Sticky

Alles over de aanleg van Glasvezel in Segbroek

  • 10 januari 2020
  • 19 reacties
  • 3582 Bekeken
Alles over de aanleg van Glasvezel in Segbroek
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 5319 reacties

Welkom! Tof dat je hebt gekozen voor Glasvezel van T-Mobile! In dit topic lees je alles over wat er verder gaat gebeuren en wat je kan verwachten.

 

Hoe werkt het?

  1. Graven - De glasvezelkabels gaan de grond in, hiervoor wordt de straat opengebroken. Je kan dit herkennen aan de grote “rollen” met Magenta glasvezelkabel.
    ​​​​​
    De magenta glasvezel wordt gelegd in de straat.
    ​​​​​
  2. Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen!
     
  3. Aansluiten - Het glasvezelaansluitpunt wordt op de afgesproken plek geïnstalleerd.
     
  4. Internetten - De T-Mobile monteur komt langs om het modem te installeren. Let op: zodra je afspraak staat gepland, kan je je huidige abonnement opzeggen.

Meer weten? In ons blog vind je meer informatie!


Is er een planning bekend?

Er is geen exacte planning omdat de werkzaamheden afhankelijk zijn van veel factoren. op onderstaande kaart vind je een globaal overzicht van wanneer de werkzaamheden in jouw wijk gaan starten. Let op: dit is een verwachte planning en de werkzaamheden kunnen uitlopen door onvoorziene omstandigheden. Uiteraard streven we er wel naar om de planning te halen!

 

 

Met wie werkt T-Mobile samen in dit project?

Om onze diensten te kunnen leveren, moet het glasvezelnetwerk er wel eerst liggen. Dat doen we niet zelf, maar laten we graag over aan de specialisten van VolkerWessels Telecom. Een ambitieuze en betrouwbare partner, die in het hele land glasvezelnetwerken aanlegt als basis om mensen met elkaar te verbinden.

Wanneer Volker Wessels klaar is met aanleggen, zullen ze het glasvezelnetwerk ook beheren, onderhouden en eventuele storingen repareren. Al zal dat laatste natuurlijk minimaal zijn! :wink: Primevest Capital Partners is de eigenaar van het netwerk.

 

Wanneer kan ik het beste mijn huidige abonnement opzeggen?

Zodra er een afspraak is gepland om jouw internet te activeren en het modem te installeren door onze monteur kan je opzeggen bij je huidige provider.

 

Ik heb mij al een tijdje geleden aangemeld maar ik heb daarna geen bericht meer ontvangen, hoe kan dat?

Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken.
Soms moeten we wachten op vergunningen, toestemming van bijvoorbeeld een verhuurder, een VvE of een andere partij. Hierdoor kan het zijn dat de werkzaamheden uitlopen. Maar maak je geen zorgen, we gaan echt bij je aan de slag en nemen contact op zodra we kunnen starten. We staan al te trappelen! :grinning:

 

Goed verhaal, maar ik wil toch graag meer informatie/iemand spreken

Heb je specifieke vragen over de aanleg en bouw van ons glasvezelnetwerk bij jou in de buurt? Dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels Telecom. VWT is telefonisch te bereiken via 088-1860 444 of per e-mail via segbroek@vwtelecom.com.


Waarom via de aannemer en niet via T-Mobile zelf?
We houden bij T-Mobile van korte lijntjes. Uiteraard blijft T-Mobile verantwoordelijk voor aanvraag en de werkzaamheden maar de aannemer is degene die de planning maakt en het werk uitvoert. Zij kunnen je dus het beste vertellen wat de status van de werkzaamheden is. Zo hoef je niet van het kastje naar de spreekwoordelijke muur! :wink:

 

Gaaf! Ik krijg een installatiepakket, wat nu?

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.

 


19 reacties

Hoi,

 

het is echt mooi dat u een topic met het proces heeft aangemakt. Er staat dat een planning onbekend is. Het is een probleem voor mij. Ik zoek naar hoe ik kan dit probleem oplossen.

 

Ik heb T-mobile glasvezel in Augustus 2019 bestelt. Een advertentie van T-mobile zei dat glasvezel beschikbaar op mijn adres is. Het is niet waar. Nu zit ik zonder internet verbiending al 4 maanden. Ik heb 3 keer een afspraak met VWT gemaakt en bevestiging gekregen. Helaas niemand kwam. Ze zei dat ik geen klant voor hun ben. Vervolgens bel ik naar T-mobile en jullie zei dat ik met VWT moet afspreken. VWT heeft ook een annemer. Ik heb met allemaal gesproken ( gezellig 🙂 )  maar zit ik zonder internet :(

 

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.

