Beantwoord

Slecht TV geluid T-Mobile thuis

  • 20 February 2017
  • 38 reacties
  • 3328 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik gebruik T-Mobile thuis (vh. Vodafone) nu ongeveer een half jaar. Mijn plasma TV levert nog steeds een fraai beeld, maar heeft geen HDMI aansluiting, en is daarom aan de mediabox gekoppeld via een door Vodafone geleverde verloopkabel (mini-DIN naar SCART).
Vanaf het begin klinkt het TV geluid vervormd (geluidsterkte maakt geen verschil) en soms niet om aan te horen, vooral bij muziekprogramma's. Bij mijn vorige provider was het geluid zuiver. Vodafone heeft al een keer een nieuwe verloopkabel toegezonden, maar daarmee is het probleem niet verholpen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is het vanwege het feit dat ik de TV niet via HDMI heb aangesloten, of zou het probleem in de mediabox kunnen zitten?
icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 22 February 2017, 13:19

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Bedankt voor alles, Jan! Ik zie dat de TV Box netjes is ontvangen door ons en dat we dat verwerkt hebben in ons systeem. Wij gaan er wat leuks mee doen, jij veel plezier met de Humax!
Dag Sterre en Brian, de laatste tv-box (van jullie cadeau gekregen) zojuist aangeboden aan Post-NL kantoor. Ik heb niet de door jullie toegezonden doos gebruikt (want die valt als een plumpudding in elkaar) maar eentje die ik nog ik bezit had. Misschien dat jullie nog iemand anders blij kunnen maken met de tv-box. Ik ben tevreden met de Humax. Groeten, Jan
Dag Sterre, zojuist het bericht doorgestuurd. Groeten, Jan
Reputatie 7
Hi Jan,

Aha! Dan weet ik waar het aan ligt. Dank je wel voor de duidelijkheid. Dat e-mailadres is niet meer in gebruik. Je kunt het verzendbewijs het beste mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Sorry voor de verwarring!
Dag Sterre, dank voor je bericht. Ik heb het volgende e-mailadres gebruikt: community@t-mobile.nl


Vriendelijke groeten, Jan
Reputatie 7
Hoi Jan

Super, bedankt voor het terugsturen van de TV Box. Naar welk e-mailadres heb je het verzendbewijs gestuurd? Ik zie namelijk geen mail van je terug, just checking!

Ik vind het ook heel jammer dat we jou als TV-klant moeten laten gaan, sorry dat we hier niet iets mooiers van konden maken. Ik ben blij te lezen dat je inmiddels in ieder geval weer lekker TV kunt kijken. We maken er samen nog een mooie tijd van met jouw Internet en Bellen!
Dag Brian, zojuist de tv-box met toebehoren in doos met retoursticker aangeboden aan PostNL servicepunt. Foto afgiftebewijs naar jullie gemaild. Jammer dat de HD-recorder terug moest, want daarmee waren geen problemen met doorgifte van geluid. Inmiddels de Humax decoder weer aangesloten en tv kijken via Ziggo.
Dag Brian, ik heb nog een retourdoos met sticker (adres een antwoordnr Vianen liggen) Die ga ik gebruiken en probeer dit weekend de tv-box met toebehoren terug te sturen, omdat ik de volgende week erg druk heb. De extra doos met stilcer houd ik als reserve. Groeten, Jan
Reputatie 7
Hi johannesv, mijn collega heeft de stopzetting per direct verwerkt! Je ontvangt een bevestiging per e-mail en een retourdoos om de TV Box terug te sturen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Dag Brian, wanneer stopt het tv-abonnement ?
Dag Brian, dank voor je bericht. Je kunt het tv-pakket per direct stopzetten. Alvast bedankt. Groeten, Johannes
Reputatie 7
Hi johannesv, jammer om te horen dat je er geen vertrouwen meer in hebt maar ik kan het begrijpen. Als je het zeker weet dan kan ik het TV pakket inderdaad voor je stopzetten. We nemen je zeker wel serieus maar een TV Box met SCART aansluiting hebben we simpelweg niet meer omdat tegenwoordig veel TV's HDMI gebruiken. Als alternatief bieden we daarom wél de TV Box met Mini DIN naar SCART maar jammer genoeg heeft dat in dit geval niet het gewenste resultaat opgeleverd. Laat het mij nog even weten, dan zet ik je TV pakket voor je uit!
Dag Brian, heb geprobeerd om guidion te bereiken. Deze firma beantwoordt de telefoon niet en vertikt het om het probleem op te lossen. Geluid is nog steeds vervormd. Guidion kan het niet oplossen. Hierbij zeg ik het tv-abonnement per direct op. Het geluid is gewoon slecht. Ik gebruik wel het tv-pakket van Ziggo, met wel goed geluid. De oplossing had ik al aangedragen: de HD-recorder met scart-aansluiting, maar er wordt niet naar mij geluisterd. Ik vind het beschamend dat deze klacht niet als serieus wordt aangepakt en ik na 6 weken nog steeds net slecht geluid zit. Wil je het tv-pakket per direct stopzetten ? Alvast bedankt. Eventueel kan ik de tv-decoder terugsturen, ik heb er toch niets aan.
Dag Brian, dank voor reactie. Kan hij op een avond na 18.00 uur komen, of op een zaterdag/zondag (niet dit weekend) ? Ik werk overdag. .
Reputatie 7
Hi johannes, bedankt voor de toelichting. We gaan opnieuw een monteur bij je langs sturen om nog één keer alle aansluitingen na te kijken en hopelijk het probleem nu eindelijk te verhelpen, fingers crossed!
Dag Brian, de Humax is ook aangesloten via scart naar scartingang van tv. Hiermee wel goed beeld en geluid. Ziggo biedt niet hetzelfde pakket als jullie. De Humax reageert erg traag bij het zappen. Jullie tv-kastje is wel klein en praktisch, neemt niet veel ruimte in. Helaas is het geluid vervormd . Ik wacht wel de reactie van jullie specialisten af. Veel dank voor je hulp. Groeten van Johannes
Reputatie 7
Hi johannesv, wat ik zo vreemd vind is dat het eerst wel goed werkte en nu niet meer, ook met de tweede TV Box met opname. Dat lijkt dan toch een hardware issue te zijn. Hoe heb je de Humax decoder aangesloten? Ik ga het na alles wat we getest hebben nog een keer voorleggen aan onze technische specialisten of er nog iéts is dat we kunnen doen en kom hier begin volgende week bij je op terug!
Dag Brian. Voorheen had ik KPN-abonnement, nooit problemen gehad met het geluid. Toen ik jullie HD-recorder gebruikte, had ik ook geen problemen met het geluid. Heb een sony bravia tv. Daarnaast gebruik ik een Humax decoder voor ziggo-tv (werkt goed, geen problemen). Vind het jammer dat jullie tv-box het geluid niet goed doorstuurt. Groeten, Johannes
Reputatie 7
Hi johannesv, bedankt voor je toelichting! Dat maakt dan drie TV-Boxen waarbij het geluid vervormt. Ik begin haast denken dat je TV mogelijk de oorzaak is. Van welk type TV maak je gebruik? Dan ga ik kijken wat ik kan achterhalen!
Dag Brian. Hierbij de antwoorden op jouw vragen: Ook als het signaal gaat rechtstreeks naar de tv gaat (zonder mijn dvd-recorder) is het geluid via de tv-luidsprekers vervormd. Ik heb 2 minidin - scart verloopkabels van jullie, beide uitgeprobeerd, resultaat gewoon hetzelfde. Heb geen andere tv. Het geluid vanaf jullie hd-recorder met eigen scart naar scart kabel was gewoon perfect. De hd-recorder neemt wel wat meer ruimte in beslag, maar zorgde voor een perfect geluidssignaal.
Reputatie 7
Hi Johannes,

