Sticky

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

[Info] Installatie - Hoe, wat, waar?

Toon eerste reactie

158 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Mark5021,

Ik geef je graag meer toelichting. Het is niet mogelijk om een COAX aansluiting om te bouwen naar een ISRA-punt. Ziggo levert haar diensten inderdaad via een COAX aansluiting. Wij doen dat via glasvezel of ADSL, zoals ook op jouw adres.

Inmiddels zie ik dat je contact hebt opgenomen met mijn collega. Achter de schermen hebben we de netwerkbeheerder aangestuurd om het aansluitpunt op jouw adres in orde te maken. Binnenkort ontvang je een telefoontje voor het maken van een afspraak.:relaxed: Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?
 

Hey @Mark5021,

Ik geef je graag meer toelichting. Het is niet mogelijk om een COAX aansluiting om te bouwen naar een ISRA-punt. Ziggo levert haar diensten inderdaad via een COAX aansluiting. Wij doen dat via glasvezel of ADSL, zoals ook op jouw adres.

Inmiddels zie ik dat je contact hebt opgenomen met mijn collega. Achter de schermen hebben we de netwerkbeheerder aangestuurd om het aansluitpunt op jouw adres in orde te maken. Binnenkort ontvang je een telefoontje voor het maken van een afspraak.:relaxed: Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?
 

Vanmiddag al een afspraak kunnen maken, monteur komt morgenvroeg al langs! Top, hopen dat alles snel in orde is!

Hey @Brenda_8,

Over de kosten hoef je je gelukkig geen zorgen te maken! De monteur komt woensdag helemaal gratis bij je langs en gaat zijn/haar uiterste best doen om de installatie werkend achter te laten. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Monteur is geweest en probleem leek te liggen bij KPN aansluiting dus kreeg snel een linkje waarin ik een afspraak kon maken met een KPN monteur en die heeft alles weer in orde gemaakt. 

Dus alles is prima opgelost. Dank

Afgelopen vrijdag afspraak kunnen maken met monteur, deze kon dus al zaterdag tussen 08:00 en 10:00. Op zaterdag rond half 10, kwam de monteur binnen, om half 11 was het probleem opgelost: IS/RA punt gevonden, aangesloten en een kwartiertje later was er internet & TV. 

Top! 

Top  die KPN is wel vlot, geniet ervan.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Mark5021,

Super dat je snel aan een oplossing bent geholpen! :smile:

Hi I signed up to T Mobile Home as my internet/wifi was terrible. I spoke to the consultant and said he needed to send a mechanic as I can’t speak Dutch and have no idea how to read instruction manual. He said no problem...My box has arrived and I turn on 20/1/2020...How do I go about getting the mechanic to come??

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Cambo19,

First of all welcome to T-Mobile Thuis! :smile: I see that you'll have an active connection on the 20th of January. From that date we can easily make sure that an engineer will visit your place. But first I can advice you to test your Wifi speed for a couple of days after the installation. If you encounter problems, just contact us and we will arrange a visit with an engineer. 

Hey @Cambo19,

First of all welcome to T-Mobile Thuis! :smile: I see that you'll have an active connection on the 20th of January. From that date we can easily make sure that an engineer will visit your place. But first I can advice you to test your Wifi speed for a couple of days after the installation. If you encounter problems, just contact us and we will arrange a visit with an engineer. 

I’m hoping to get the engineer to come and install on the 20th as all the instructions are in Dutch and I can’t read Dutch….

 

Ha T-Mobile,

Zaterdag heeft een Guidion-monteur glasvezel aangesloten. Helaas bleek er geen netwerkverbinidng (WAN). Waarschijnlijk een verkeerde patch of geen patch in de patchkast in de buurt. Monteur gaf aan dat KPN (Reggefiber) aangestuurd wordt om de patch in orde te maken. Sindsdien niets meer gehoord van Guidion, T-Mobile of KPN. Enig idee hoe lang dat gaat duren?

Groet,

Arent

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Cambo19, of course we can always send over an engineer if it doesn't work but it's literally plug and play. Plug the modem into the internet point with the DSL cable, connect it to the power and you're good to go! ;)

@wahoo Reggefiber heeft de opdracht vandaag geaccepteerd en ze gaan aan de slag!