P.S. Het is gelukkig dat jullie klantservice vouchercodes stuurt.

P.P.S. sorry voor taalfouten, mijn taalniveau is beginner.

 

Met vriendelijke groet,

Sergey

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Sergey Afanasyev, ik heb het meteen uitgezocht en ik zie dat mijn collega's al voor je aan de slag zijn gegaan en we zijn in contact met onze aannemer voor je. We houden je op de hoogte, excuses voor de vertraging!

Dankjewel Brian! :blush: Ik heb met VWT vandaag gesproken. Ze zei dat ik moet wachten :speak_no_evil:Laat me maar weten als ik iets moet doen.

Een fijne dag gewenst.

^Sergey

Hoi Brian,

 

vandaag heb ik met VWT gesproken. Geen verbinding mogelijk tot en met Mei. VWT heeft  geen brief naar VVE verstuurd. T-Mobile klantenservice zei dat het proces nu normal is. Nee, ik vind het niet normal. Wat is een werkelijkplan?

 

P.S. T-Mobile advertentie zei dat in september 2019 glasvezel internet beschikbaar op mijn adres is. 

 

^Sergey

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sergey Afanasyev,

 

Bedankt voor je terugkoppeling, goed dat je VWT hebt gebeld. Het is natuurlijk onwijs jammer dat er niet eerder geleverd kan worden, maar wij zijn daarvoor afhankelijk van wat de aannemer (VWT) qua tijdsplan aangeeft. Ons schema is gebaseerd op de prognose die initieel geschetst werd in samenspraak met de aannemer en netwerkeigenaar. Overigens geeft de Valkenboskade de grens aan tussen september 2019 en februari 2020. Hoe het ook zij, drie maanden later is nog steeds lang. Sorry voor alle ongemak, ik hoop oprecht dat de oplevering zo snel mogelijk verloopt straks. Ontzettend bedankt trouwens ook voor jouw geduld! :relaxed:

Dankjewel @Jason!
 

Ik begrijp het. Kijk maar na dit stukje informatie. Ik heb het in September van Tmobile website gekregen. Dit is de reden waarom ik zonder internet zit. Voor de contract ‘glasvezel internet beschikbaar is’, na de contract ‘binnenkort beschikbaar’ in de realiteit ‘5 maanden niet beschikbaar’. Het schema met grenzen komt in Januari 2020. Ik kan meer wachten maar ik wil graag vouchercodes tot ik een internet verbiending heb. 
 

Ik heb veel met VWT gesproken. In de laatste gesprek ze zeggen dat ze geen plan voor mij hebben. En ze zeggen ook dat ze een brief naar VVE hebben verstuurd. Maar het is niet waar. Ik hoor deze verhaal sinds September. Ik ben heel moe omdat het proces niet normaal is.

 

In het kort, ik kan meer wachten maar ik wil graag vouchercodes tot ik een internet verbiending heb.

 

Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

 

Met vriendelijke groeten,

Sergey

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Sergey Afanasyev Ik stuur je gelijk een voucher per e-mail! Kan ik je nog ergens anders mee helpen? Nogmaals: bedankt voor al je geduld, ik weet dat niet makkelijk is. 

Goedemorgen @Jason! Ik heb een e-mail met de vouchercode gekregen, dankjewel! Maar de vouchercode is niet geldig 😬 ^Sergey

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Sergey Afanasyev! Ik heb direct een nieuwe gestuurd - sorry dat je pas zo laat een reactie krijgt! We ervaren een extreem drukke periode momenteel.

Uw monteur heeft de omvormer op 5 cm van de radiator gemonteerd onder onze vensterbank/radiatorombouw (op deze foto is het voorpaneel van de radiatorombouw weggenomen en kijken we onder de vensterbank). 
Ik heb nu een zwarte stekker de woonkamer in lopen en een UTP kabel vanaf hoek woonkamer naar meterkast, die ook deels zichtbaar de woonkamer doorkruisd. Absoluut geen porem, maar de aansluiting werkt dus de monteur was ‘klaar’. 
Nu wil ik graag zelf iets verbeteren aan de situatie. Ik wil de fiber patch tussen aansluitpunt en omvormer vervangen voor een fiber kabel van 5 meter en de omvormer bij het modem in de meterkast hangen. 
 

