Beantwoord

Korte haperingen in beeld en geluid

  • 29 maart 2021
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Goede dag!

Wij hebben nu sinds een behoorlijke tijd hele korte onderbrekingen in beeld en geluid. Alsof het TV kastje niet genoeg kan bufferen. Soms dipt het geluid alleen voor een fractie en soms blijft beeld een halve seconde hangen. Als het tegen zit heb je om de 10 a 15 seconden een hapering.

Extra info:

Door een ander probleem hebben we sinds 3 weken een nieuw interactief tv kastje en hoopte ik dat het daarmee opgelost zou zijn. Het probleem wat we hadden was: Op 10 of 15 kanalen geen geluid, en een niet reagerend kastje die alleen na stroom eraf erop weer werkt.

Wat ik nu 4x heb gedaan met nieuwe kastje =

Stroom uit van modem en tv converter, de tv uit, stroom van tv kastje eruit, utp kabel los. Overal stroom op, wachten tot internet het doet - tv kastje aan en wachten tot deze meld dat er geen data/verbinding is. Dan utp kabel erin en wachten tot deze opnieuw opstart.

Abonnement:

We wonen in Hilversum met 750mb glasvezel en 1x interactieve tv box

TV is behoorlijk nieuw en werkt goed. Youtube/netflix/chromecast werkt feilloos via wifi, nooit haperingen.

Misschien kan er eens iemand meekijken op afstand met onze installatie.

 

icon

Beste antwoord door Jason 1 april 2021, 08:56

Goedemorgen @Subonno, top dat je het aangeeft en sorry dat zelfs na de wissel je box blijft haperen!

Ervaar je die onderbrekingen op willekeurige momenten of valt er een patroon in te herkennen? Merk je dat het op bepaalde kanalen gebeurt of zit hier ook geen regelmaat in? 

Je geeft aan dat je de box en het modem opnieuw opgestart hebt met stroomonderbrekingen, maar ik zie dat beiden al bijna een maand onafgebroken aanstaan. Kan ik deze handmatig resetten voor je op afstand zodat we zeker weten dat dit ook uitgesloten is?

Nog één laatste check: kun je de TV Box eens in een andere LAN-poort dan poort drie aansluiten en nagaan of dit wel helpt? Je mag elk van de vier gele poorten achterop proberen. Alvast uitvoerig dank voor je medewerking!

Het gaat om de poorten waar “Ethernet” staat op de afbeelding hierboven.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Subonno, top dat je het aangeeft en sorry dat zelfs na de wissel je box blijft haperen!

Ervaar je die onderbrekingen op willekeurige momenten of valt er een patroon in te herkennen? Merk je dat het op bepaalde kanalen gebeurt of zit hier ook geen regelmaat in? 

Je geeft aan dat je de box en het modem opnieuw opgestart hebt met stroomonderbrekingen, maar ik zie dat beiden al bijna een maand onafgebroken aanstaan. Kan ik deze handmatig resetten voor je op afstand zodat we zeker weten dat dit ook uitgesloten is?

Nog één laatste check: kun je de TV Box eens in een andere LAN-poort dan poort drie aansluiten en nagaan of dit wel helpt? Je mag elk van de vier gele poorten achterop proberen. Alvast uitvoerig dank voor je medewerking!

Het gaat om de poorten waar “Ethernet” staat op de afbeelding hierboven.

Hoi Jason, 

Kun je nu zien dat alles is gereset? 

Ik heb net een andere poort gekozen voor utp kabel naar tv kastje.

Ik heb nu 09:50-09:58 RTL 4 Boulevard aan staan en er zitten geluidsonderbrekingen in na het resetten.

History channel heeft ook geluidsonderbrekingen in dezelfde mate.

Meestal kijken we alleen TV na het eten en druk bekeken programma's. Als ik youtube HD via wifi op de tv kijk dan heb ik een vloeiender beeld dan gewone televisie. Waarschijnlijk het verschil tussen 1080i en 1080p?

 

Groet Onno

Nog een update: Afgelopen uur, 10:20 tot 11:23 geen haperingen meer gezien. Zenders die ik bekeken heb, NL1, RTL4, Discovery History channel.

Ik ga om 18:00 weer kijken naar journaal/boulevard etc. kijken of er dan iets is verandert tijdens "tv spits"

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Subonno,

Dank voor de uitgebreide informatie! Het lijkt erop dat het TV signaal flink is verbeterd in de afgelopen dagen, hopelijk ervaar jij dit ook zo? Mocht je nog haperingen ervaren, ik neem dat dit geen specifieke zender betreft? 

In het geval dat alles weer als van ouds werkt wens ik je nog veel kijkplezier toe, en als dat niet zo is zullen wij snel vervolgstappen ondernemen!

Reageer