Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

  • 14 December 2020
  • 74 reacties
  • 6971 Bekeken
Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws, we hebben diverse functionele verbeteringen beschikbaar voor T-Mobile TV en TV Anywhere!

De belangrijkste zaken op een rij:

  • Verbeterde Favorieten functie op alle apparaten
  • Extra instellingen in het menu van de TV box (handmatig instellen van de resolutie)
  • Op de TV box wordt in de mini-gids voortaan ook het volgende programma getoond
  • Sneller toegang tot de vernieuwde versie TV-gids op smartphones

 

Hoe en wanneer ontvang je de update?

TV-box

De update wordt automatisch beschikbaar gemaakt voor alle TV-boxen in week 51. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wil je weten of je de update al hebt gekregen? Je kunt de softwareversie opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’ > ‘Instellingen’ > ‘Over’ en kijk bij ‘versie’. De nieuwste softwareversie eindigt op de cijfers ‘7160’. Zie je deze versie niet? Start dan even je TV-box opnieuw op door kort de stroom van je TV-box te halen.

TV Anywhere
De updates zullen vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op jouw toestel.

Web
De nieuwste versie staat al live!

Apple TV
De update zal vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op je Apple TV.

 

Favorietenlijst

Hoe stel je je eigen Favorietenlijst samen? 

  1. Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘Mijn Zenders’
  2. Selecteer de zenders die je als favoriet wilt instellen
  3. Zodra je alle favoriete zender hebt gekozen, kan je de volgorde aanpassen:
  • Druk op de ‘rode knop’ en kies ‘Favoriete zenders’
  • Je kunt vervolgens de zenders naar boven of beneden plaatsen in de lijst
  • Druk ten slotte op de ‘terug’ knop en sla de wijzigingen op

 

  1. Nu moet je de favorieten op je profiel activeren:
  • Ga naar ‘Account’ > ‘Profielen’
  • Kies het profiel waar je momenteel mee bent ingelogd
  • Ga naar ‘Activeer Favorieten’ en zet deze optie ‘AAN’
  • Kies tenslotte ‘Bevestigen
     
  1. Nu heb je op al je apparaten je eigen favorietenlijst ingesteld!

 

Verbeteringen Mini-gids:

In de Mini-gids wordt nu het volgende TV-programma getoond naast het huidige. Ook hebben we de leesbaarheid van de programma informatie verbeterd.

 

Nieuwe instellingen voor de TV Box (resolutie settings)

Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:

  • Ga in het TV-menu naar ‘Account’
  • Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
  • Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
  • Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

 

Verbeteringen iOS

  • De Favorieten functionaliteit is nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Op de iPhone is de TV-gids nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders; als je Favorieten hebt geactiveerd, worden je favoriete zenders standaard getoond.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Airplay icoon nu ook direct zichtbaar wanneer de content wordt afgespeeld in het verkleinde scherm (voorheen alleen zichtbaar in full screen modus).
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Android

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
  • Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
  • Op smartphones is de TV-gids is nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders.
  • Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.

 

Verbeteringen Apple TV

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je iPhone of iPad samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. Jouw Apple TV zal voortaan altijd jouw favoriete zenders gebruiken in de gids en tijdens het zappen.
  • De pauzefunctie is geoptimaliseerd.
  • Probleem opgelost waardoor de TV-gids de huidige tijd niet meer kwijt is nadat de Apple TV op standby is geweest en de focus in de TV-Gids is iets aangepast.
  • Een probleem opgelost waardoor de app niet meer zou moeten crashen bij het gebruik van de Favorieten.

 

Verbeteringen Webversie

  • Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je smartphone, tablet of TV box samen en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. TV Anywhere via je webbrowser zal voortaan altijd jouw favoriete zenders standaard gebruiken in de gids.
  • Kijken in klein scherm voortaan ook mogelijk; je kunt eenvoudig switchen tussen volledig en klein scherm.

 


74 reacties

Reputatie 7

@JeroenGroenouwe In jouw geval ben je nog niet overgezet naar het nieuwe TV platform dus het klopt dat je nog geen gebruik kan maken van Cloud opnemen. Je ontvangt van te voren bericht zodra je overgezet wordt en daarna is Cloud Opnemen beschikbaar via je My T-Mobile Thuis pagina! :slight_smile:

Reputatie 3

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je ingelogd bent via internet in My T-Mobile thuis met je email adres en wachtwoord. Zie je onderaan de pagina je abonnementen staan. Klik dan op TV abonnement en daarna op wijzigen als het goed is krijg je daar de mogelijkheid om cloud opname aan te zetten. Anders staan ernaast mogelijkheden om hulp te krijgen

Hallo @soepkip67 

Helaas krijg ik die mogelijkheid daar niet. Ik heb daar een tv box met harddiskrecorder en kan er alleen één toevoegen.

Ik ga morgen wel even de klantenservice bellen wat ik daaraan kan doen.

Dank je wel voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je ingelogd bent via internet in My T-Mobile thuis met je email adres en wachtwoord. Zie je onderaan de pagina je abonnementen staan. Klik dan op TV abonnement en daarna op wijzigen als het goed is krijg je daar de mogelijkheid om cloud opname aan te zetten. Anders staan ernaast mogelijkheden om hulp te krijgen

Reputatie 3

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je cloud opname wil activeren kun je aanzetten via My T-Mobile Thuis. 

My T- Mobile Thuis

 

@soepkip67 helaas kan ik optie niet vinden. Kun je mij enige hulp bieden met waar in het menu? 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik de diverse forums van providers af en toe lees valt het op dat er in meerdere gevallen geklaagd word dat er ondanks gedane belofte niet terug gebeld word.

Ik heb zelf een tijdje ingevallen op de verkoopafdeling van mijn vorige werkgever, en daar moest je het niet wagen om een klant niet terug te bellen als je dat had beloofd, daarom heeft de manager van de klantenservice hier een grote verantwoordelijkheid.

Reputatie 3

@Sander contact gehad met jouw collega van klantenservice, beloofd dat ik vorige week teruggebeld zou worden, natuurlijk belofte niet nagekomen, eergisteren andere collega gesproken, hij beloofde dat ik gisteren teruggebeld zou worden of door hem of door vorige collega, ook deze belofte niet nagekomen, en zo gaat het nu al 3 maanden. Ik ga nu mijn incasso stopzetten tot ik fatsoenlijk antwoord krijg. Als je iets beloofd moet je het nakomen maar dat lukt helaas niet bij tmobile. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JeroenGroenouwe ,

Als je cloud opname wil activeren kun je aanzetten via My T-Mobile Thuis. 

My T- Mobile Thuis

 

Reputatie 3

Hallo @JeroenGroenouwe ,

 

Om niet iedere keer de pincode te moeten ingeven kun je het beste de leeftijd op 16 of 18 jaar zetten. Dit werkt volgens de gegevens van kijkwijzer. Dus alle leeftijden houd in dat de inhoud geschikt is voor alle leeftijden.

Als je het nieuwe tv kijken hebt kun je in jouw my t-mobile thuis account kiezen voor cloudopname. Let wel dat je dan geen bewaarde opnames die op je hdd opnamebox zitten meer kan terug kijken

Hoi @soepkip67 

Dat werkt, dank je wel.

Nu de hamvraag (sorry geen kip): waarom stond dit niet standaard op 18? Immers alle andere aanbieders zoals Netflix, Disney, Videoland, Ziggo hebben dit altijd eerst op 18+ staan en aan jou om dit verder dicht te zetten.

