Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

  • 14 December 2020
  • 74 reacties
  • 6977 Bekeken
Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere

Toon eerste reactie

74 reacties

Reputatie 7

Hoi @Chipkaart,

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van hetmodem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?

Hi T mobile!
Ik heb nu ook de update gekregen, maar ik krijg net zoals de andere gebruikers hier in de reacties de instellingen voor de beeld resolutie niet opgeslagen. Elke keer na het aanzetten van de TV Box springt de resolutie terug naar de oude instelling. Het helpt niet om de TV box uit het stopcontact te trekken en de modem opnieuw op te starten. Wat kunnen jullie nog anders aanraden?

Reputatie 1

Top dat de mogelijkheid om Favorieten weer op je eigen favoriete volgorde te sorteren weer is teruggezet :thumbsup_tone2:

Reputatie 2

Geldt de update ook voor de oude opzet? ik ben nog niet over naar het nieuwe platform namelijk en wil ook graag naar 1080p/50! 

 

 

Reputatie 2

Stroom en internet kabel uit kastje halen, modem 10 seconden van stroom, dan modem helemaal opstarten, dan stroom op kastje en wachten dat er wordt gezegd géén internet kabel aanwezig, dan internet kabel erin en dan moet je de resolutie kunnen behouden, bij mij tenminste wel. Succes

Dank je wel!

Reputatie 3

Stroom en internet kabel uit kastje halen, modem 10 seconden van stroom, dan modem helemaal opstarten, dan stroom op kastje en wachten dat er wordt gezegd géén internet kabel aanwezig, dan internet kabel erin en dan moet je de resolutie kunnen behouden, bij mij tenminste wel. Succes

Reputatie 2

Hoi Brian, aanpassing heeft bij mij geholpen, resolutie blijft nu staan op 1080P50, dank voor de hulp. 

Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Reputatie 3

Hoi Brian, aanpassing heeft bij mij geholpen, resolutie blijft nu staan op 1080P50, dank voor de hulp. 

Bijna vergeten.

  • Wanneer een opname van een programma nog bezig is en je start de opname begint de opname niet bij het begin maar bij het punt waar het programma op dat moment is. Dat is wel heel onhandig. De opname start pas bij het begin als de opname klaar is. Graag aanpassen want dat is bij een film wel erg vervelend.

Hi Brian,

Ik heb nog wat suggesties die heel prettig zijn om door te voeren:

  • Skip van 5 min tijdens een opname om reclame te kunnen skippen. Je kan daar een van kleur knoppen voor instellen.
  • Het herstarten van een opname wanneer je de opname al een stuk hebt bekeken. Op dit moment kan je dit niet.
  • Dat je via de nummers op je afstandsbediening het aantal minuten / seconden kan invoeren en dan pijl vooruit / achteruit om tijdens de opname te kunnen skippen

Verder vind ik jullie IPTV opzet een verademing t.o.v de concurrentie. Het is snel, overzichtelijk, veelzijdig. Blijf doorgaan met de verbeteringen.  

Enig idee hoe we 1080p50 standaard kunnen laten toepassen? Momenteel als je de ontvanger uitzet springt hij terug naar 1080p60.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Brian ,

Fijn dat er nu duidelijk aandacht is voor de ervaring van de vertraging. :wink: . Wat betreft de resolutie, hopen dat dit inderdaad de oplossing blijkt te zijn. Maar we gaan van het positieve uit.

Nogmaals wel petje af voor jullie, het geduld en de vriendelijkheid die jullie hier ten toon spreiden.:thumbsup_tone1:

Reputatie 7

Hi @soepkip67 Ik heb toevallig vandaag het topic weer van een nieuwe update voorzien. De problemen met de resolutie en de verkeerde weergave van 50/60 Hz zijn opgelost, hiermee zouden de voornaamste problemen met de beeldkwaliteit verholpen moeten zijn. De vertraging in de uitzending heeft de hoogste prioriteit en we willen deze zo kort mogelijk maken. Dit stond in eerste instantie niet specifiek vermeld omdat het geen bug/technisch probleem is maar ik heb het er nu wel bijgezet. Dit gaat een doorlopende verbetering worden waarbij de vertraging iedere keer een stukje minder wordt. Overigens lezen “de verantwoordelijken” ook mee op de Community dus de feedback die we ontvangen wordt zeker gezien door meer collega's dan alleen de moderators. :wink:

@rvandoormale We hebben bij jou op afstand wat aangepast, zou je de TV Boxen nog één keer een herstart willen geven volgens deze stappen? Daarna zou de ingestelde resolutie onthouden moeten worden. Ik hoor graag of dit nu inderdaad het geval is. :slight_smile:

Reputatie 3

Hallo T-Mobile, nu kan je de resolutie aanpassen, dat is prima maar elke keer als ik het kastje aanzet dan springt de resolutie terug naar de oude resolutie, dus je moet elke keer als je het kastje aanzet de resolutie aanpassen, hij onthoud dit niet. Dus graag dit oplossen!!!

