Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?



Toon eerste reactie

94 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey @dennistuijtel, ik zie dat je inmiddels een abonnement hebt aangevraagd. Top, welkom alvast!😄 Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Dit is een situatie die onze monteur veel beter kan inschatten. In de meeste gevallen sluit onze monteur je modem aan op de plek waar je glasvezel binnenkomt. In jouw geval zou dat dan op de begane grond moeten zijn. ☺

Hoi @Kuipje12, dit controleer ik graag voor je! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan controleer ik het zo snel mogelijk voor je.
Hoi, ik zat te denken om mijn kabel abbo bij ziggo op te zeggen en over te gaan naar internet via tmobile, helaas geen glasvezel hier dus dan maar via DSL, probleem is echter dat 10 jaar geleden bij de verbouwing van mijn huis om 1 of andere onbekende reden het punt voor de telefoon aansluiting uit de muur is gehaald en ik nooit terug aangesloten, nu ziet het er uit zoals in de afbeelding.

kan ik dat door de tmobile instalatie monteur in orde laten brengen?
Reputatie 5
Badge +2
Hey @b1sti11n,

Tof dat je een overstap naar ons overweegt! 😄 Aan de foto te zien lijkt er wel een invoerkabel uit de muur te komen. Dit zijn de verschillende scenario's die in jouw situatie van toepassing kunnen zijn:

Geen ISRA
Is er wel een beschikbare invoerkabel?
Ja -> Als de kabel toegankelijk is kan KPN monteur er kosteloos een ISRA op afmonteren. De invoerkabel mag niet in een kruipruimte of dergelijke liggen. Als dat wel zo dan kan de monteur de opdracht weigeren (onveilige werksituatie) of kan de netbeheerder extra kosten in rekening brengen om de kabel beschikbaar te maken.
Nee - > Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de kabel toegankelijk is of akkoord gaan met de kosten om een nieuwe kabel aan te leggen/ om de kabel toegankelijk te maken.

Weggewerkt ISRA
Is de ISRA weggewerkt achter bijvoorbeeld stucwerk? Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de ISRA toegankelijk is. Pas dan kan een KPN monteur kosteloos een goed ISRA afmonteren. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA (de kabel moet voldoende uit de muur steken). Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Beschadigd ISRA
Is het ISRA punt beschadigd maar functioneel? Dan kan de eigenaar hiervoor zelf de netbeheerder inschakelen.
Werkt de ISRA niet dan wordt dit hersteld door de netbeheerder. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA. Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Zoals je ziet kunnen we in de eerste situatie de netwerkbeheerder aansturen om je ISRA-punt kosteloos te afmonteren. Dat scheelt weer!
Beste,

De aansluiting rechts in de hoek past niet bij de meegeleverde kabels. Ook komt t aansluiting niet naar voren in de bijgeleverde handleiding. Hoe kan ik mijn modem aansluiten?

Reputatie 6
Badge +3
@Kvdheiden Welkom bij T-Mobile.

Waar je een foto van gemaakt hebt is van de coax verbinding waar alleen Ziggo, of een andere kabel provider op levert.

Neem aan dat je DSL hebt aangevraagd? Dan moet je het ISRA punt van KPN zoeken. Deze zit vaak ergens in de woonkamer bij het raam, of in de meterkast. Zien er zoiets als dit uit.

Goedenavond,

Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?

PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).

Gr. Sander
Goedenavond,

Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?

PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).

Gr. Sander

Het werkt inmiddels; gek tijdstip, maar het werkt. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +7
Goed om te horen dat het toch gelukt is @Sdito! Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan zeker weten en geniet van je nieuwe abonnement!
Is het ook mogelijk om T-Mobile internet aan te schaffen en tegelijkertijd ernaast Ziggo te houden (tijdelijk) tot ik alles kwa kabels goed heb aangelegd en alle aansluitingen naar mijn zin zijn?
Zo’n anderhalve week geleden is de monteur van Guidion geweest en heeft glasvezel geïnstalleerd.
Zelf zou ik wel even de oude coax kabel vervangen door een nieuwe cat6 ethernet kabel met bijbehorende “potje”. Ik krijg echter maar ~10% van de Mbps up-/download capaciteit en de tv-box werkt niet.
Kan ik alsnog een afspraak met Guidion maken om het voor elkaar te maken?
Reputatie 7
Badge +7
@b1sti11n Dat is zeker mogelijk. Ziggo gebruikt namelijk als enige het breeedband/coax netwerk dus dit kan er gewoon naast blijven bestaan. Het enige waar je dan tegen aan gaat lopen is de maand opzegtermijn die je provider aanhoudt. Op het moment dat jij pas opzegt wanneer je alles aan hebt gesloten dan betaal je dus een maand dubbel (Ziggo en ons). Dit zou je dan voor lief moeten nemen. Met de Overstapservice zeggen wij Ziggo voor je op wanneer we jou aangesloten hebben, op die manier loopt het netjes in elkaar over, zit je niet zonder internet én betaal je niet dubbel!

