Sinds 21 maart ben ik aangesloten bij T-Mobile, ik kreeg bij mijn aanmelding een brief dat de monteur 1 tv aan zou sluiten.
dus ik dacht....boven dus, beneden had ik alles al aangesloten door mijn vorige provider dus dat was een kwestie van stekkertjes omwisselen. 21 maart komt de monteur netjes op tijd aan de deur.
Gaat u maar naar boven, daar staat namelijk de tv die moet worden aangesloten. Maar mijnheer, wij trekken geen kabels, ik kan alleen de tv in de woonkamer aansluiten. Ik moest dus zelf een utp-kabel naar boven brengen. Ook zou T-mobile mijn nummerbehoud en de overstap (opzegging) bij.. mijn oude provider regelen. krijg ik een week voor mijn overstap een mail van T-Mobile: ALSTUBLIEFT UW NIEUW TELEFOONNUMMER! . gebeld naar T-Mobile, Ik heb nummerbehoud aangevraagd...... O, daar kan ik hier niets over terugvinden maar dat gaan we meteen regelen. Nadat ik had opgehangen dacht ik, ik zal toch eens contact opnemen met mijn oude provider, en jawel hoor....nee mijnheer, er is hier niets bekend over beëindiging, maar dat gaan we regelen. Langzamerhand begon ik zo mijn twijfels te krijgen over T-Mobile.
2 dagen na de aansluiting eindelijk een UTP kabel van 20 euro getrokken, helemaal blij wil ik mijn tv aansluiten, maar helaas oude tv, dus geen tv kijken. Bellen maar weer, mijnheer wij sturen u een scartkabel zodat u alsnog tv kunt kijken, duurt alleen 4 werkdagen. Jawel 4 werkdagen later een scartkabel, past in de tv, alleen niet in het kastje van T-Mobile......wéér bellen, sorry mijnheer wij sturen u nieuw kastje. Dan komt mijn zoon, pa, ik heb geen internet meer. Ik heb met de router van T-Mobile geen bereik meer op zolder, dat had ik bij mijn oude provider de wel. Geen nood, ik heb immers een nieuwe kabel getrokken, dus mijn oude router aangesloten op de nieuwe internetkabel en jawel hoor, mijn zoon kon weer internetten. 1 dag later komt het nieuwe kastje voor de tv op mijn slaapkamer. Als ik eindelijk de tv denk aan te kunnen sluiten blijkt dat de poorten 3 en 4 voor tv zijn en de poorten 1 en 2 voor internet, weer bellen met T-mobile, nee helaas de router en de tv kunnen niet op dezelfde poort worden aangesloten U moet hiervoor een extra utp kabel aanleggen, en dan, na uren aan de telefoon gehangen te hebben, verlies ik uiteindelijk mijn geduld. Na alle mooie beloftes heb ik er genoeg van en zeg dat jullie de hele rotzooi op mogen halen en ik een andere provider ga zoeken…..helaas…..u hebt een contract gesloten en als u dat verbreekt zijn hier kosten aan verbonden. Maar mevrouw, bij mijn oude provider had ik overal tv (4 stuks) via de analoge kabel, nu heb ik 2 tv’s nadat ik (reumapatiënt en hartpatiënt) met veel pijn en moeite 2 dagen bezig ben geweest om een nieuwe utp kabel te trekken, ik had overal internetbereik, nu vertelt u mij doodleuk dat ik nog een kabel moet trekken om boven internet te krijgen. Bovendien heb ik dezelfde internetsnelheid als mijn oude provider waar ik een abonnement had van 50 MB, daar kunnen jullie niets aan doen omdat al mijn apparatuur verouderd is(ja ik ben nou eenmaal zuinig op mijn spulletjes). Ik heb nu 750 MB bij T-mobile maar ik haal 40 MB op mijn Ipad 2 en mijn Iphone 1 dat had ik bij mijn oude provider ook. Ja mijnheer , het spijt me maar als u alles had nagelezen op onze internetpagina dan had u dit kunnen weten. Mevrouw, ik ben afgegaan op alle mooie beloftes van jullie verkoper…..
De telefoon opgehangen en met een lekker kopje koffie tot rust gekomen.
Ik heb een nieuwe utp kabel getrokken naar de zolder en alle poorten zijn bezet, mijn kodi kastje werkt niet meer, daar heb ik een internetpoort voor nodig, dus maar weer even bellen met T-mobile, dat klopt mijnheer, wij sturen u een kastje zodat u internet kunt splitsen, dan hebt u ruim voldoende poorten, duurt 4 werkdagen….., diep ademhalen en tot 10 tellen, oke, dank u wel mevrouw.
Na nog een kopje koffie vol goede moed naar mijn 2e tv, kastje aangesloten, alles past! Geen beeld….wat vreemd, op het kastje van mijn eerste tv met harddiskrecorder blijkt ook een scartkabel te zitten, losgekoppeld en op mijn 2e tv aangesloten, en…..jawel, beeld!!!!!!!! Het ligt dus niet aan mijn tv maar aan jullie kastje of de eerder geleverde kabel. Dit kastje via de HDMI kabel aangesloten op mijn tv beneden en jawel, beeld.
Maar weer eens bellen met T-mobile en alles uitgelegd, nou mijnheer ik zet dit probleem door naar een andere afdeling, die kunnen verder kijken als ik en ik zal u een nieuwe kabel opsturen, dit duurt ongeveer 4 werkdagen…….
Nog dieper ademhalen en tot 10 tellen…..nog een keer tot 10 tellen…..oké bedankt. Heb ik u goed geholpen? Mevrouw u hebt mij geweldig geholpen, net als al uw collega’s die ik eerder heb gesproken……
Dag mevrouw……
Dan komt nu eindelijk de reden dat ik u met pijn in mijn botten en een hartslag van 200 deze brief (BIJNA EEN BOEK) schrijf:
Geachte heer mevrouw,
Hierbij een klacht, ik hoop dat deze naar tevredenheid wordt opgelost.
Met hele vriendelijke groet,
(inmiddels expert op het gebied van internet en tv-aansluitingen)
Andy Willemsen
Postcode en huisnummer .... .. nummer ..
Geboortedatum ..-..-....
Laatste 4 cijfers van mijn bankrekening ....
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel