Feedback nieuwe T-Mobile TV

Feedback nieuwe T-Mobile TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over T-Mobile TV bundelen. Heb je feedback over TV Anywhere? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe TV Anywhere.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • De uitzending loopt een aantal seconden achter, voornamelijk merkbaar bij live TV (sport) - Dit is geen “bug” maar we streven er naar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken.
     
  • Er wordt alleen zwart beeld weergegeven - Dit kan meerdere oorzaken hebben, een reset van de TV Box volgens deze stappen lost in 90% van de gevallen het probleem op. Controleer ook of de TV zelf wel op het goede HDMI kanaal staat. :slight_smile:

 

Opgelost/working as designed:

  • Alleen NPO 1, 2 en 3 beschikbaar - Zou opgelost moeten zijn met de update van 25 januari.
  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • In sommige gevallen wordt niet de juiste resolutie weergegeven (blokkerig beeld) - Ook met de update in week 51 uitgerold!
  • Ondertiteling voor doven - Toegevoegd, op 18-12 als laatste RTL 4 nog toegevoegd.
  • Beeld en geluid van de geselecteerde zender vallen weg zodra de TV Gids geopend wordt - Aangemeld en zal in behandeling worden genomen. Valt onder de test met de Kamai 510 TV Box, wordt hier in meegenomen.

 

Doe je mee aan de T-Mobile TV Test en wil je feedback achter laten? Dan kan je terecht in dit topic (alleen toegankelijk voor testers). Ben je een tester maar werkt de link niet? Laat het dan hier even weten, dan geven we je graag toegang!


248 reacties

Reputatie 7
Badge +4
  • Beeldkwaliteit optimaliseren. Zeker bij snelle beelden een blokkenfestijn. Kan gedetailleerder/scherper
  • Dolby Digital 5.1 beschikbaar maken (via rode knop menu)
  • Optimaliseren grootteverschil iconen. Sommigen zijn extreem klen anderen exorbitant groot
  • UHD voor tenminste videostore
  • Streamingdiensten apps toevoegen
  • Instelbare resolutie
  • Radio zit verstopt onder TV menu. Rare plek. 
  • Kink toevoegen als radiokanaal
  • HD upgrades verder oppakken van zenders die wel in HD beschikbaar zijn, maar bij TMT in SD uitzenden

Helemaal mooi als de dienst zonder decoder en rechtstreeks op mijn smart tv beschikbaar komt (LG, Samsung, Android TV).

Reputatie 7
Badge +1

@Martje0109 nee je doet niks fout, helaas werkt het nog niet men is er wel mee bezig om het aan te passen maar er wordt geen tijd gemeld wanneer het is opgelost. Dus kan zo maar een tijd duren kan 2 weken zijn maar ook 2 maanden.

Reputatie 7
Badge +1

Nu er ook zo veel problemen zijn bij het tv platform, is het misschien een idee om de uitrol voorlopig te stoppen tot dat alles 100% goed werkt, daarmee voorkomt men veel problemen en ontevreden klanten.

Reputatie 3

Goed idee om de oude app terug te zetten en eerst een goed werkend product uit te rollen!

 

Reputatie 3

En wéér loopt het tv kastje vast, nu al na 1 zap..... Om moedeloos van te worden...

Reputatie 2

Nu er ook zo veel problemen zijn bij het tv platform, is het misschien een idee om de uitrol voorlopig te stoppen tot dat alles 100% goed werkt, daarmee voorkomt men veel problemen en ontevreden klanten.


Precies, nu hebben we niets, of laat beide systemen naast elkaar staan en zet de oude pas uit wanneer de nieuwe minstens zo goed werkt. Nu moet de alfatest door de betalende gebruikers gedaan worden, dat is niet de juiste weg vindt ik. Ik schakel nu maar terug naar de NPO site en app die tenminste wel goed werkt.