@Sunny_Ton Dat kan zeker! Onze monteur installeert de modem en 1 TV Box en werkt hierbij de netwerkkabel weg op de plint. Dit valt onder de standaard installatie. Het trekken van een netwerkkabel door een loze leiding valt hier echt niet onder en dit is meerwerk. Als je een monteur zou willen voor dit laatste dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Guidion, dan komen ze op jouw verzoek. Voor hulp met de installatie kan ik een opdracht richting Guidion voor je uitzetten, dit is uiteraard kosteloos. Meer informatie over wat er allemaal onder de standaard installatie valt vind je hier.

Wil je zelf contact opnemen met Guidion voor het trekken van kabels? Dan kan je ze bereiken via 088 200 0 151. Als je graag een monteur wil voor hulp bij de basis installatie, stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan ga ik daar voor zorgen! 🙂
Dear sir/madam,

I have got internet from T-mobile 100mb which was supposed to be active on Friday, but unfortuantely when I installed the modem the internet was active so I waited till today. Unluckily the same problem happened: the internet did't work. When I opened the telephon connection case(see photo 1) in the wall, I was surprised to see that the cables are not linked to the main telephon connecter (see photo 2).

Now, what should i do? Can I ask for a montur to fix the problem???

Reputatie 7
Badge +7
Hi @m.abdullatif, I see you already contacted us by phone and we are going to send a mechanic over to help with connecting the modem. We will get you online as soon as possible!
Beste,
ik heb T-Mobile Thuis zelf geïnstalleerd. Wifi en bekabeld werken beiden. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik maar 60% van mijn verbinding binnenhaal, 30mbps van de 50mbps. Over 3 dagen wordt dit verhoogd naar 100mbps. Ik vermoed dat het door mijn ISRA punt komt, want dat ziet er niet uit. Vele jaren niet gebruik van gemaakt (zie foto). Ik heb contact opgenomen met Ymere om te vragen of zij het kunnen vervangen en als antwoord kreeg ik: De provider is verantwoordelijk voor deze kastjes en punten. Ik raad u dus aan om contact op te nemen met T-Mobile. Verder wens ik u nog een prettige dag.
Dus vandaar dit bericht. Ik heb nog niet gebeld, omdat ik eerst de afbeelding wil laten zien om het plaatje duidelijker te maken. Is het waarschijnlijk dat door mijn ISRA punt en de bekabeling daar vanuit mijn internet veel trager is dan zou moeten horen? En zijn jullie hier verantwoordelijk voor zoals Ymere beweert? Daarnaast wil ik er bij zetten dat alle kabels in orde zijn die niets te maken hebben met het ISRA punt en ook mijn PC, want bij Ziggo heb ik altijd(tot gisteren) een maximale verbinding, 250mbps van de 250 mbps. Dit is natuurlijk via een ander punt, maar 60% is wel aan de lage kant.
Bedankt en groeten Hicham



Edit: natuurlijk kan ik het wat netter maken en de ongebruikte draden knippen, maar voor ik daar aan begin wou ik zeker weten of ik deze kabels niet nodig heb.
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een T-mobiel internetpakket besteld. Ik gaf de installatiedatum op 18 september. Ik werd gebeld door de installatie van de glasvezelkabel en maakte op 17 september een afspraak met hen. Nu is het enige probleem dat ik heb het installatiepakket! Ik krijg mijn nieuwe plek op 16 september, maar ik weet dat het pakket 5-10 dagen vóór de installatiedatum op het adres wordt afgeleverd. In dit geval wil ik het afleveradres van het pakket wijzigen in mijn huidige adres of een afhaalpunt (PostNL). Kan iemand mij met dit probleem helpen? Bij voorbaat dank 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Hey @aryya,

