Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Sebastiaan1994 

Weet je zeker dat dit de juiste kabel is en hoort de verbinding al actief te zijn?

Er komt geen oranje en wit uit die kabel die je ook kan proberen?

Wellicht staat er geen signaal op en moet een monteur komen.

Reputatie 1

Afgelopen week heb ik de Zyxel t50 gekregen ter vervanging van de Draytek.
Als ik de T50 incl de converter aansluit brand het WAN lampje op de T50 rood en dus geen internetverbinding. Op de converter groene lampjes op Fiber en WAN.

De Draytek heeft geen problemen met de verbinding.

Moet er nog iets geactiveerd worden aan de kant van Tmobile?  

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rog_ost 

Als het goed is heb je ook een afspraak kunnen maken met de monteur? Als de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de T50 loopt dan moet het goed zijn.

Reputatie 1

Hallo @rog_ost 

Als het goed is heb je ook een afspraak kunnen maken met de monteur? Als de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de T50 loopt dan moet het goed zijn.

Dank voor je snelle antwoord.
Ik zal het nog eens opnieuw proberen. Lukt het niet, dan zal ik een afspraak maken met de monteur.

Reputatie 1

@Waqqas Net weer getest. Meerdere kabels tussen de Converter en de modem geprobeerd, maar nog steeds een rood lampje bij de wan op de modem. Op de blauwe wan poort op de modem knippert er ook geen lampje. Kan het zijn dat de blauwe wan poort niet naar behoren werkt? Het wan lampje op de Converter brand wel groen 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@rog_ost 

Het 2de lampje van links laat wel zien dat er een WAN connectie is, kan je de T50 eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 1

@Waqqas 

Helaas heeft de fabrieksreset niet geholpen.

Nog steeds een rood lampje en geen internet op de zyxel.

De zyxel krijgt geen ip adres. Ook niet na het klikken op vernieuwen op de webinterface.

Reputatie 7
Badge +15

@rog_ost 

Hiervoor komt eigenlijk altijd een monteur langs (mediaconverter en router installeren) dus totdat de monteur kan komen kun je gebruik maken van de Draytek.

Ik heb een klacht over de levering van mijn bestelling, waarschijnlijk is het meer DHL die nogal lomp is geweest, maar wilde het toch even doorgeven. Het lijkt er gelukkig wel op dat het modem nog goed is. (Kan helaas niet goed vinden waar ik dit soort meldingen kwijt kan)

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RolandvO 

Dat ziet er niet best uit, gelukkig is het een grote doos die niet helemaal vol zit dus van boven is hij meestal leeg.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RolandvO, welkom op onze Community!

Dit komt zeker niet zo uit onze opslag. Hopelijk is alles wel intact gebleven! Ik kan dit jammer genoeg niet voor je doorzetten, wat je wel kan doen is een klacht indienen bij DHL. Ze hebben namelij jouw gegevens nodig van de zending. Dan kunnen ze kijken wie hier verantwoordelijk voor is geweest. Als er iets niet intact is, laat het dan direct weten!

Ik heb een klacht over de levering van mijn bestelling, waarschijnlijk is het meer DHL die nogal lomp is geweest, maar wilde het toch even doorgeven. Het lijkt er gelukkig wel op dat het modem nog goed is. (Kan helaas niet goed vinden waar ik dit soort meldingen kwijt kan)

 

 

 

Wow! Dat ziet er echt niet zo goed uit alsof iemand toch een beetje heeft gepruts aan die doos of ging rammen ongelofenlijk en onbeleefd, je zou zeker een klacht indienen bij (DHL) raad ik jou het zeerste aan en aanbevolen, maar weet echter niet waarom ze zo hebben gedaan heel belachenlijk van hun @RolandvO natuurlijk,

 

😨

 

Groeten! 👋

 

ಠ⁠_⁠ʖ⁠ಠ

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Huyar_2070 ,

De post waarop je reageert is een maand oud, voegt niets meer toe.

@Tommie van Odido heeft deze klant toen aangegeven wat hij/zij kan doen. 

anderhalve week voor de kerst heb ik mijn bestelling en aanvraag gedaan bij odido
Alles werd gisteren geleverd op 27 dec 2023 om 16.00 pm
En om 19.00 pm was zoals afgesproken de monteur er om alles aan te sluiten
Maar het blijkt dat er nog steeds geen pop patch was
Dit is bijna 24 uur later en vier tickes verder
Helaas nog steeds niets  geen internet geen vaste telefonie geen tv
Ik moet mijn werk doen (internet) via een dongel
En de rest gaat via een hotspot voor zeven dagen via mijn mobile van odido
dus ook moet ik via nlziet tv kijken wat zeer beperkt is
Maar ik betaal wel van af 27 dec 2023 de rekening
Terwijl er geen juiste service is
Ieder keer krijg ik ja met spoed gaan wij er achter aan maar tot op heden nada

@Waqqas Net weer getest. Meerdere kabels tussen de Converter en de modem geprobeerd, maar nog steeds een rood lampje bij de wan op de modem. Op de blauwe wan poort op de modem knippert er ook geen lampje. Kan het zijn dat de blauwe wan poort niet naar behoren werkt? Het wan lampje op de Converter brand wel groen 

 

 

Hier het zelfde geval

anderhalve week voor de kerst heb ik mijn bestelling en aanvraag gedaan bij odido
Alles werd gisteren geleverd op 27 dec 2023 om 16.00 pm
En om 19.00 pm was zoals afgesproken de monteur er om alles aan te sluiten
Maar het blijkt dat er nog steeds geen pop patch was
Dit is bijna 24 uur later en vier tickes verder
Helaas nog steeds niets  geen internet geen vaste telefonie geen tv
Ik moet mijn werk doen (internet) via een dongel
En de rest gaat via een hotspot voor zeven dagen via mijn mobile van odido
dus ook moet ik via nlziet tv kijken wat zeer beperkt is
Maar ik betaal wel van af 27 dec 2023 de rekening
Terwijl er geen juiste service is
Ieder keer krijg ik ja met spoed gaan wij er achter aan maar tot op heden nada

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Redcheesehead, super dat je het gelijk wilt uitzoeken, dat valt alleen maar te prijzen! Het is echter niet volgens de huisregels om op meerdere topics te reageren of te openen met dezelfde vraagstelling. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar we werken echt volgens de huisregels van de Community. Anders staan de inboxen zo vol dat het nauwelijks te behappen valt. Neem voor alle info onze Huisregels door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Groetjes, Ishana

Ik heb de topic geopend omdat ik het niet terug kon vinden tot later hier
Simpel

Reageer