Beantwoord

Aanvraag glasvezel

  • 5 October 2020
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste lezer,

 

Is het mogelijk om de aanvraag naar VolkerWessels, voor de installatie van glasvezel, sneller door te zetten, dan pas na de 14 dagen bedenktijd?

Per 1 nov ga ik verhuizen naar een nieuwe woning en heb daar graag z.s.m. internet! Ik snap als dat niet op die datum zelf lukt, maar als ik eerst nog de 14 dagen bedenktijd uit moet zitten, voordat VolkerWessels een afspraak met mij kan maken, gaat dat natuurlijk nog lastiger worden!

 

Ik ben benieuwd of en zo ja wat de opties hierin zijn! :)

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 October 2020, 13:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dboers 

De bedenktijd start pas wanneer je modem is aangesloten en je een werkende verbinding hebt bij glasvezel.

Als je een nieuwe aanvraag plaatst bij T-Mobile dan is de standaard wensdatum meestal na 14 dagen ongeveer, T-Mobile zal dus al zsm beginnen met zaken regelen. Het kan mogelijk wel iets langer duren omdat er nog een aansluitpunt gemaakt moet worden etc..

Reputatie 7
Badge +4

Uitstekend antwoord van @Waqqas! Als je verder nog vragen hebt over de oplevering, hoor ik dat graag @Dboers. Nog van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe Thuis, en hopelijk weten wij je snel aan te sluiten! :smile:

@Cal dank voor je antwoord!

Inmiddels contact gehad met volker wessels voor een afspraak. Die geven aan ze een nieuwe planning maken wbt hun installaties en dat ik pas eind deze maand kan bellen voor een afspraak. Jammer, hier gaat dus nog aardig wat tijd over heen. 

Eerst moeten ze nog in huis kijken of aansluiten mogelijk is en waar, daarna pas een afspraak voor de installatie buiten. Ook gaven ze aan dat ze niet zeker wisten of zij nog wel de installatie zouden volbrengen? Maar misschien een andere beheerder. Weet jij hier meer over? 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Dboers, slim dat je bij mij om verheldering vraagt! Excuus dat wij je niet eerder kunnen aansluiten. Het lastige is dat er altijd een hoop werkzaamheden nodig zijn, en om overlast zo veel mogelijk te voorkomen en te beperken sluiten we graag zo veel mogelijk geïnteresseerden in dezelfde straat tegelijk aan.

Voordat ze komen aansluiten, nemen ze altijd eerst poolshoogte van zowel de buitenkant als de binnenkant van de woning. Hierdoor kunnen ze het beste besluiten of VolkerWessels zelf de aanleg kan uitvoeren, of dat hier nog een onderaannemer voor nodig is, en uiteraard laten ze dit aan je weten zodra ze een plan hebben gevormd.

Vrijwel altijd gaat deze ‘tweede’ fase vrij snel zodra de basis is gelegd, en hopelijk weten wij je snel aan te sluiten!

Reageer