Ha T-Mobile,

Zaterdag heeft een Guidion-monteur glasvezel aangesloten. Helaas bleek er geen netwerkverbinidng (WAN). Waarschijnlijk een verkeerde patch of geen patch in de patchkast in de buurt. Monteur gaf aan dat KPN (Reggefiber) aangestuurd wordt om de patch in orde te maken. Sindsdien niets meer gehoord van Guidion, T-Mobile of KPN. Enig idee hoe lang dat gaat duren?

Groet,

Arent

 

Vergeet mijn vraag maar weer, het werkt inmiddels. Een KPN-monteur heeft vandaag de patch in patchkast in de buurt goed gezet en de lijn doorgemeten.

Reputatie 7
Badge +6

@wahoo Aah kijk dat is superfijn! Blij te horen dat de monteur jouw verbinding gereed gemaakt heeft. Als we iets anders voor je kunnen doen op de Community, dan hoor ik het graag. We zitten elke dag voor je klaar. :smile: Geniet van jouw abonnement!

Reputatie 2

Wij hebben vanaf 2 januari 2020  Televisie internet en telefonie van TMobile op glasvezel.   Oorspronkelijk hadden wij bij de bestelling ook gevraagd om 2 tv boxen die op kunnen nemen.  Op 2 januari waren er 2 kleintjes dus standaard boxen. De monteur heeft toen 2 nieuwe kasten besteld. De eerste kwam na enkele dagen, kon meteen geïnstalleerd worden maar wij kregen er dus maar 1.

Na diverse pogingen kregen wij uiteindelijk 14 januari de tweede box,  hoera.. niet dus want deze blijft hangen op het inloggedeelte,  De AB heeft wel stroom want ik kan hem ook op de andere box gebruiken maar de nieuwe doet niets. Ook al eens  1-6  996 gedaan helpt allemaal niets.  In de gegevens op het internet staat de box als wordt geleverd,  ja dat staat er al 4 dagen.  Dat blijft zo staan.  Wie heeft er een oplossing. Het gaat hier om mensen van 81 en 83 jaar deels gehandicapt en die kunnen de trap niet af zonder hulp dus daarom 2 boxen. Wij zitten dus vanaf 2 januari maar met 1 box en daar kunnen wij niet elke dag naar toe. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @walberg,

 

Het is niet fijn wanneer de ene Box wel werkt en de andere niet. Gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice jullie vraag doorgezet naar de technische dienst. Zij nemen het nu in behandeling en zullen binnen 3 tot 5 werkdagen met een antwoord komen. Het probleem is in onderzoek bij alle betrokken partijen en we werken er met man en macht aan om het zo snel mogelijk voor jullie op te lossen. Mag ik je in de tussentijd verzoeken om de kleine Boxen (zonder opnamefunctie) aan ons te retourneren alsjeblieft? Dit kan naar het volgende retouradres:


BNS Data Logistics 
o.v.v. T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130ZX Vianen 


Vermeld op de doos jullie klantnummer. postcode en huisnummer zijn ook goed overigens. :wink: Dan koppelen wij de producten aan jullie klantprofiel.

 

Ik sta op het punt om over te stappen van Telfort naar T-mobile voor mijn internet en tv thuis.

Nu vroeg ik me echter af waar de monteur voor nodig is? Momenteel heb ik telfort ook via glasvezel dus het modem op de glasvezelkabel in de meterkast is al aanwezig. Ook is de overige bekabeling vanaf dit modem naar het Wifi modem ook al aanwezig. Dus naar mijn mening is alles plug en play en zijn die kosten voor de monteur ook overbodig.

 

Aangezien ik alles zelf ook aan kan sluiten is dit weggegooid geld voor mij.

Reputatie 2

Al diverse keren gebeld,

Hoi @walberg,

 

Het is niet fijn wanneer de ene Box wel werkt en de andere niet. Gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice jullie vraag doorgezet naar de technische dienst. Zij nemen het nu in behandeling en zullen binnen 3 tot 5 werkdagen met een antwoord komen. Het probleem is in onderzoek bij alle betrokken partijen en we werken er met man en macht aan om het zo snel mogelijk voor jullie op te lossen. Mag ik je in de tussentijd verzoeken om de kleine Boxen (zonder opnamefunctie) aan ons te retourneren alsjeblieft? Dit kan naar het volgende retouradres:


BNS Data Logistics 
o.v.v. T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130ZX Vianen 


Vermeld op de doos jullie klantnummer. postcode en huisnummer zijn ook goed overigens. :wink: Dan koppelen wij de producten aan jullie klantprofiel.