Helaas kan ik op mij Entone geen cloud opname kiezen. Dat is geen optie in het menu. Zie ik wat over het hoofd? 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JeroenGroenouwe ,

 

Om niet iedere keer de pincode te moeten ingeven kun je het beste de leeftijd op 16 of 18 jaar zetten. Dit werkt volgens de gegevens van kijkwijzer. Dus alle leeftijden houd in dat de inhoud geschikt is voor alle leeftijden.

Als je het nieuwe tv kijken hebt kun je in jouw my t-mobile thuis account kiezen voor cloudopname. Let wel dat je dan geen bewaarde opnames die op je hdd opnamebox zitten meer kan terug kijken

Reputatie 3

Sinds dat de tv anywhere app is geüpdatet krijg ik heel vaak een grijze balk met de melding dat er geen verbinding is of dat wat ik probeer niet mogelijk is.

Daarnaast heb ik nu overal bij verschillende programma's slotjes staan en moet ik, heeel irritant, mijn pincode overal invoeren. Dat kan ik niet wijzigen. Ik heb alles al op alle leeftijden staan. Hoe kan ik dit aanpassen?

Daarnaast heb ik schijnbaar nog een oude tvkast staan. Zo een met een HDD. Hoe kan ik naar de nieuwe IPTV kast met online opname? Het is namelijk irritant dat ik deze alleen op mijn tv terug kan kijken.

 

 

@Brian Ik mis nog de functie om de box in slaapstand te zetten. Hij gaat hier netjes automatisch aan als ik de TV start, niet als ik de TV uitzet.

Zou fijn zijn als ik de box automatisch na X min/uur uit kan zetten (met een melding of ik nog door wil blijven kijken).

Nu staat de Box soms de hele nacht aan, zonde van alle stroom dat dat kost (box/switches/modem enz.) 

Ik ben blij met de verbeteringen wat betreft de favorietenlijst, maar verder nogal ontevreden.
TV Anywhere geeft me nu veel problemen. Het laden van de zenders duurt soms zowel op de smartphone als op tablet lang of er laadt helemaal niets (en nee, ik speel geen games en sluit eventuele openstaande apps af) en het meest vervelende: de streams stoppen vaak met uiteenlopende foutmeldingen, soms wel om de 10 minuten. Dan moet ik de zender of het programma opnieuw starten, wat natuurlijk vooral irritant is bij het terugkijken van programma's die niet vooruit te spoelen zijn. Soms helpt ook het programma/de zender nieuw starten in de app niet, dan moet ik de hele app opnieuw starten. Verder: in verder kijken kan ik enkel programma's verder kijken die ik op TV heb gekeken, de programma's die ik in TV Anywhere heb gekeken staan er niet bij. Ik had begrepen dat dat issue verholpen zou zijn, maar misschien heb ik dat fout?

Reputatie 1

Hoi @Sander ,

 

Gelukkig hoef ik niet nog een keer al die standaard checks door die ik al talloze keren heb moeten doen. Vrij zinloos ook als de verbinding wel met de oude tv boxen werkt, maar niet met de nieuwe.

 Gisteren is er eindelijk een monteur geweest die mijn zeer oude Draytek vervangen heeft door een Zyxel. En zie daar......alles werkt weer. Dat modem heeft 6 jaar lopen pruttelen en was kennelijk niet meer in staat alle vernieuwingen bij te houden. Misschien handig om bij het aanreiken van oplossingen bij het probleem van een zwart scherm ook hier aan te denken

Reputatie 3

Hoi Sander, dank voor je reactie maar jammer dat de zoveelste belofte van jouw collega bij de klantenservice om mij zeker deze week terug te bellen en antwoord te geven wéér niet wordt nagekomen. Ik wacht wel wéér af, meer kan je helaas niet doen. 

Reputatie 7

Hoi @rrietsch

 

Je geeft aan dat je alleen zwart beeld hebt met de nieuwe TV Boxen. Dat is vreemd. Dan moeten we alles even nalopen. Zit de internetkabel rechtstreeks verbonden (zonder switches of adapters) tussen TV Box en modem? Staat de Tv op het juiste ingangskanaal? Als je de TV box met de internetkabel los opstart, zie je dan het magenta scherm? Ik hoor graag van je , zodat we deze puzzel kunnen oplossen. 