Reputatie 6
Badge

@BokkieH https://www.philips.co.uk/c-p/32PF9641D_10/cineos-32-inch-lcd-integrated-digital (zoals ik al dacht eigenlijk een 768p scherm maar zou dus inderdaad wel 1080i moeten accepteren, dat was ook gewoon de vaste output op het oude platform. Het probleem met de nieuwe is juist dat het op 1080p wordt uitgestuurd wat deze tv dan weer niet accepteert). Reactie op dit te vroeg gesloten topic https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/amino-box-resolutie-326096

 

Reputatie 1

Hallo,

Wij hebben een ontvanger die regelmatig op 576p opstart. Na de boel uit en opnieuw aan werkt het wel op 1080.

Het merk van de ontvaner is Entone, exacte type weet ik zo niet.

Iemand met een oplossing?

Reputatie 3

Het is al vaker genoemd, met sportwedstrijden loop je achter op kpn en ziggo. Dat kijkt niet prettig met alle whatsapp groepen. En beeldkwaliteit is minder geworden. 

Reputatie 2

zoek ff mijn verhalen er bij. er zijn nu iets van 3 topics over tvanyware 
mijn mening. het is prutswerk. 

Reputatie 1

Over de nieuwe tv mobile - om kort te gaan ROMMEL EN PRUTSWERK! De oude tv anywere was dan niet je van het maar het werkte in ieder geval. Mijn Ipad kan ik in de vuilnisbak gooien, daar draait het niet meer op. Op mijn desktop met een snelle internetverbinding (100mbps) is het hokkerig, traag en lelijk, Full Hd kan de nieuwe app in de browser niet aan, dan hapert hij. Maakt niet uit welke browser Chrome, Firefox, Safari allemaal hetzelfde. Menu structuur onoverzichtelijk en erg gevoelig voor scrollen met muis, eigenlijk niet te doen met een muis, dus het ouderwetse handwerk PIJLTJES TOETSEN (IN 2020!).

Eenmaal je programma opgestart opent het in full screen, heb ik niet om gevraagd en anders instellen kun je het ook niet, heel fijn als je een klein tv scherm in de hoek niet meer mogelijk is tijdens je werk.

Steeds meldingen “server bezet” en dus maar weer klikken op ok.

Terugkijken of terug naar het begin van een programma, soms wel soms niet. Tijdbalk heeft daarbij volgens mij een eigen leven en besef van tijd, ik snap niet wat dat moet voorstellen.

Favoriete zenders allemaal verdwenen en aanzetten omslachtig. Laat staat de volgorde van de zenders, M.a.w ik ben er (bijna) klaar mee! Hoe moeilijk is het nou eigenlijk, kijk even naar de concurrentie hoe dit oplossen, zelfs online (mijn vorige provider) had een betere tv-app en dat zegt al meer dan genoeg. T-mobile: terug naar de schoolbanken en aan het werk en in functionaliteit denken en niet in te veel onzinnige functies en (leuke??) kleurtjes en iconen, die ook veel te klein zijn. Make it work and make it better!

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

Reputatie 2

Eigenlijk ben ik erg boos en zeer teleurgesteld in T-mobile, niet alleen in de app en de webpage tv-moble maar op dit moment de hele service. Snelheid internet zeer wisslend, van traag tot helemaal geen verbinding op de meest onmogelijke momenten. Heel fijn als het bedrijf waar je afhankelijk van bent met thuiswerken niet mee wil werken en verzaakt in deze tijd.

 

ik deel jouw mening, totaal onbruikbaar, Ik ben op de PC teruggevallen naar NPOstart.nl, Ik vond TV-Anywhere redelijk werken. Ik zie dit als een tendens. Windows Desktop en Android worden i.m.h.o ook steeds minder. Functionaliteit wordt er uitgesloopt en onnodige halfwerkende gadgets erin gestopt. Ik vraag me af of deze opmerkingen gelezen worden, betwijfel het, anders zouden ze oude TV-Anywhere wel hier aangeslingerd hebben.

