huidige uitgezet, hetzelfde geldt voor een klein scherm van de huidige zender. Dit geeft een langzaam gevoel, het tv-kijk tijdens het scrollen voelt veel prettiger.
    • Misschien ook goed om meer zenders per pagina te laten zien in de tv-gids? Dit zorgt voor meer overzicht, en minder scrollen (wat erg langzaam is) 😉.
    • Goed voor het overzicht om zender-iconen te gebruiken ipv de zendernaam?
  • Zodra je een zender gekozen hebt, is de informatie die je ziet zeer verbeterd t.o.v. de oude software alleen mist het 2 cruciale aspecten:
    • Er wordt alleen laten zien hoelang het programma nog op de zender is bijv. ‘36 minuten resterend’, terwijl je veel liever een start- en eindtijd met een voortgangsbalk ziet. Mocht je willen weten toelaat het programma is begonnen/eindigt moet je helaas weer door het langzame menu heen.
    • De titel van het programma is erg kort. Je hebt een hele televisie de ruimte, maakt hier dan ook gebruik van! Denk bijvoorbeeld aan voetbal wedstrijden met titels als: ‘Voorbeschouwing UEFA Champions League FC Barcelona - Juventus’.
  • Voor voorvertoningen/afbeelding van programma’s zijn een leuk idee, maar slaan in de huidige staat eigenlijk nergens op. Bij een voetbalwedstrijd zou het bijvoorbeeld een goed idee zijn op een afbeelding van de competitie de doen, ipv een random stadion. Dit geldt ook voor veel andere programma’s.
  • Misschien ligt het alleen aan mij, maar ik het continu het idee dat ik naar een stream aan het kijken ben, ipv lineaire televisie. Het voelt allemaal een beetje houterig.

Vandaag met klantenservice gesproken over de aanhoudende problemen met het vernieuwde TV thuis. Volgens hen kan ik niet worden teruggezet naar de oude TV instellingen. Volgens mij onzin, want het is een kwestie van een oudere softwareversie naar het TV kastje sturen. Omdat het na een reset weer werkte kan er niets worden nagekeken. Maar weer bellen bij de volgende storing. Kortom: je blijft het TV kastje resetten omdat de TV-gids na een uurtje niet meer werkt, knoppen op de afstandsbediening niet meer werken, zenders vanzelf worden vergrendeld en het geluid hapert. Het probleem wordt dus niet opgelost en als ik de community lees zijn er heel veel mensen met problemen. T-mobile thuis zou daarvan moeten leren en bij iedereen de oude instellingen terugzetten, totdat ze een fatsoenlijk werkende versie hebben van de vernieuwde TV. Blijkbaar slecht getest voor de uitrol. Op deze manier jaag je wel klanten weg. Als mijn oude instellingen niet worden teruggezet blijf ik niet resetten, maar ga ik op zoek naar een andere provider.

Na een herstart van mijn TV kastje (Entone) kan ik weer bladeren in de TV-gids. Wel valt het beeld en geluid van de zender weg waar je naar kijkt. Wat vervelend is, is dat sommige zenders geblokkeerd zijn en je dus steeds je pincode in moet voeren, terwijl deze bij de instellingen helemaal niet op slot staan. Waar ik verder last van heb, is dat het geluid hapert. Het lijkt wel of de verbinding met het TV kastje te traag is. Kijken naar bijvoorbeeld Beste zangers is dan niet fijn.

De monteur heeft het TV kastje destijds via twee adaptors via het lichtnet verbonden omdat hij geen kabel wilde trekken. Deze adaptors waren nog aanwezig van de vorige leverancier van mijn aansluiting.

Ook bij mij werken niet alle knoppen van de afstandsbediening meer en reageert het kastje zeer traag op de afstandsbediening. Ik was tevreden over de oude versie en niet over de nieuwe. Als het niet snel beter wordt, dan mogen jullie mij weer terugzetten naar de oude versie van T Mobile TV thuis

Sinds een paar dagen kunnen we programma's die die dag zijn uitgezonden op Nederland 3 niet meer terugkijken (nu bijvoorbeeld het Klokhuis van 18:40 vandaag). Gisteren konden we dat ook niet met datzelfde programma. Nu blijkt dat ik de uitzending van gisteren vandaag wel kan bekijken. 

