Beantwoord

Installatie: alleen power lampje brandt


Hoi, we hebben gister de hele avond geprobeerd de nieuwe modem te installeren, maar na een tijdje knipperen gingen alle lampjes weer uit behalve power. Zit er misschien geen verbinding op ons adres? Of een andere optie: de eerste modem was zoek, kan het zijn dat dìe actief was en de nieuwe niet? De startdatum is al geweest. HELP! Bedankt. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 July 2020, 12:03

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OlgaMassi 

Betreft het een glasvezel of DSL aansluiting?

Als het een DSL verbinding is is de modem direct op het ISRA aangeslotsn of via een aansluitpunt? Mogelijk zou daar een oorzaak in kunnen zitten, je zou eventueel een foro van de aansluiting kunnen plaatsen zodat we mee kunnen kijken.

Heb je verder ook de modem al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Hi, Waggas, dank je! 

De antwoorden: DSL, geen ISRA, zo’n ouderwetse telefoonsocket. Een foto maak ik later. Restart moeten we idd nog proberen.

Reputatie 7
Badge +15

@OlgaMassi

Oke, bedoel je met geen ISRA dat die er ook niet is in je meterkast (hoofdaansluitpunt)? Je modem direct daarop aansluiten kan al verbetering brengen.

Indien je alleen die stopcontact hebt controleer dan of alleen de draden rood en blauw zijn aangesloten en geen derde draad of een kabel naar een andere kamer bijvoorbeeld.

En gebruik je de meegeleverde DSL kabel?

In de kast niet eens gekeken! Dank je, doen we vanavond. DSL kabel is meegeleverd idd.

Reputatie 7
Badge +15

@OlgaMassi

Nummer 1 van rechts zou je er misschien moeten vinden.

Je zou dan evt het meegeleverde aansluitdoosje erop kunnen aansluiten aan de kabel die er weer uitkomt op max 30 cm en dan de dsl kabel er aan de andere kant inpluggen.

 

 

 

zo ziet het eruit. 

Reputatie 7
Badge +15

@OlgaMassi 

Je gebruikt de groene telefoonkabel die bedoeld is voor de huistelefoon. Je moet de grijze DSL kabel gebruiken die er ook bij zit. Zit ook een papiertje op met erop DSL.

@OlgaMassi

Nummer 1 van rechts zou je er misschien moeten vinden.

Je zou dan evt het meegeleverde aansluitdoosje erop kunnen aansluiten aan de kabel die er weer uitkomt op max 30 cm en dan de dsl kabel er aan de andere kant inpluggen.

Beste Waqqas, er is niets in de meterkast. Dus alleen dingen van de foto’s hierboven. 

@OlgaMassi

Je gebruikt de groene telefoonkabel die bedoeld is voor de huistelefoon. Je moet de grijze DSL kabel gebruiken die er ook bij zit. Zit ook een papiertje op met erop DSL.

@Waqqas ah, ok! Ik geef het door aan Massi meteen, hij is thuis.

 

Reputatie 7
Badge +15

@OlgaMassi 

Ik zie geen binnenkomende telefoonlijn die het huis binnenkomt?

De kabel op foto 1 zit alleen verbonden met het aansluitdoosje en verder nergens mee verbonden.

Op foto 2 waar loopt die grijze kabel onder naartoe vanuit het aansluitdoosje?

Op foto 3 moet dan de grijze meegeleverde DSL kabel gebruikt worden maar uit foto 4 blijkt dat er geen binnenkomende lijn is.

@Waqqas  moet er dus iemand van T Mobile langskomen om verbinding te maken? Sorry, we hebben zo weinig verstand van dit. T Mobile heeft wel getoetst of internet op ons adres aanwezig was (nog voor het order plaatsen), het antwoord was Ja. maar misschien is dat niet hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +15

@OlgaMassi

Als eerst zou je dus op zoek moeten gaan naar de binnenkomende telefoonlijn, dat kan iets van bovenstaande zijn in de foto die ik plaatste of een losse telefoonkabel met de aders rood blauw oranje wit. Je kan in de meterkast, woonkamer of misschien ergens anders kijken.

Moderators zullen vanzelf reageren in dit topic.

Wat geeft deze site aan als je je postcode invult?

Ik denk dat een monteur beter bij jou kan komen kijken waar de lijn binnenkomt.

Het is opgelooost! Er zat nog een aansluiting in ons huis. @Waqqas reuze bedankt voor je tips!

Reageer