Reputatie 7
Badge +7

@Demi ,

Ik ging er ook niet vanuit dat de overzetting zonder bericht zou gaan.Maar zoals ik net geschreven heb dan wordt me, een niet(goed)  werkend platform in de maag gesplitst. Wat ik wel gemerkt heb is de roep om een duidelijke verbetering in bijvoorbeeld de vertraging. Daar wordt verder nergens naar verwezen in het feedback topic Feedback nieuwe T-Mobile TV  daar staan 4 punten, behalve de vertraging .Zie ook nog steeds reacties dat de beeldkwaliteit ook minder is geworden. Wel lees ik steeds dat er updates zijn maar dat allemaal Ui gerelateerd, nergens een echte oplossing voor de gemelde problemen. Hiermee wil ik niet zeggen dat er niets gedaan wordt. Maar men kan beter de uitrol voorlopig stoppen en de problemen eerst oplossen.

En zoals in mijn eerdere reactie hoop dat ik voorlopig nog niet over gezet wordt deze kwaliteit bevalt me nog steeds.

Dit is geen persoonlijke aanval op jou, jullie zitten zoals ik al eerder ergens vermeld heb volop in de vuurlinie. De verantwoordelijken voor deze problemen zitten lekker op hun kantoor/testruimte en hoeven het gezeur niet aan te horen. Dus vind het wel knap dat jullie zo vriendelijk blijven.

 

Reputatie 7
Badge +8

@soepkip67 Er zijn inderdaad wat verbeteringen nodig op het nieuwe platform, maar daar zijn we dan ook continue achter de schermen druk mee bezig. Stap voor stap wordt het beter en beter! Na deze update in week 51, gaat het zeker de goede kant op. Wij hebben verder geen inzicht in wanneer wie precies wordt overgezet naar het nieuwe platform. Maar wanneer het zover is, ontvang je uiteraard een week van tevoren een e-mail en een dag van tevoren nog een herinnering per SMS. Geen zorgen dat je straks out of the blue bent overgezet! 😋

Reputatie 7
Badge +1

Als ik op andere plaatsen lees dat zelfs een grote partij als KPN er grote moeite mee heeft om het “ver” nieuwe platform goed draaiende te krijgen geeft het wel te denken.

Ik ben totaal geen ICTér of wat dan ook in die richting maar weet wel dat het opzetten van een totaal nieuw platform een gigantische klus is, waar heel veel tijd en energie in gaat zitten, en vaak is helaas niet duidelijk wat de testers nou wel of niet mogen testen 

Reputatie 7
Badge +7

@TMTV ,

Dat kan interessant zijn. Er is in een eerder topic gezegd, ik eet mijn sokken op als het dit jaar niet gelukt is om over te zijn op het nieuwe tv kijken😂😂.

Ze hebben zich dus duidelijk vergist in de tijd die er in is gaan zitten en niet goed getest is voor de daadwerkelijke uitrol. Dit gezien alle problemen die zich nu nog voor doen. Maar wacht liever op een goed werkend product dan dat ik gedwongen een niet goed werkend platform in de maag gesplitst krijg😏

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu en @soepkip67, in dit topic worden nog nieuwe mogelijkheden aangekondigd voor het oude platform. Dat zouden ze niet doen als ze er binnenkort de stekker uit gaan trekken, dus ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat iedereen is overgezet.

Reputatie 7
Badge +7

@CrisTien Nee, de hemel zij geprezen gelukkig nog niet, en mag van mij nog heel lang duren, wat ik bedoelde en er ook staat dat de vertraging in de live streams nog steeds niet is aangepakt als ik het hele artikel lees.

P.S. zit nog op het oude platform ook wel IPTV genoemd

@BeMu , hier precies hetzelfde, ik denk dat ik ook voor jou spreek, dat ze ons voorlopig mogen “vergeten”over te zetten. Zit hier ook vanaf de Vodafone periode en ook gelukkig nog op het oude platform. Het is inderdaad geen reclame zoals ze momenteel omgaan met de problemen. De klanten service en webcare zitten wel mooi met dit probleem opgescheept. Zij zitten constant in de vuurlinie.

Reputatie 7
Badge +1

@CrisTien Nee, de hemel zij geprezen gelukkig nog niet, en mag van mij nog heel lang duren, wat ik bedoelde en er ook staat dat de vertraging in de live streams nog steeds niet is aangepakt als ik het hele artikel lees.

P.S. zit nog op het oude platform ook wel IPTV genoemd

Reputatie 7
Badge +14

@BeMu  Is de update dan al binnen bij jou?

Reputatie 7
Badge +1

Toch zie ik ondanks alle goede bedoelingen dat een heel belangrijk punt nog steeds niet is aangepakt voor de klanten die op het nieuwe platform zitten, namelijk de vertraging in de streams bij live voetbal en andere live uitzendingen.

Reputatie 7
Badge +14


“Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen” Dat lijkt mij ideaal.👍🏻

 

Reageer