Ik heb één advies voor T-mobile.

Zet de oude TV-anywhere weer terug en ontwikkel hiernaast iets nieuws, Wanneer het nieuwe minstens gelijkwaardig werkt naar de mening van de klanten de oude TV-anywhere afbouwen. Want nu hebben we in feite niks :-)

 

 

Reputatie 3

Echt heel bizar dat er niet meer door T-Mobile medewerkers gereageerd wordt. Telefonisch kunnen ze niks. Op e-mails reageren ze niet en op het forum ook niet meer. Onbegrijpelijk, en best raar voor een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie?!

 

We betalen een hoop geld per maand en verwachten voor dat geld goede kwaliteit. Helaas is T-Mobile daar dus mee gestopt. Kwaliteit 0.

Reputatie 2

geweldig wat een app.
wil je een screen shot maken ivm de error. mag dat niet ivm instellingen van de app.
maar het programma opnemen dmv screen recording geen probleem.
schiet mij maar lek. 
moet het dan toch via alie x een iptv abbo worden??
is er nu niet genoeg moeite gedaan om LEGAAL te kijken. 
 

Reputatie 1

Ok, hier nog even een update, ik denk hmm, slecht weer, niet druk met werk, wat te doen? Ja leuk, de Giro kijken op mijn Mac en toch een beetje werk doen en wat denk je? HET WERKT WEER NIET, NU HELEMAAL GEEN BEELD MAAR EEN F...DRAAIEND CIRKELTJE! Kom op T-moble, het begint nu echt heel erg vervelend te worden, en dan druk ik me nog zachtjes uit! GA WAT DOEN!

Reputatie 1

Nog even over de webpage tv mobile  en Safari op mac met 2 beeldschermen (vrij normaal voor iemand in de grafische industrie) Niet 1 scherm vult het beeld met t-mobile maar nu alle twee…..kan je dus niet werken…..GRRRRRRR

Reputatie 2

hier bij een screen shot direct na het inloggen (google chrome) ben zeker de enige met chrome?
anders zou het toch getest zijn????????

Reputatie 2

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

 

Reputatie 3

Je zou verwachten dat dit topic zou ontploffen, waarschijnlijk accepteren we die bagger. Kom er nu achter dat de browser(s) en lastpass het wachtwoord niet oppakken, copy\pasten werkt ook niet, dus iedere keer opnieuw het wachtwoord inkloppen.:rage:

De grootste ergernis is dat er alleen full screen gekeken kan worden. terwijl ik (en velen met mij) vrijwel altijd in een venster kijken, zeker bij een 27”scherm die ik heb staan.:rage:

Ik hoop dat deze ellende snel is opgelost anders overweeg ik een serieuze klacht richting T-Mobile

 

Je kan een serieuze klacht indienen via email. Maar daar reageert T-Mobile toch niet op. Helaas. Vreselijk onbeschoft. Maar hey. Ze blijven gewoon het abonnementsgeld incasseren!

Reputatie 2

Ben erg tevreden met wat er nu is.

 

Aantal kleine opmerkingen.

 

- Guide vind ik heel groot weinig info kan dit niet kleine zodat er ook meer op 1 pagina kan.

- zelf resolutie in kunnen stellen.

- UHD ondersteuning vind dit echt een gemis, met een platform wat in 2020 gelanceerd word.

- Erotiek pakket moet elke keer met code wil dit uit kunnen zetten gaat niet.

- bij decoder aanzetten zie je vaak bij standaard zender bijvoorbeeld u bent niet geabonneerd op deze zender boven in beeld is meteen weer weg maar werkt gewoon.

- soms is de kwaliteit van opnamen niet top ziet erg veel verschil met afspelen.

- opnamen afspelen hapert soms lijkt of het dan even in slow motion gaat 

- opnamen spoelen 16x is maximaal dat is maar 10sec per sec kan dit niet sneller?