 

Hoi @robin78

 

Dit klinkt als een bandbreedte probleem. Zit je op de Wifi of ben je bekabeld aangesloten? Als je een game naast TV Anywhere speelt, dan slurpt deze de bandbreedte weg, zodat de app blijft hangen. Je kunt een speedtest uitvoeren om na te gaan hoeveel bandbreedte je hebt. Voor de app heb je 3-6 Mbps nodig om goed af te spelen. 

 

Hoi @rvandoormale

 

Ik zie dat de aanvraag om het abonnement stop te zetten nog in behandeling is. Zodra we meer weten, hoor je van ons. 

 

Reputatie 2

Het nieuwe ziet er net zo uit als de app, dat zou je zo moeten kunnen zien. Ik zit nog op het oude en de firmware versie is hetzelfde als die bij jou (2.9.27.0.3).

 Txs. Dan heb ik idd ook nog het oude. ( heb een oude en een nieuwe box - beide oude platform nog steeds ) valt wel op dat zappen op oude boxen heel traag gaat. Als dat met de nieuwe boxen beter gaat zou dat al een mooie vooruitgang zijn.  Ben benieuwd wanneer er geüpdatet gaat worden. 

Reputatie 3

Goedemiddag, inmiddels 2 maanden bezig met T-Mobile, alleen maar gezeik, ben inmiddels sinds gisteren aangesloten op een nieuwe provider, eindelijk weer fatsoenlijk tv en internet, helaas nog steeds géén antwoord over het beëindigen van het contract, dus nog wel abonnement bij T-Mobile maar toch maar nieuwe provider genomen. Het aansluiten van mijn nieuwe provider gaat sneller dan een antwoord van T-Mobile. Ronduit een slechte zaak en wat een zooitje daar. Voor mij nooit meer T-Mobile. 

Reputatie 6
Badge

Goedemiddag t mobile. zojuist uw berichtgeving gelezen. Ik heb thuis 3 tv boxen, allen nog op 2.9.27.03. Klantenservice net gebeld welke verzocht dit hier kenbaar te maken omdat zij er niet veel aan konden doen. Men was eerst van mening dat nog niet iedereen is omgezet.. Klopt het dat dit nog het oude platform is en dient er iets aangepast te worden? Hoor graag van u,

 

mvg

Patrick


Het nieuwe ziet er net zo uit als de app, dat zou je zo moeten kunnen zien. Ik zit nog op het oude en de firmware versie is hetzelfde als die bij jou (2.9.27.0.3).

TV anywhere webversie is nog steeds bagger duurt bijna 20 min voordat ik tv kan kijken zolang is die bezig met laden  tenzij ik heel snel aantal keren F5 druk en al sik in game ben dan is het helemaal erg dan is het beeld erg vertraagd maar het geluid normaal  fix gvd eerst deze software met aantal testers  om alles bugs en problemen er uit te halen voordat het live gaat   ik wil nu gewoon dat de oude terug word gezet hoe dan ook   en dat de nieuwe versie 100% in orde is  dit had gister gefixed moeten zijn niet morgen of overmorgen   en kom niet aan met nee dat gaat niet de oude terug zetten boelshit jullie hebben backups dat maak je mij niet wijs dat jullie ze niet meer hebben   tv anywhere was goed  had alleen wat meer zenders aan toegevoegd te worden  en deze  is gewoon te zwaar vooral als je veel met je pc aan het doen bent er zit te veel op de webserver en zet de quality terug van 4k naar 1980p of laat ons het zelf kiezen  en films en series mag ook wel weg scheeld ook weer in bandbreedte  en als ik een bepaald spel speel  dan doet die over het nieuws van 20 min een dik uur 

