Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?



Toon eerste reactie

88 reacties

Ik heb bij tmobile internet en tv bestelt
alleen weet ik zeker dat ik het niet zelf kan aansluiten. Ik ben naar een nieuwe woning en de aansluitingen zijn hier niet. Zoals je op de foto kan zien. Dus ik verwacht wel een monteur op de aansluit datum.
mocht dat niet lukken, ben ik genoodzaakt om het abonnement te annuleren en naar concurrentie te gaan.

er zijn geen andere aansluitingen aanwezig in dit appartement.

Reputatie 5
Badge +2
Hey @mariyafedo,

First of all welcome to T-Mobile Thuis! 😄 Yes, your connection should be active from the first of October! Did you try connecting your modem to different connection points on your address? And have you looked at our installation video? With this installation video, the installation should proceed without any problems.

If you still don't get an active signal on all the connection points, please contact us on this flowing number: 0800-0092. Then we'll make sure that an engineer will visit your place and complete the installation.

Hey @Mdijkie123,

Ook welkom gewenst! Jij zit inderdaad in een soortgelijke situatie als mariyafedo. Heb je alle verschillende aansluitpunten op jouw adres getest bij het aansluiten? Vaak is er een aansluiting in je meterkast te vinden met een actief signaal. Mocht je dit allemaal hebben uitgesloten dan wil ik je ook vragen om met ons contact op te nemen zodat we zo spoedig mogelijk een monteur kunnen aansturen.

Hoi @Diegsko,

We willen niet nu al afscheid van je nemen! Ik zie dat 15 oktober jouw signaal wordt geactiveerd. Vanaf die datum sturen we graag een monteur bij je langs die je helpt bij de installatie. Dit is helemaal kosteloos! Geef ons enkel een seintje op de 15e zodat we dit voor je in gang kunnen zetten. ☺
@Piotr
Na net een halfuur aan de telefoon gezeten te hebben. Heb ik al opgezegd.
Aan de telefoon werd mij vertelt, dat er pas een monteur gestuurd kan worden NAdat ik opnieuw bel vanaf de 15e. Omdat dan pas de lijn actief wordt. Voor die tijd kan niemand gestuurd worden en kan er nog NIET een monteur ingepland worden die meteen de 15e langs komt.

Daarbij is de 15e ook de dag dat het bedenktermijn ten einde komt en dat risico wil ik niet nemen. Zodra iets niet naar wens is, wil ik kunnen opzeggen en dat zou niet meer kunnen.

Die monteur van KPN moet het ISRA punt of iets dergelijks vervangen de installatie monteur heeft hierbij geen zin! En als het zo een kastje muur verhaal wordt, ga ik liever meteen naar KPN ook al is dat duurder en niet mijn eerste keus.
Hello,

Im writing here in the hope that someone can advice what i can do to complete the installation of my internet (activation date 11/10/19).

From what i can find, there is no IRSA point in my home. Only two small grey cables in the meter cupboard which from directly through the wall from the street. One of these leads directly into the ceiling (i assume for the neighbours internet) and one sits in the meter cupboard. The wire in the meter cupboard is cut and has a blue, red and a clearish plastic cable.

I have attached the box provided in my installation package in hope that this is the correct internet cable but unfortunately have no WAN connection (the globe stays off). I have restarted and reset the modem multiple times.

Any suggestions on what to do next ? I have tried to contact customer service but so far have been unable to get through.

Many thanks,

Simon.
Reputatie 5
Badge +2

Hey @Diegsko,

Jammer dat je alsnog je abonnement hebt opgezegd. Wij hadden graag de installatie voor je in orde gemaakt vanaf de 15e. Wie weet zien we je in de toekomst wel weer, je bent van harte welkom!

Hey @Simon S,

I see that you've contacted my colleague a couple days ago. I can assure you that the network administrator will contact you the in the following days. Everything is set up to solve this problem as quick as possible! Please keep your phone near you the following days when they try to reach you for the appointment. 