  1. Is er technisch bezwaar tegen het verlengen van de kabel op dit punt?
  2. Wat voor kabel heb ik nodig?
  3. Is er uitleg beschikbaar voor het aansluiten van deze kabel op het aansluitpunt? Ik kan zonder er aan te gaan rommelen niet zien hoe deze kant is aangesloten. (Foto)

(De gele kabel hier)


Bij het opruimen kom ik in de Montage kit nog dit restant kabeltje + koppelstuk tegen. Hiermee is vraag 3 hierboven van tafel. Ik hoef niet aan het aansluitpunt te morrelen als ik de kabel middels dit koppelstuk kan verlengen. 
Graag wel antwoord op vraag 1 en 2. Ik heb de volgende kabel op t oog; https://www.utp-kabel.nl/os2-simplex-glasvezel-kabel-sc-sc-5m.html

Hoor graag of deze geschikt is en of de verlenging op dit punt technische bezwaren kent. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @sjogro, goed dat je om hulp vraagt op de Community! Ik kan me heel goed voorstellen dat je de Media Converter naar een andere plek wilt verplaatsen. 

Omdat ik hier niet genoeg kennis van heb, heb ik de hulptroepen gevraagd om advies. Één van onze toppers is erg ervaren op het gebied van aansluitingen. Hopelijk kan hij je te hulp schieten.

Top trouwens dat je er ook foto's bij geplaatst hebt, dat zal helpen! 😄👍

Reputatie 7
Badge +10

@sjogro,

 

Voor dat je er aan begint. Door de afstand tussen het aansluitpunt en modem zo kort mogelijk te houden worden storingen verminderd omdat deze kabel breekbaar is. daarom zal een monteur dit zo dicht mogelijk bij de aansluiting plaatsen. 

Technisch is er geen bezwaar om deze kabel met 10km te verlengen. je kan het koppelstuks gebruiken om deze te verlengen dan kom je op 4meter kabel uit. voor dat je er mee gaat werken. kijk nooit in de glasvezel(aansluiting) om te kijken of het licht brand, dit kan je maar 2x doen namelijk. Zorg er voor dat er geen stof op komt. houd voor de buisradius het formaat bierviltje aan dus niet te krappe bochten.

Door het koppelstukje te gebruiken voorkom je schade aan de aansluiting en dus hoge kosten voor het herstel hiervan.

Dank je, hier kan ik wat mee!

Dankjewel @Jason!
 

Ik begrijp het. Kijk maar na dit stukje informatie. Ik heb het in September van Tmobile website gekregen. Dit is de reden waarom ik zonder internet zit. Voor de contract ‘glasvezel internet beschikbaar is’, na de contract ‘binnenkort beschikbaar’ in de realiteit ‘5 maanden niet beschikbaar’. Het schema met grenzen komt in Januari 2020. Ik kan meer wachten maar ik wil graag vouchercodes tot ik een internet verbiending heb. 
 

Ik heb veel met VWT gesproken. In de laatste gesprek ze zeggen dat ze geen plan voor mij hebben. En ze zeggen ook dat ze een brief naar VVE hebben verstuurd. Maar het is niet waar. Ik hoor deze verhaal sinds September. Ik ben heel moe omdat het proces niet normaal is.

 

In het kort, ik kan meer wachten maar ik wil graag vouchercodes tot ik een internet verbiending heb.

 

Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

 

Met vriendelijke groeten,

Sergey

 

 

@Jason ik wacht ook al sinds mijn bestelling in augustus 2019 op de oplevering van de aansluiting. Serker nog, het aansluitpakket ligt ook al 2 maanden in mn kast te wachten op een actieve aansluiting. VolkwerWessels is al 5x binnen geweest maar zonder succes: de aansluiting werkt nog steeds niet. 

Aangezien ik nu al bijna een jaar wacht is het misgelopen voordeel van het goedkopere glasvezel abonnement ook al opgelopen tot minimaal 100 euro. 

Heb vandaag zelfs contact opgenomen met de directie van VolkerWessels. Maar eigelijk is dat te zot voor woorden dat ik als klant de zaken ZO hoog op moet laten lopen.

Enig idee hoe ik hierin gecompenseerd kan worden door jullie mooie organisatie?

