Beantwoord

Hapering in geluid bij terugkijken

  • 31 August 2019
  • 7 reacties
  • 553 Bekeken

Goedendag,

Wij zijn donderdag middag overgestapt van Telfort naar T-mobile thuis. Het is altijd even testen hoe het allemaal werkt.

Aansluiting;
De Amino TV box is bedraad aangesloten op het modem met een Cat-5 kabel van 5 meter. De TV box is met Hdmi kabel aangesloten op de televisie.
(de identieke kabels die bij Telfort in gebruik waren)

Probleem;
Bij het terugkijken (gemist) van een film op SBS6 valt elke 30 tot 40 seconden het geluid weg voor een halve seconde. Aan het beeld zie je niets.
Soms kun je een paar minuten kijken zonder geluid onderbreking.

Geprobeerd;
Apparaten van stroom af en herstarten, geen effect.

Wellicht zijn er hier mensen die tips hebben?

Groet Onno
icon

Beste antwoord door Subonno 13 September 2019, 19:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 6
@Subonno Welkom op het forum


Gezien je van Telfort komt, mocht je glasvezel hebben en de upt kabel tussen de mediaconverter en je modem is rood, dan is het beste deze te vervangen door 1 met een andere kleur. Er zijn problemen met de rode utp kabels die van KPN komen. Spreek uit ervaring. Na het verwisselen ging mijn tv signaal flink omhoog. Dit is ook bevestigd door een monteur van Guidion.

Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? Andere HDMI poort? En een andere utp kabel tussen ontvanger en modem? Dit om uit te sluiten dat het daar aan ligt.
Rode kabel ga ik zeker checken, ik heb ook nog een nieuwe gele kabel liggen. De monteur heeft het geïnstalleerd.

Ik heb tevens iets anders geks ontdekt;
Ik gebruik de universele remote van Samsung om de tv en de tv box te bedienen.

Deze waren vanaf eerste begin aan elkaar gekoppeld. Nadat ik de Hdmi eruit had getrokken was deze koppeling weg, en er waren na het terugplaatsen van Hdmi geen onderbrekingen meer in het geluid.

Ik heb daarna de tv box opnieuw gekoppeld aan de remote met de keuze; Amino - Aria 610
Tot op heden geen geluid onderbrekingen meer...

Kan de universele remote storingen hebben gegeven?
Ik kan nog niet bedenken hoe dit voor geluid onderbrekingen kan zorgen namelijk.


—-
Hdmi kabel zat stevig in de aansluiting zowel bij tv als tv box.
Audio onderbrekingen zijn weer terug maar minder frequent. Raar
Nu (dinsdag 20:00) bij alle kanalen van de televisie weer geluid onderbrekingen tijdens live tv dus. Ik ga maar eens bellen met de helpdesk.
@Glassertje Rode kabel is gisteren gewisseld voor de gele uit de doos van T-mobile. Mijn dure hdmi kabel gewisseld voor de zwarte uit de doos van T-mobile.

Eerder vandaag nergens last van, nu kijken we tv en er zijn onderbrekingen van het geluid.

nu net;
Stroom uit de tv box, stekker erin, wachten tot deze is opgestart -> onderbrekingen weer weg. Verder niks aangeraakt.
Reputatie 6
Heb je het modem en eventueel de mediaconverter al eens van het stroom gehaald? Als dit het geval is zal je moeten wachten op een reactie van webcare. Dit kan alleen effe duren. Dit is een klant helpt klant forum met ondersteuning vanuit T-Mobile. Een reactie duurt doorgaans 24/48 uur maar je topic is al 3 dagen oud, dus lang zal het niet meer duren.

Webcare kan je ontvanger resetten en als dat niet helpt je een andere toesturen. Kan ook zijn dat er een ander probleem is natuurlijk.

Als ik me niet vergis moet je de utp kabel uit je tv ontvanger halen, je start hem op tot de ontvanger de melding geeft en dan pas de kabel erin. Volledige uitleg kun je hier vinden.
Ik hou het hier maar even bij;
Er kwamen weer geluidsonderbrekingen tijdens RTL boulevard (live tv) nu net tijdens tv kijken en als ze komen gaat het ook niet meer weg heb ik het idee.

Ik heb daarom de mediaconverter en modem en tv box van stroom gehaald en opnieuw aangezet. Er zijn dan geen hickups/onderbrekingen in het geluid meer.

Ter extra info;
Met Telfort heb ik dit nooit meegemaakt!
Netflix en youtube zitten op de tv zelf (via wifi) ook geen geluidonderbrekingen.