Gefeliciteerd met je nieuwe plek! 😄 Wij versturen het installatie pakket inderdaad ongeveer een week voor de aansluitdatum. Ik begrijp dat jij dan nog niet op het besteladres woont. Het installatie pakket moet altijd naar het besteladres worden opgestuurd, dit kan jij of ik niet wijzigen. De huidige bewoners mogen het pakket aannemen, als ze dit willen. Wanneer PostNL het pakket niet kan afleveren zullen ze het afgeven bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. Hier kun je het pakket 2 weken lang ophalen. Natuurlijk ontvang je van PostNL nog een Track & Trace code, zodat je het pakket gemakkelijk kunt volgen. Geen zorgen dus!

Ik heb precies dit probleem,

en heb geprobeerd de klantenservice telefonisch te bereiken maar ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben'... aangezien ik als nieuwe tmobile thuis klant inmiddels gewend ben dat klantenservice dus gewoon niet te bereiken is probeer ik het maar even via deze weg voordat ik simpelweg een nieuwe provider zoek.

De reactie van een moderator was overigens al:
"Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!"

Kan dit voor mij ook opgelost worden?

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Thomas


Ik heb ook dit probleem.

Ik wil dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

David
Hallo, er zou een monteur mij contacteren maar is niet gebeurt. Zit ale een week zonder internet
Reputatie 3
Badge +2
Hi @davekru, ik heb het meteen gecheckt! Ik zie dat je inmiddels met één van mijn collega’s hebt gesproken. Een SMS voor het maken van de afspraak is verstuurd naar het nummer dat bekend is in ons systeem. Is het gelukt met het maken van de monteur afspraak? Je kunt Guidion bereiken op dit nummer: 088 - 200 0 151. De monteur gaat de installatie voor je voltooien. Veel succes! 🍀

Hey @lukabe, ik begrijp dat jij het SMS-je niet ontvangen hebt. Gelukkig kan je Guidion rechtstreeks bereiken via dit nummer: 088 - 200 0 151. Mocht het zo zijn dat Guidion nog niet is aangestuurd, dan ontvang ik graag je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn profiel). Ik help je graag!
Hallo,

Mijn installatiedatum was 10-09-2019 maar ik heb nog steeds geen internet. Wat kan ik doen? Het wereldbolletje op de modem brandt niet.
Hello,

Ik had de registratiedag twee dagen geleden voor mijn ZYXEL-modem. Ik heb alle instructies gevolgd, maar de wereldbol staat er niet op. Ik heb geprobeerd om via andere kanalen contact met je op te nemen zonder enig succes. Ik hoop dat het me deze keer zal lukken ... Dus, een suggestie over wat te doen? Bij voorbaat dank!
Hi,

I have tried installing the ZYXEL modem at home, following all instructions, but it is not working, the globe is still not on.

I also tried reaching out to customer services on 0800-0092, but it is all in dutch. Is there anyway to get help in English? Since it is necessary to go through the customer services before the engineer can go to my place, what should I do?

Thanks!
Reputatie 7
Badge +7
@Neia0202 Ik had al geantwoord in je eigen topic maar nog niet hier gereageerd zie ik nu, goed dat het inmiddels gelukt is.

@markgyorgy Onze monteur is afgelopen zaterdag bij je langs gegaan maar heeft niemand thuis aangetroffen. Ik heb zojuist de opdracht opnieuw voor je uitgezet en je ontvangt bericht om een nieuwe afspraak in te plannen!

@natassjaf Apologies for the late reply, we are sending a mechanic over to check your incoming line and get you online as soon as possible!
Hello,
I installed package on Tuesday and I should have gotten the connection on 1st of October.
Yet when I installed the modem following all instructions, the Wi Fi does not work.
I can connect to the modem, but there is no connection to internet at all. The only lights that are working are on power, 2.4G and 5G.

I would like to know what I should do in this situation or with who to talk about this situation.
Thank you in advance.

Mariia
Ik heb het probleem als veel mensen hierboven. Geen lampje bij de globe en dus ook geen internet. Installatiedatum was 2-10-2019.

Klantenservice is telkens druk helaas. Hoe kan dit worden opgelost?

Reageer