 

Gr, Ronald

Reputatie 6
Badge +2

Hey Ronald,

Jeetje allereerst petje af voor jouw tomeloze geduld! Nu heb ik gelijk je gegevens voor me gepakt en gelukkig is het einde van de tunnel nu echt in zicht. Op 22 juni komt er een monteur bij je langs om de installatie netjes voor je in orde te maken. Mijn oprechte excuses dat het zó lang heeft geduurd, maar je geduld wordt absoluut beloond met een super stabiel glasvezel netwerk! Vergeet niet om het installatiepakket af te stoffen als de monteur bij je arriveert. :wink:

Hey Ronald,

Jeetje allereerst petje af voor jouw tomeloze geduld! Nu heb ik gelijk je gegevens voor me gepakt en gelukkig is het einde van de tunnel nu echt in zicht. Op 22 juni komt er een monteur bij je langs om de installatie netjes voor je in orde te maken. Mijn oprechte excuses dat het zó lang heeft geduurd, maar je geduld wordt absoluut beloond met een super stabiel glasvezel netwerk! Vergeet niet om het installatiepakket af te stoffen als de monteur bij je arriveert. :wink:

@Piotr Weet niet of je als moderator mijn geduld nu moet prijzen of dat je je namens de firma eigenlijk hard zou moeten schamen… Uiteindelijk komt die monteur nu de 22e langs omdat ik eerst de Directeur van VolkerWessels heb gesproken, vervolgens de regio Projectmanager en daarna nog eens de Werkvoorbereider project Segbroek. Ik zou jullie eigenlijk een factuur moeten sturen voor deze interventie en dat afstoffen is grappig bedoeld maar eigenlijk ook heel sneu… En ondanks van die joviality zie ik op geen enkele wijze een tegemoetkoming voor de belkosten, mijn tijd en het feit dat ik gedureden deze hele situatie gewoon de hoofdprijs heb betaald voor het abonnement. Lachen joh… not.

Goedendag, ik weet niet of ik nu iedere keer een moderator direct moet benaderen. Maar tot op heden niets meer gehoord of gezien. Niemand heeft mij gebeld en ik heb zelf 2 middagen de aannemer proberen te bellen en nadat ik veel te lang heb gehoord dat helaas alle medewerkers in gesprek zijn heb ik die route opgegeven. Is er nog een route die ik kan bewandelen? Even voor de goede orde; ik begrijp de reactie van Ronald eigenlijk best goed. Probleem is dat ik eigenlijk met stomheid ben geslagen hoe T-mobile het toestaat dat het proces loopt. Ik sluit toch een contract met T-mobile dan kun je mij toch niet doorverwijzen? Een hoe kan het nou toch dat er niet een duidelijk plan ligt zodat je weet waar je aan toe bent? Net als Sergey heb ik ook gelezen dat ik glasvezel kan aansluiten op de website maar dat is dus feitelijk onjuist. Ik krijg hier echt een heel raar gevoel bij.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @frankpvdberg3107, als je al eerder direct contact met één van ons hebt gehad dan kan je eventueel verder via privébericht, dat is vaak wel zo makkelijk. Maar zo niet dan kan je het beste gewoon een bericht op de community plaatsen, we zien alles voorbij komen dus je krijgt altijd antwoord! :wink: Ik begrijp dat je je aan hebt gemeld voor een nieuwe aansluiting en nog geen bericht hebt ontvangen? In ieder geval alvast van harte welkom!

Wat algemene informatie wat betreft je opmerkingen, ik snap de beeldvorming en ik geef je graag meer uitleg: 

We hebben er bewust voor gekozen om de aannemer rechtstreeks contact met je op te laten nemen zodat er geen onnodige schakels tussen zitten. Zo voorkomen we verwijzen van het spreekwoordelijke kastje naar de muur. Een duidelijk plan/planning is er zeker maar we zijn ter plekke afhankelijk van toestemming van bewoners en VvE's, vergunningen van de gemeente enzovoort.

We kunnen nog zo mooi plannen maar op het moment dat we bijvoorbeeld geen toestemming van een VvE ontvangen kunnen we niet aan het werk en loopt de planning uit. Zo zijn er meerdere factoren waardoor werkzaamheden uit kunnen lopen. Maar de aannemer neemt zeker weten contact met je op van te voren zodra ze aan het werk kunnen!

Reageer