Beantwoord

Slecht TV geluid T-Mobile thuis

  • 20 February 2017
  • 38 reacties
  • 3330 Bekeken


Toon eerste reactie

38 reacties

Dag Brian, heb box opnieuw gestart, maar geen resultaat. Alleen via HDMI werkt het nog wel. Maar via scart-kabel nog steeds vervormd geluid. Ik had vernomen dat je collega een nieuwe kabel gaat opsturen. Ik had hem gevraagd een HDMI-scart converter te sturen, maar die schijnt niet beschikbaar te zijn.
Reputatie 7
Hi johannesv, even dubbelcheck of ik het goed begrijp, je hebt je TV Box aangesloten via een SCART-kabel via de mini DIN SCART convertor die je van ons hebt ontvangen en sinds 24 april ervaar je problemen met het geluid? Werkte het geluid daarvoor wel goed? Je kan de volgende stappen proberen:

Geef de TV Box een reset door deze even van de stroom en de netwerkkabel af te halen. Zet de TV Box daarna weer aan, je ziet dan de melding 'no ethernet cable detected' in beeld staan, Sluit daarna ook de netwerkkabel weer aan.

Heeft dit geen resultaat? Test de SCART-kabel dan indien mogelijk even op een ander apparaat. Werkt hij op een ander apparaat ook niet goed? Gebruik dan een andere kabel. Werkt de kabel op een ander apparaat wel goed? Laat het mij dan even weten, dan stuur ik graag een nieuwe convertor naar je op!
Goedenavond. Hier hetzelfde probleem. Sinds eergisteren is het geluid vanaf de tv-box via de scartkabel naar tv vervormd. Alleen via HDMI is het goed. Heb tv-box gereset en het volume zachter gezet, maar heeft niets geholpen. Wie kan mij de oplossing bieden ? Alvast bedankt.
Reputatie 2
Hoi PeerkeA,

Begrijpelijk dat je dan ook het geluid via je B&O installatie wil laten verlopen. Het maakt het voor ons wel lastig, aangezien wij de apparatuur niet geleverd hebben. Ik zie dat je al overwogen hebt een HDMI naar RCA converter aan te schaffen. Wellicht dat de oplossing is, maar garanties kan ik je daarin niet geven. Hou je ons wel op de hoogte?
Heeft je geluidsinstallatie dan geen HDMI ingang?
Dan wordt het misschien tijd voor een nieuwe receiver want die kunnen ook de HD audio geluiden aan.


Mijn geluidsinstallatie heeft helaas geen HDMI ingang. Het is een B&O installatie van ruim 10 jaar oud die qua geluid nog steeds prima voldoet. Ik heb er ook een TechniSat DigitRadio 110 IR tuner op aangesloten, zodat ik mijn geluidsbronnen heb uitgebreid met DAB+, Spotify, Bluetooth en internetradio. Vandaar mijn inspanning om toch het TV-geluid via deze installatie te laten lopen.
Reputatie 2
Hoi PeerkeA,

Heb je inmiddels de oplossing kunnen vinden voor het probleem? We horen graag van je!
Wat je nog wel kunt proberen
Ga met de AB naar menu / instellingen / video&audio
Audio uitgang: Switch deze van Digitaal AC3 naar Stereo
Reputatie 5
Badge
Heeft je geluidsinstallatie dan geen HDMI ingang?
Dan wordt het misschien tijd voor een nieuwe receiver want die kunnen ook de HD audio geluiden aan.
Hi PeerkeA,

Zou je het volgende kunnen proberen?

1. TVBox uitzetten(stekker eruit)
2. Router resetten met een nagel of tandenstoker
3. Router overnieuw opstarten
4. Als de router klaar is kan je de TvBox weer aanzetten

Ik hoor graag of dit werkt.



Helaas, dit heeft geen verbetering gebracht.
Mijn idee is nu om een HDMI naar RCA (tulp) converter te proberen, zodat ik het geluid vanaf de TvBox via deze converter over de geluidsinstallatie kan laten lopen.
Heeft iemand daar misschien ervaring mee?
Reputatie 5
Badge
Voor het beste geluid moet je de HDMI kabel gebruiken.
Wij hebben 'm aangesloten op onze receiver/versterker, dan krijg je Dolby Digital, bijna bioscoop geluid.
De meeste TV's geven alleen maar stereo en vaak zijn de TV speakers ook niet van de beste kwaliteit!
Reputatie 7
Badge +1
Als je settopbox via een mini din verbonden is met de scartaansluiting op je tv
kun je helaas geen gebruik maken van de geluidstoetsen op de afstandsbediening van de
settopbox, dit werkt alleen als de box verbonden is met een HDMI kabel.
Of er nog meer toetsen niet werken durf ik zo niet te zeggen.
Reputatie 7
Badge +9
Hi PeerkeA,

Zou je het volgende kunnen proberen?

1. TVBox uitzetten(stekker eruit)
2. Router resetten met een nagel of tandenstoker
3. Router overnieuw opstarten
4. Als de router klaar is kan je de TvBox weer aanzetten

Ik hoor graag of dit werkt.
Hoi PeerkeA,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Antwoord op je vraag heb ik niet. Maar ik wil een T-Mobile medewerker vragen om je vraag te verplaatsen naar een andere T-Mobile Thuis TV topic.

Voor T-Mobile Thuis is er namelijk een eigen topic gedeelte waar je deze vragen kan stellen. Het kan misschien ook zo zijn dat daar je antwoord al ergens staat. Uiteraard hoef je deze vraag daar niet opnieuw te stellen, het verplaatsen lost T-Mobile op en je antwoord krijg je zo snel mogelijk.

Succes!

Reageer