No internet after installation DSL

I think I have installed the DSL connection correctly. Please see the pictures below. But I got no internet connection. The signal should be active since 15 OCT. Could you help me out. Thanks.

 

Wordt er een cat5e of cat6 kabel meegeleverd bij de glas (750mbit) converter / modem? En wat is de lengte hiervan?

 

En in hoeverre is het modem noodzakelijk bij enkel internet, geen iptv of vast bellen, wanneer je apparatuur hebt liggen die zelf het signaal kan oppikken en zich kan aanmelden op het netwerk vanuit de rj45 port op de glasconverter?

Waarom moet er per se een monteur langskomen voor glasvezel? Kost een hoop geld (wat concurrenten niet vragen) en dan moeten we ook nog eens ervoor zorgen dat er iemand is om de monteur binnen te laten… Wij zijn handig genoeg om de boel zelf aan te sluiten en als het echt niet lukt kunnen we dan toch alsnog betalen voor een monteur

Waarom moet er per se een monteur langskomen voor glasvezel? Kost een hoop geld (wat concurrenten niet vragen) en dan moeten we ook nog eens ervoor zorgen dat er iemand is om de monteur binnen te laten… Wij zijn handig genoeg om de boel zelf aan te sluiten en als het echt niet lukt kunnen we dan toch alsnog betalen voor een monteur

 

Zover ik weet omdat t-mobile per se een andere glasconverter wil gebruiken waardoor de glasvezelkabel dus opnieuw moet worden vastgezet. En glasvezelkabel monteren vertrouwen ze niet toe aan alle consumenten blijkbaar omdat het vrij prijzig als iemand het verknoeit en dat is vrij makkelijk; net zoals bij ziggo de groene koperkabel alleen door monteurs mag worden vastgezet (alleen die zit bij ziggo eigenlijk altijd al aan een geschikt aansluitpunt vast waardoor er geen monteur hoeft te komen)

Bedankt voor je reactie, dat maakt het wat duidelijker! Wel een beetje jammer dat ze dat per se willen want het is gewoonweg erg onhandig, alsof verhuizen nog niet genoeg regelwerk is...

Hallo,

 

a.s vrijdag wordt als het goed is mijn WiFi en tv aangesloten. Ik heb hier over geen mail gehad en ben ook niet gebeld. Ik ben achter deze aansluit datum gekomen door op de my t-mobile thuis te kijken. Ook heb ik mijn installatie pakket nog niet ontvangen terwijl je die eigenlijk 7 tot 4 dagen voor de afspraak binnen zou moeten hebben. Weet niet of hier iets mis is gegaan?! Wat kan ik doen? 
 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Jieke,

Thank you for your reply. I've directly looked into your details. As far I can see the network administrator (KPN) needs to come to your place. The network administrator will call you as soon as possible with an anonymous number. Please keep your phone near you the following days when they call you for the appointment. Help is on the way!

Hoi @Rachel1709,

Welkom Thuis! :smile: Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Mocht je nog vragen hebben, dan sta ik voor je klaar!

Ik heb onlangs telefonisch een T-Mobile Thuis abonnement bij jullie afgesloten. In verband met een verbouwing woon ik er voorlopig nog niet en wil ik het abonnement pas over 2 maanden in laten gaan. Het is gezien de verbouwing wel handig als de glasvezelaansluiting al verplaatst kan worden. Op dit moment is alles namelijk open en kan men er gemakkelijk bij. 

 

Volgens de medewerker aan de telefoon die het abonnement verkocht was dit allemaal geen probleem en prima mogelijk, maar na enkele weken gewacht te hebben heb ik er achter aan gebeld en schijnt het ineens niet mogelijk te zijn dat de installatie al plaatsvindt omdat de startdatum pas later is. Hier ben ik uiteraard erg ontevreden over, kan hier nog iets aan gedaan worden? 

Reageer