 

Reputatie 2

Goedemiddag t mobile. zojuist uw berichtgeving gelezen. Ik heb thuis 3 tv boxen, allen nog op 2.9.27.03. Klantenservice net gebeld welke verzocht dit hier kenbaar te maken omdat zij er niet veel aan konden doen. Men was eerst van mening dat nog niet iedereen is omgezet.. Klopt het dat dit nog het oude platform is en dient er iets aangepast te worden? Hoor graag van u,

 

mvg

Patrick

Reputatie 1

@Jason 

Ik heb met die niet up-to-date  Entone tv-box tenminste wel beeld, hoewel ik de box elke dag moet herstarten.

Net weer de Aria 610x aangesloten zoals gevraagd. Maar hij blijft net zoals de afgelopen weken minutenlang hangen op de melding "verbinding maken met server" en vervolgens een zwart beeld. Dus toch maar weer de oude Entone aangesloten, waarvan jullie dreigen met een boete als ik ze niet snel inlever.

Beetje lastige situatie, vind je niet?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rrietsch, je geeft aan dat de oude versie nog op de Kamai 510 staat (Entone), maar ik zie dat je twee Aria 610x boxen hebt. Je hebt nu één Kamai 510 aangesloten en die wordt niet meer herkend door ons registratieplatform. Zou je de Aria's kunnen aansluiten op het modem via een directe verbinding (bekabeld zonder tussenkomst van een switch)? 

Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem zodat de TV dienst weer opnieuw naar het modem verstuurd wordt; dit moet ervoor zorgen dat de ‘nieuwe' boxen beeld geven.

Reputatie 1

In tegenstelling tot de aankondiging dat de update voor de functionele verbeteringen in Week 51 verstuurd zou worden, heb ik nog steeds versie 6950 op mijn Entone 510b. En dus niet 7160. Loopt het uitrol programma nog steeds? BTW: ik heb ook een Amino 610X toegestuurd gekregen, maar als ik die aansluit heb ik alleen maar zwart beeld.

Reputatie 3

Sinds de nieuwe update van de TV Box vertoont de box helaas kuren met de verbinding. Het signaal komt niet binnen op mijn TV. Het signaal lijkt dan niet krachtig genoeg ofzo. Ik moet dan de stroom van de TV box afhalen en na het opnieuw opstarten werkt deze weer goed. En moet dit steeds doen als de TV-box uit stand-by komt. 

ik heb er een Netgear GS105E-200PES bridge tussen staan.

Zou de bridge hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Nee. Ik heb mijn tv box direct met een meter kabel aan de modem verbonden en heb hetzelfde probleem, heb het trouwens ook tijdens het zappen en met terugkijken van een programma.

 

Gelukkig ben ik vanaf maandag van de bende van T-Mobile verlost

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Edman! ,

Het advies van T-Mobile is sluit de tv box rechtstreeks aan op het modem. Gebruik je eigen apparatuur tussen deze twee dan geeft T-Mobile daar geen ondersteuning op. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het aansluiten van een eigen modem/router hier krijg je vanuit T-Mobile geen ondersteuning op

Weet niet welk modem/router je hebt? De Draytek of de Zyxel.

Het is om uit te sluiten waar het probleem ligt beter om de tv box rechtstreeks aan te sluiten op de tv box. Daarna de tv box van de stroom(20 seconden), gelijk de internet kabel eruit. Daarna stroom er weer op tv box laten opstarten totdat deze de melding geeft er is geen utp (internet kabel) aangesloten, de internet kabel er weer in. Op deze manier sluit je uit waar de oorzaak ligt, bijvoorbeeld aan een defecte tv box of dat inderdaad de lijn geen stabiel signaal doorgeeft. Als het probleem daarna nog blijft kun je het hier weer melden en zal een moderator dit vanzelf oppakken.

Reageer