Beantwoord

"geen licht" situatie


Reputatie 3

Weet iemand wat de gemiddelde doorlooptijd van een “geen licht” situatie is?

Vandaag is glasvezel door de monteur aangesloten. Deze moest mij echter vertellen dat er nog geen signaal op de lijn stond. Waarschijnlijk heeft KPNnetwerkNL de boel verkeerd gepatched.

icon

Beste antwoord door Arrow87 10 June 2020, 10:42

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Arrow87 

 

Doorgaans is het probleem binnen 5 werkdagen opgelost.

Reputatie 3

Dankjewel voor de reactie. Wachten we het gewoon even af. 
Gelukkig heb ik tot het eind van de maand nog mijn oude kabelaansluiting ;)

Reputatie 3

Inmiddels is het probleem opgelost. Monteurs van KPNnetwerkNL constateerden dat er wel verbinding was. Deze vonden het wel vreemd dat de wan kabel tegen de wand in de meterkast geniet was. De monteur van Guidion had de wan kabel tegen de muur aan geniet…

Toen ging er bij mij een lichtje branden ;) Kabel zelf even vervangen en voila, internet

Inmiddels is het probleem opgelost. Monteurs van KPNnetwerkNL constateerden dat er wel verbinding was. Deze vonden het wel vreemd dat de wan kabel tegen de wand in de meterkast geniet was. De monteur van Guidion had de wan kabel tegen de muur aan geniet…

Toen ging er bij mij een lichtje branden 😉 Kabel zelf even vervangen en voila, internet

Inmiddels is het probleem opgelost. Monteurs van KPNnetwerkNL constateerden dat er wel verbinding was. Deze vonden het wel vreemd dat de wan kabel tegen de wand in de meterkast geniet was. De monteur van Guidion had de wan kabel tegen de muur aan geniet…

Toen ging er bij mij een lichtje branden 😉 Kabel zelf even vervangen en voila, internet

Ik heb ook “geen licht” struggles met glasvezel. Kan je mij vertellen welke kabel precies? Check ik die situatie in ieder geval zelf even.. KPN meet ook hier wel licht. 

Reputatie 7
Badge +4

@Lizvs 

Branden er 6 lampjes maar blijft er een rood lampje branden op het modem dan is er wel signaal maar niet van T Mobile. of de switches onder op de media convertor proberen op 1+6 of 3+4

Branden er 5 lampjes dan is er geen signaal.

Branden er 3 lampjes dan is er geen signaal tussen media convertor en modem.

 

@Lizvs

Branden er 6 lampjes maar blijft er een rood lampje branden op het modem dan is er wel signaal maar niet van T Mobile. of de switches onder op de media convertor proberen op 1+6 of 3+4

Branden er 5 lampjes dan is er geen signaal.

Branden er 3 lampjes dan is er geen signaal tussen media convertor en modem.

 

Dank voor je reactie, maar hier een 5 lampjes situatie (geen FO). Desondanks meet KPN wel licht hier, zij kwamen een uur na installatie door Guidion. Één stond in de wijk kast en een ander bij mijn meterkast. Dat maakt het lastiger vrees ik. 

Reputatie 3

@Lizvs 

Bij mij ging het om de internet kabel tussen de media converter en het modem.

Druk ook alle kabels even aan zodat je zeker weet dat ze er goed in zitten. Heb vernomen dat dat ook wel eens een dingetje is. 

Reputatie 3

Even ter aanvulling zijn dit de stappen die ik heb uitgevoerd:

  • media converter en modem uitgezet (stroom eraf)
  • pin settings gecontroleerd op de media converter (3&4 on, de rest op off)
  • kabel tussen de media converter en het modem vervangen
  • alle kabels aangedrukt
  • media converter aangezet
  • sigaret gaan roken om het apparaat de tijd te gunnen zijn ding te doen (bij gebrek aan sigaretten even koffie of thee zetten)
  • modem weer aangezet

Dit was voor mij de oplossing. 

Even ter aanvulling zijn dit de stappen die ik heb uitgevoerd:

  • media converter en modem uitgezet (stroom eraf)
  • pin settings gecontroleerd op de media converter (3&4 on, de rest op off)
  • kabel tussen de media converter en het modem vervangen
  • alle kabels aangedrukt
  • media converter aangezet
  • sigaret gaan roken om het apparaat de tijd te gunnen zijn ding te doen (bij gebrek aan sigaretten even koffie of thee zetten)
  • modem weer aangezet

Dit was voor mij de oplossing. 

 

Dank voor je tips en adviezen! Het meesten al geprobeerd. Na je tip nog even de netwerkkabel vervangen, helpt hier helaas niet. Fijn dat het voor je werkt :) Guidion komt hier (pas) dinsdag. 
 

 

Reputatie 3

Jammer dat het niet tot een oplossing heeft geleid. Dan is het inderdaad de monteur afwachten en het zou dan mooi zijn als ze het in 1 keer kunnen oplossen.

Reageer