 


Al diverse keren gebeld,  ook steeds vraagt men om het Mac Adres, en het serienummer, die heb ik ook steeds weer doorgegeven. Kennelijk wordt dit dus niet gelogd.  Ook al diverse keren aangegeven dat de bijgeleverde afstandbediening wel op de andere kast werkt dus het ligt niet aan de afstandbediening. Ook de afstandbediening van de andere kast werkt niet op deze box.  Je ziet ook nergens op de kast een ledje gaan branden zoals dat bij ieder apparaat gebeurd als je een knop indrukt op een afstandbediening.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rick H 85,

 

Gaaf dat je bijna gaat overstappen, welkom bij de club! 😄 Bij een Glasvezelverbinding wordt de installatie altijd verricht door een monteur. Dat komt doordat de apparatuur en het FTU (aansluitpunt Glasvezel) enorm fragiel zijn. Als hier iets in misgaat kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. Daarnaast vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen van de aansluiting wanneer je besluit het toch zelf te installeren. Super dat je het liever zelf wilt doen, maar dat is niet aan te raden. Mocht er straks namelijk hulp nodig zijn omdat een onderdeel defect is of de verbinding niet blijkt te werken, dan kunnen wij je niet langer helpen. De monteur moet ook de verbinding aanmelden bij onze technici en doet dit altijd na een installatie. Zou dit niet gebeuren, dan wordt jouw aansluiting niet officieel aangemeld. Als ik iets anders voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community!

 

@walberg Omdat jouw ticket neergelegd is bij de techneuten, kunnen mijn klantenservice collega’s op dit moment weinig anders voor je doen dan doorgeven wat de status is. Het is heel frustrerend wanneer je maar 1 box kunt gebruiken, zeker gezien jullie respectabele leeftijd en dat zeg ik met zeer veel compassie. Mijn buurvrouw is erg slecht ter been en die kan ook niet continu van box naar box hoppen. We doen er echt alles aan, dat beloof ik je!

Hello. Yesterday I got the fiber box change carried out by KPN, and they informed me, that now T-Mobile technician should come to finish up installation, but I still haven't been contacted by anyone from Guidion. I signed all documents at the beginning of January, and chose to skip the cool down period. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @LukasMa,

 

Welcome to the Community, it’s always nice to greet new users! :smile: What I understand from the KPN mechanic’s notes is that the fiber-line which connects the Fiber Termination Unit (access point Fiber in your home) to the media converter is too short to weld. Which means KPN (network operator/manager) has to fix the issue in order for Guidion to come and complete the installation. KPN will automatically generate another appointment to repair the FTU. Sorry for the inconvenience!

Hi @Jason ,

Thanks or quick reply. I contacted installers and it was an communication issue at their side and instillation is done. When should I expect contact from Guidion ?

Reputatie 7
Badge +6

 @LukasMa You’re welcome! :relaxed: Guidion will contact you once the network operator has finalized the pre-installation patch. 

Hi @Jason . Its been more than a week, but I still have status “LIJN WORDT AANGEVRAAGD” .How long is it expected to be in this state? 

Hello!

I ordered a home internet packet and received a box with a router a week ago. Today is the connection date. My router is connected to the ISRA socket (like the second one from the left at this photo https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/4d0b63d7-bf88-4cab-8715-32b5d0ed8a1d.jpg). Wifi works, but there is no internet. What should I do to get it? Should I just wait or I have to do something else? Additionally, I can’t log in to my thuis account. It just does nothin when I try to create a new one based on the email that I used when put the request for internet connection.

 

Ruslan Dayanov

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ruslan, welcome to the Community! I see you already spoke with a customer support service agent and that the technician will arrive on Monday to finalize the installation. Sorry for the inconvenience, I’m sure that the expert will solve the connection-issue. Regarding the My T-Mobile Thuis account: I’ve registered your account and you can now log in with a password and your Thuis e-mail address. The login information will be provided via a private message. In the meantime, stay safe and strong! 💪

Reageer