Als ik een willekeurig ander programma van vandaag terug probeer te kijken op Nederland 3 krijg ik de melding: "Terug Kijken wordt niet ondersteund voor dit programma". Als ik een programma van gisteren selecteer kan het dus ineens wel bekeken worden. Als ik op Nederland 1 of 2 of de RTL zenders probeer terug te kijken, lukt dat wel, dus het lijkt een Nederland 3 te zijn.

Dit is dus op beide tv boxen waarop we sinds iets meer dan een maand T-Mobile TV hebben. We waren juist blij met de nieuwe oplossing waardoor we makkelijker programma's terug konden kijken. Is dit een bekend probleem met Nederland 3?

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

Inmiddels kan ik weer TV-kijken echter bij lange na niet hoe het was.

De app werkt over het algemeen supertraag of je moet 4x op een knop drukken voor deze reageert. Het menu vind ik nu ook onoverzichtelijk. 

Voor wat betreft terugkijken is het zoek/filter menu vervangen door een lijst met alle ‘oude’ programma's, dus veel zoeken/scrollen.

Daarnaast de volgende punten:

  • In de ‘oude’ versie was het terugkijken van programma's zonder reclame. Nu zitten er weer reclames in.
  • Bij terugkijken kan ik alleen kijken. Niet pauzeren, niet spoelen of andere acties.
  • Begin gemist werkt totaal niet. 
  • De helft van de knoppen op de afstandsbediening lijken hun functie verloren te hebben. (Play/Pauze, Forward, Rewind, Begin Gemist)

Kan ik ergens nog wisselen naar de oude versie? Die werkte vele malen beter. Vind het bijzonder slecht dat dit product wordt uitgerold onder de betalende gebruikers. Het lijkt wel of dit niet fatsoenlijk getest is voor uitrol. 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @pvoogt7 ik kijk graag met je mee wat ik kan onze kant kan ontdekken. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Zou je mij ook willen laten weten welk merk en type je gebruikt? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 2

T-Mobile ziet dit topic volgens mij niet. Lijkt w of alle medewerkers op vakantie zijn ofzo. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar (minimaal een uur in de wacht is standaard) in dit topic reageren ze niet meer, en reageren (terugbellen) op een email duurt inmiddels ook al ruim een week

Nou, op vakantie zijn ze niet. Een topic over de vertraging en slechte beeldkwaliteit hebben ze namelijk gesloten, omdat er een feedback topic is:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/nieuwe-tv-software-slecht-beeld-en-grote-vetraging-325176

Reputatie 2

T-Mobile ziet dit topic volgens mij niet. Lijkt w of alle medewerkers op vakantie zijn ofzo. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar (minimaal een uur in de wacht is standaard) in dit topic reageren ze niet meer, en reageren (terugbellen) op een email duurt inmiddels ook al ruim een week

Reputatie 2

Mooi dat er een feedback topic is. Maar waarom staan niet alle bevindingen uit het review topic hier in?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/review-t-mobile-thuis-tv-lights-camera-action-324488

 

Het lijkt er nu op dat de 20 tot 30 seconden vertraging niet als issue gezien wordt. Hier is al door meerdere klanten melding van gemaakt. 

 

Ziet T-mobile dit niet als issue? 

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

 

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

 

10 minuten is inmiddels 50 minuten geen beeld! Zo jammer dit, wat een ellende!

Hallo,

Na verschillende pogingen om mijn modem en tv-kastje te resetten, andere netwerkkabels te proberen en van modem poort 3 naar 4 te switchen, maar even de moeite genomen om een berichtje in het forum te posten (klanten service is al weken druk bezet, met wachttijden langer dan een half uur).