 

Reputatie 1

Sinds 22-9 aangesloten (glas) en eerste 6 maanden tv voor niks proberen. Nou voorlopig zie ik ons de 6 maanden niet eens vol maken… al zou ik geld toe krijgen :wink:

De UI is onoverzichtelijk en onlogisch.

  • Iets invoeren op het zoekscherm via de afstandsbediening: het alfabet van links naar rechts door scrollen voor elke letter… serieus???
  • in de tv-gids snel naar de bbc door een kanaalnummer in te toetsen, nee joh, gewoon eindeloos naar beneden klikken op de AB 

Maar het vervelendste zijn de beeld-vastlopers tijdens het kijken. Dat lijkt vooral te gebeuren bij gebruik van ‘begin gemist’. Maar ook na even pauzeren van live-tv (waarna het dus niet meer live is)

Sorry t-mobile, maar dit is mij (straks na 6 maanden) echt geen 15 euro/maand waard. 

Reputatie 2

Hmmm mij aangemeld om te testen 

Maar het werkt eigenlijk totaal niet…

Beeld kwaliteit ook slecht. 

Kan ik er alsjeblieft mee stoppen..... 😢

Reputatie 1

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Heb me aangemeld voor testen;

 

'Als eerste
Op 7 oktober zetten we je over naar de nieuwe TV-dienst. Dit gebeurt tussen 09:00 en 17:00u. Je kunt dan even geen TV kijken. Daarna is alles klaar voor gebruik. Log in met je TV-inloggegevens en je bent klaar om te kijken.'

 

Klinkt leuk, maar het werkt niet. Krijg de foutmelding 'Inloggen mislukt. (132670) Probeer het later nog eens'


Zucht, wat een bagger, het frustrerendste is dat TV-anywhere gewoon goed werkte, Waarom ga je iets slopen dat goed werkt en vervangen door iets dat niet werkt. Ik kan hier met mijn pet niet bij. Waar ik ook niet bij kan is dat in dit topic alleen wordt geklaagd (terecht) maar geen enkele repliek van T-mobile zelf.

Ben toch even verder gaan kijken ondanks de onoverkomelijke tekortkoming dat het beeld niet in een venster gedraaid kan worden. Het beeld stottert enorm (op een Intel i7-5500U CPU!!!!!!!!!!), terugschakelen naar low een freese 1 keer per minuut. Terwijl ik TV anywhere gebruikte op een 12 (twaalf) jaar oude laptop zonder haperingen.

ALSTUBLIEFT, geef ons de oude TV-ANYWHERE terug, leuk geprobeerd, terug naar de tekentafel, dit is onbruik en werkbaar.

Reputatie 1

Amino STB's

Ik heb inmiddels meer dan 5 weken geen TV meer via de Amino STB's (is doorgezet) maar dat ter zijde (is hier “off topic”)

 

TV-Anywhere Android app

v2.0.5 oude app

Ik heb als alternatief nog een tijdje TV kunnen kijken met de oude TV-Anywhere app v2.0.5 op mijn Sony tablet en Android box.

v2.2.1 nieuwe app

Op een Samsung S10e werkt de app en zijn alle beschikbare zenders te bekijken.

Op mijn Sony Tablet crashed de app en is tot op heden TV kijken niet meer mogelijk.

Op mijn Android box verbonden met mijn TV start de app wel, maar slechts enkele zenders werken.

NPO1, 2, 3, RTL Z .. wel, maar o.a RTL4 t/m SBS9 niet.

 

Web browser. t-mobiletv.nl

versie W2.1.9

 

Via de Microsoft Edge Chromium browser v85.0.564.70 de zelfde beperkte selectie zenders die wel en niet werken.

(Ik zie in deze browser dat er bij de zenders die niet werken een fout is met ExternalDRMLicense.)

 

Maar als ik Google Chrome v86.0.4240.75 of Opera browser v 71.0.3770.228 gebruik, kan ik op dit moment wel alle zenders bekijken op de zelfde laptop.

Reageer