Dan staat me nog wat te wachten, want bij mij is T-Mobile tot de meterkast gekomen, en verwachten dat ik daar de TV, laptop en telefoon neerzet, waar het bij mijn vorige provider, KPN met glasvezel, gewoon TV in de woonkamer gekeken en internet in de bank of op de slaapkamer gebruikt kon worden, bekabeld of Wifi. Wifi komt niet verder dan 0,8, tot 1 Mbps in de woonkamer. Het is wel zo dat de meterkast 1 verdieping lager is dan de woonkamer, maar dat was bij de andere provider KPN nooit een probleem, want het modem werd in de woonkamer neergezet in de buurt van de HD-TV, playstations, xboxes, etc. Wifi keurig door het hele huis, behalve op zolder, maar dat is ook niet de verwachting.
Samen met de monteur is T-Mobile klantenservice gebeld, en die vonden het ook wel een probleem, wisten niet hoe ze het op moeten lossen en zouden het met de supervisor bespreken en dezelfde dag terugbellen voor een oplossing. De monteur toch maar de kast in de meterkast laten plaatsen, om in ieder geval internet te hebben daar de kinderen voor hun huiswerk toch internet nodig hebben. Dit ook duidelijk vermeld in afname bij de monteur.
Helaas tot vanmorgen geen telefoon van T-Mobile. Zelf weer gebeld, en ja ze zijn er mee bezig en wachten op antwoord. Datzelfde doe ik ook, maar zonder fatsoenlijk internet (Wifi of bedraad), TV en telefoon. Wel is me reeds hartelijk welkom geheten en gefeliciteerd met mijn fantastisch internet en TV. Het kan nog wel enkele dagen duren voordat er überhaupt antwoord komt.
Het is natuurlijk simpel op te lossen, maar dan wordt er gelijk naar de klant en/of de kleine lettertjes gewezen als er kosten aan verbonden zijn. Van enige flexibiliteit is geen sprake meer want de klant is binnen, zit een jaar vast aan het contract, met TV en internet of zonder, maakt niet uit. Eén meter extra kabel kost zoveel kwartier werkzaamheid plus kabel, etc. Tot op de cm nauwkeurig zal er gecalculeerd worden. Kan wat tijd kosten, klant kan daar best geïrriteerd van raken, gaat uiteindelijk ook in fora zijn verhaal vertellen. Maar dat mag de pret blijkbaar niet drukken.
Jammer, ik had teveel vertrouwen gelegd in de hoop dat een nieuwkomer als T-Mobile in de "thuis markt" zijn uiterste best doet om de klant (redelijkerwijs) tevreden te stellen. Dat er monteurs de weg opgestuurd worden met middelen waar mogelijk te verwachten situaties mee opgelost kunnen worden. Helaas, niets van dit alles. Blijkbaar moet je gewoon een jaar uitzingen, zelf gaan fröbelen dat het enigszins naar behoren werkt, maar niet op de verwachte snelheid en kwaliteit.
Jammer. gemiste kans T-Mobile. De after-sales bepaalt de kwaliteit van de leverancier, en die is ondermaats. Uiteindelijk ben ik zwaar in de maling genomen door alle mooie verkoop praatjes.
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel