Mijn eerste ervaring als nieuwe klant bij T-Mobile (Centraal Adviespunt)

  • 15 februari 2021
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Ongeveer twee weken geleden werd ik gebeld door Ivo van Centraal Advies punt die namens T-Mobile sprak. (volgens Jason een officiële sales partner).

Er volgde een aanbod voor glasvezel, en 1000/1000mb internet. Ik zat bij KPN met 200mb en volgens de sales rep geen glasvezel—wat ik nu betwijfel eigenlijk.

Enfin, ik betaalde een tientje meer dus ik stond wel open voor een switch. Echter, zag ik er niet naar uit om tijd te besteden aan de overstap en de opzegging bij KPN. Dit was allemaal geen probleem volgens Ivo, en dat ze een overstap service hebben waarin dit allemaal voor je geregeld word. Het enigste wat je moet doen is de deur open doen als de monteur langskomt. 

Afijn, normaal hap ik niet zo snel toe op een sales call. Maar aangezien ik afhankelijk ben van internet voor o.a. m’n werk leek mij dit wel een goede deal. 

Offerte werd opgesteld met het logo van T-Mobile netjes bovenaan (dit is ook opgenomen tijdens het telefoongesprek), en daar zijn we doorheen gelopen. Dit leek allemaal in orde, en heb deze offerte geaccepteerd. Zie, opdracht bevestiging (dus niet de offerte) screenshot hieronder (met name de overstap service).

Contract van T- Mobile

Krijg ik een week later een mail: Welkom bij T-Mobile thuis met informatie over de installatie. Zie ik tot mijn verbazing dat ik geen overstap service heb (zie screenshot). Das raar, het staat toch in mijn opdracht bevestiging?

Vervolgens met het nummer gebeld wat hier word aangegeven. Blijkt dat er geen overstap service is, en dat deze aangemaakt moet worden in het systeem en dat het nog niet zeker is of ik de overstap service nog wel krijg

Ik heb de jongeman aan de telefoon gevraagd een klacht in te dienen en of ze de overstap service als nog kunnen garanderen.

Sorry, maar dit is niet echt een goede eerste ervaring als nieuwe klant. 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hi @chrisjayden ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring! Dit is niet de situatie die wij voor ogen hebben en ik wil je daarvoor mijn excuses aanbieden. Ik ben direct voor je gaan speuren in het dossier en zie dat het Overstapdossier is afgekeurd. Dit kan verschillende redenen hebben en ben daarom direct naar de specialisten gerend om te controleren waarom dit precies is. Dit gaat op dit moment spreekwoordelijk, in verband met het thuiswerken en wacht ik op een terugkoppeling. Zodra ik deze heb, kan ik je van meer duidelijkheid en informatie voorzien. We houden contact! Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar!

Hey @Boris ,

Bedankt dat je het bent gaan checken.

Ik begin momenteel toch wel een beetje pissed off te raken 😅. Nog geen enkele keer heb ik een snelheid behaald van ~200mb/s in een appartement van 80m2 met T-Mobile. Ik begin een beetje spijt te krijgen van mijn KPN naar T-Mobile beslissing.

Sterker nog, ik zit op 8mb/s — ik vind dat toch wel erg merkwaardig voor een 1gb up/down verbinding.

Voorgaand met KPN had ik 0,0% issues en steady 200 mb/s via wifi. 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @chrisjayden .

Thanks voor je terugkoppeling en update over de situatie! Mijn welgemeende excuses dat mijn update is uitgebleven, maar ik heb niet stil gestaan. Indertijd is het Overstapdossier inderdaad afgewezen, omdat er niet voldoende informatie beschikbaar is gesteld door de donorpartij, daarbij kwamen verschillende nummers niet overeen. Excuses voor het ongemak!

Dat jij daarbij niet de snelheid haalt die je behoort te halen, ga ik graag wat aan doen. We kunnen zeker stellen dat bovenstaande snelheid te kort doet. Ik heb daarom direct je verbinding uitgemeten en deze ziet er tot aan het modem netjes en stabiel uit. Dat er toch wat mis gaat is daarentegen evident. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

Reageer