Sinds de migratie naar het nieuwe TV platform (15-07-20) hebben wij last van een tv beeld dat wegvalt. We krijgen dan de melding “videoformaat niet ondersteund” / “Geen videosignaal” in beeld. Na een reset van het TV-kastje of modem is het beeld voor een half uurtje prima waarna de problemen weer beginnen. Soms blijft de TV een paar uur goed werken en vervolgens staat het beeld om de haverklap weer enkele seconden tot minuten op zwart. Er valt geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voor doet. Een speedtest laat zien dat de internet snelheid dan tussen de 14 en 25 Mbit ligt (zou eigenlijk 50 Mbit moeten zijn). 

Het eindeloos  lapmiddeltjes en reset procedures uitvoeren heb ik nu wel gehad en ik vindt dat dit probleem structureel opgelost moet worden. Het ontspannen TV kijken is er niet meer bij. Gelukkig hebben we Netflix en de TV-app via de laptop nog, die wel goed werken, maar dit zou naar mijn mening ook het geval moeten zijn met de standaard TV dienst.

Kan iemand ons helpen!

 

Heb de tv nu een half uurtje aan waarvan ik zeker 10 minuten naar een zwart scherm met de melding “geen videosignaal” aan zit te kijken. Wat een slechte zaak. Zodra het mogelijk is stap ik over naar m’n vorige provider XS4ALL. Daar heb ik in al de jaren nog geen minuut storing gehad! 

Uhm... Het lukt wel met de ab van de box zelf... 😶 Ik probeer het al 2 dagen met de ab van de TV, dat werkt dus niet…

Stom van me. Maar in mijn verdediging: het is een Android TV met meerdere apps, die ik allemaal met de originele afstandsbediening bedien. :)

Ik heb een Entone box en kan niet inloggen. Via de afstandsbediening kan ik geen cijfers invoeren. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Philips Android TV. Sinds de 12e geüpgrade naar de testversie, maar tot op heden nog niks getest dus... :)

Hierbij mijn ervaringen tot nu:

  • Mooie layout. Sluit mooi aan bij de app
  • Overzichtelijk menu
  • Een nadeel is dat het geluid uit gaat als je naar de tv gids gaat
  • Ik kan de gekleurde knoppen niet gebruiken, dus ik mis denk ik functies
  • Kun je de TV gids ook dusdanig instellen, dat alleen je favorieten zichtbaar zijn?
  • Functies reageren erg traag, waardoor je soms denkt dat het signaal niet is aangekomen.

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

:joy: De oorzaak was DHCP dat uitstond op de modem. 
(Vanwege eigen router) 
Box even achter router aangesloten en dat werkte wel. 

Verder is de box (Entone 510b) soms nog wel een beetje traag en instabiel met vastlopers. 
En geluid dat na zappen pas na seconden terug komt.

 Gisteren overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. 
*Als Testgebruiker* 

Sinds die tijd wilt de tv box niet meer verder dan Netwerk starten.
Ook de 2de tv box doet hetzelfde. 

(Box 1 heeft zwart bootscreen, Box 2 roze T-mobile, beide stoppen bij Netwerk starten en gaan niet verder) 

Entone's en Modem al vaker opnieuw gestart. 

 

Ben vandaag overgezet naar de vernieuwde T-Mobile TV. Maar ben er nog niet tevreden over bijna alle zenders werken niet zwart beeld alleen np1-3 werkt. De gene die wel werken duurt het even voor het geluid er is. Geluid loopt achter beeld aan.

 

ik heb zelf het modem gereset en het entone kastje maar dit heeft niet geholpen. Graag spoedig een oplossing of terug naar de oude app ben deze week met vakantie en wil tv kijken.

 

Na een fabriek reset van de Entone werken de overige zenders nu echter lopen nog steeds sommige zenders qua geluid achter het beeld aan na 10 seconden begint het geluid. Het loopt nog niet synchroon.

Geluid problemen opgelost door het omzetten van geluid instellingen Dolby Digital naar Stereo.

Reageer