Ik geef nog niet op! Ik heb een paar vragen voor je die we samen gaan onderzoeken. Heb je ook geprobeerd de kabels tussen jouw geluidsapparatuur vervangen? Kun je misschien een ander scart-kanaal proberen? Heb je een andere TV waarop je het kunt testen? Hopelijk vinden we hier samen een oplossing uit!
Dag Brian, dank voor je bericht. Ik heb hier al 2 scart-mini Din kabeltjes liggen.(van jullie ontvangen). Resultaat is hetzelfde. De tv-box(en) staat ver genoeg van de tv. Afstand is denk ik 50 cm. Zodra ik de tv-box(en) aanzet, begint het geluid te vervormen. Echt waardeloos. Ook als ik de scartkabel direct met de tv verbind. Nu zit er nog aparte dvd-recorder met interne harde schijf. Jullie HD-recorder nam dan wellicht meer ruimte in beslag, maar gaf helemaal geen problemen met het geluid. Zorgde voor goed geluid via de scart naar mijn dvd-recorder. Een van jouw collega's stelde al voor om een HDMI-scart converter te kopen, maar het risico bestaat dat het beeld slecht wordt. Ik heb al wat beoordelingen hierover gelezen. Als het geluid niet verbetert, dan stop ik het tv-abonnement. Het geluid klinkt gewoon niet (erg vervormd, ondanks het zachter zetten van het volume)
Reputatie 7
Hi johannesv, ai jammer dat het probleem aanhoudt met de nieuwe TV Box. Dan gaan we verder kijken of we de oorzaak kunnen achterhalen! Als het met beide kastjes gebeurt dan is de kans groot dat het ligt aan óf de SCART naar mini DIN convertor óf aan het TV toestel zelf. Is het geluid wel weer goed nadat de TV is afgekoeld? In dat geval kan je de TV Box het beste ergens plaatsen waar deze de warme lucht goed af kan voeren. We hebben geen SCART naar HDMI convertor maar ik kan je uiteraard wél een nieuwe SCART naar mini DIN convertor opsturen indien nodig!
Goedemorgen Brian. Helaas te vroeg gejuicht. Het tweede kastje werd vanochtend vrij warm, waarna het geluid ook begon te vervormen. Heb jij een verloopkabel / converter van hdmi naar scart ? Alvast bedankt.
Dag Brian. De tweede scart verloopkabel leverde geen verbetering op. Maar de tweede tv-box heeft het probleem opgelost. Nooit geweten dat het probleem in zo'n klein kastje kan zitten. Moet ik de defecte tv-box terugsturen of kan ik die hier houden ?

Reageer