Beantwoord

Eigen modem met PFsense met VDSL verbinding

  • 15 November 2020
  • 7 reacties
  • 540 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi,

 

Ik probeer een eigen modem met PFsense als vervanging van mijn huidige Huawei modem neer te zetten. Maar mijn WAN port reageert niet als ik de kabel inplug. De lampjes gaan niet branden. Momenteel heb ik het RJ11 uiteinde in een RJ45 adapter geplugt en die in het nieuwe modem geplugt maar dit lijkt niet te werken.

Er staan op dit forum al een aantal handige threads over dit onderwerp en die heb ik doorlopen (VLANS correct ingesteld, MAC adres gespoofed etc.) maar toch heb ik nog geen werkende WAN verbinding. Een MAC release lukt ook niet vanuit TMobile omdat er geen verbinding is.

Iemand een idee waar ik een fout maak?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 November 2020, 14:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@ridijk 

Wil je eens de Huawei terug aansluiten maar dan met die adapter op de WAN poort om te kijken of die wel werkt?

Reputatie 7
Badge +4

@ridijk 

wat voor modem gebruik je ? Pasens eis alleen een operating system welke je ook op een pc kan draaien, dan heb je wel een vdsl netwerk kaart voor nodig.

@Waqqas Dat had ik nog niet geprobeerd en ik zie dat de adapter op de Huawei WAN poort ook niet werkt. Dus deze oplossing doet niet wat ik gehoopt had (maar al wel een beetje vreesde). Betekent dit dat de kabel uberhaupt niet werkt of dat ik de RJ11 uiteinde moet vervangen met een RJ45?

@Hidden.nld Het is een mini-pc van PCEnigines met drie ethernetpoorten (https://www.pcengines.ch/apu3c4.htm) die vaker voor PFSense wordt gebruikt. Zoals ik het lees, heeft het geen aparte VDSL netwerk kaart, alleen drie ethernet kaarten.

 

Reputatie 7
Badge +4

een ethernet kaart gaat niet werken met DSL hiervoor heb je een aparte kaart nodig of modem.

het modem kan je niet in bridgemode zetten. je kan wel je pfsense bak in dmz plaatsen maar heb je wel dubbel nat. een ander alternatief is nog een apart modem welke je wel in bridge kan zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@ridijk

Ik moest echt even 2x lezen wat je aan het doen was .. een RJ11 aansluiting omzetten naar een RJ45 aansluiting met een verloopje… je weet wel dat we het hier hebben over 2 totaal verschillende technieken hoop ik.

Je hebt nu dus iets wat hier op lijkt waarschijnlijk

Denk dat je beter het advies van Hidden kunt volgen, door een eigen VDSL modem te kopen. Dat modem fungeert dan eigenlijk als converter van DSL naar UTP netwerk.

 

@Pieter_B Haha ja ergens wel maar ik had gehoopt dat het op deze wat onnozele manier ook zou kunnen. Maar helaas.

Ik heb een Draytek modem vooraf gekocht die ik in bridge modus kan zetten dus dat zou het probleem moet oplossen, maar ik had gehoopt hem niet nodig te hebben.

Dank voor de hulp.

 

Reputatie 7
Badge +3

@ridijk 

Weet niet of je een eigen pfSense box bouwt, maar dan kun je eens kijken of deze pci-express-insteekkaart  een oplossing kan zijn: DrayTek VigorNIC 132 VDSL Hybrid NIC. Wel een beetje prijzig als je het mij vraag, maar zou het een optie zijn en werkend te krijgen .. dat is de vraag.

Ref VDSL2 Hybrid NIC : VigorNIC 132 Series (YT)

FYI: Zelf hier een pfSense box gemaakt met een 4 port intel nic card (ebay), dat alles op een MSI AM1I mini ITX Mobo.

Reageer